Petr Horák o Velké ceně Německa

A o svém komentování.

A je to! Náskok přes dvacet bodů se náhle smrsknul na 11, Ferrari je na koni a Alonso s Renaultem teď budou muset začít útočit, protože jen se bránit už nestačí. Schumacherovi nepomáhá brát body největšímu soupeři jen Massa, ale už i Räikkönen a Button. A kdo ví, jak by to bylo, kdyby nevypadl de la Rosa, Barrichello a především Webber. 

Problém Alonsa a Renaultu je potřeba asi hledat hned v několika různých oblastech. První a zcela evidentní jsou pneumatiky. Renault dokonce po závodě teatrálně vystavil sady použité během závodu před svými kamiony v paddocku a napsal kdo a který stint na nich jel. Pneumatiky byly v pěkně zbědovaném stavu a ani se moc nedivím, že závod pro modro-žluté dopadl tak jak dopadl. Další věc, která se určitě hodně podepsala na výkonu úřadujících mistrů světa, je použití konvenčního systému tlumičů. Jestliže je Renault nepoužíval od poloviny loňské sezóny, pak aktuální auto R26 si s nimi asi dvakrát nerozumělo. 

Dva předešlé důvody jsou podle mého názoru zcela objektivní. Na o trochu tenčí led se dostanu, když prohlásím, že Alonso začal pod tlakem dělat chyby. Ne nijak velké, ale to stačí. A pak je tu ještě další aspekt a to je taková ta houpačka. Jednou jste nahoře, jednou dole. A dříve nebo později to přijde na každý tým a jezdce. Navíc Alonsovi se zatím vyhývají karamboly, ale i ten jeho asi ještě letos přijde.

Odpoutám-li se od pouhých spekulací, pak je pro mne příjemným překvapením nebo spíše potvrzením něčeho, co jsem si myslel už delší dobu, výkon Felipeho Massy. Že je rychlý, to se tak nějak vědělo, ale výkonem na Hockenheimu navíc ukázal, že mu to vydrží po celý závod. Jestli si to správně vybavuji, jeho odstup od Michaela Schumachera nebyl za celý závod větší než 3 sekundy, to snad hovoří samo za sebe.

Celkově to nebyl špatný závod. Předjíždělo se, bouralo, byly technické trable na trati i v boxech, na své si přišli i příznivci taktických bitev. Trochu se bojím toho, co nás čeká na Hungaroringu. Klíčovým momentem bude kvalifikace. Možná bude zajímavější než závod samotný. Uvidíme už příští víkend! 

Při komentování jsme vyslyšeli hlas fanoušků a Pavel bude se mnou v komentátorské kabině na všech závodech, kde budeme komentovat z místa. V ostatních případech se pak vrátíme k modelu, kdy bude Pavel v boxech a bude zprostředkovávat rozhovory přímo tam odtud.

Asi jsem nebyl sám, kdo se nechal režií přenosu zmást opakovaným záběrem na pit stop Kimiho Räikkönena z jiné kamery. Někteří spílají režii závodu. Je potřeba rozlišovat režii obrázků z okruhu, kterou dělá obvykle domácí TV a režii zařazení reklamních bloků atd., což už je záležitost Novy. Chápu vaše rozhořčení nad tím, že vám něco uteče a tentokrát to v případě souboje Räikkönen – Button bylo naprosto evidentní. Jenže zařazování reklam do přenosu má svá jasná pravidla daná zákonem a bohužel my komentátoři s tím nic neuděláme. Tyhle výtky je potřeba směřovat někam jinam.

 

Petr Horák

31.7.2006 1:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist