Petr Horák o Velké ceně Británie

A o svém komentování.

Alonso zvítězil potřetí za sebou, popáté v sezóně, už je to nuda. Asi jen málokdo tušil, že se po změně pravidel dominantní postavení Renaultu ještě posílí. Vždyť vyhrál šest z dosud osmi odjetých Grand Prix! Proto je celkem těžké komentovat závod, ve kterém vyhrává po několikáté za sebou stejný pilot a to ještě se značnou převahou. Také právě proto jsme se s Pavlem častěji komunikovali než jste zvyklí. Některá témata byla ok, některá pro některé z vás asi ne. O tom je to od začátku, dát každému to, co ho zajímá. Axel Rose byl tragický, to po závodě zmiňoval i Pavel, prý byl absolutně mimo.

Spíš než závod samotný mne nadchl Silverstone jako takový. Pořád jsou slyšet hlasy, které jej odsuzují za nedostatečnou infrastrukturu, za špatné příjezdové cesty, za všechno možné. Byl jsem na Silverstonu naposledy v roce 2000, tenkrát to bylo opravdu špatné, jenže od té doby se toho hodně změnilo. Z každého detailu cítíte nadšení Britů pro motorsport. Ale je to jiné, než v Itálii, kde všichni fandí Ferrari nebo v Německu, kde jde většina lidí na Michaela Schumachera. Je prostě baví závodění a je jim jedno kdo vyhrává, hlavně, když je to pořádná show. Příjezd i odjezd z okruhiu se odehrál bez jakýchkoli nepřiměřených stání v koloně. Věřte, že stejně si postojíte v Imole i v Barceloně. Dálnice M1 na Londýn byla ucpaná, ale vzhledem k tomu, že je to tak každý všední den, tak to asi nebude až tak chyba Silverstonu. A mám-li to posuzovat ze své pozice novináře, pak byl Silverstone prvním okruhem letos, kde byl v tiskovém středisku internet zdarma…

Někteří z vás volají po lepší kvalitě spojení s Pavlem Turkem, po kameře, po zařazení do studia po závodě. Už jsem to něklikrát zmiňoval v diskusích, zopakuji to tedy ještě jednou komplexně. Nova nemá práva, která by umožňovala přerušovat mezinárodní TV signál svými vstupy po dobu závodu. To znamená, že vám nemůžeme ani ze záznamu nabídnout nějakou zajímavou situaci, která se stane během reklamní pauzy. Tu vám můžeme zopakovat až po závodě ve studiu. Navíc by pro mne bylo těžké takovou “opakovačku”  komentovat, mám pouze “live” mezinárodní signál, nikoli vysílání Novy a těžko komenotvat něco, co nevidíte.

Tím je z části zodpovězen i dotaz, proč Pavel není v obraze při svých vstupech z depa. Dalším důvodem je fakt, že kamera není na všech závodech. Citlivě proto vybíráme Grand Prix, odkud vám přinášíme doufám, že zajímavé příspěvky. A nakonec se dostáváme k tomu, co vás sice asi nudí, ale je to dnes nutné zlo. Vše je o penězích. Za více peněz se koupí lepší práva, za více peněz se vypraví nebo pronajme přenosový vůz, který umožní “live” vysílání z místa. Za další peníze se pořídí satelitní trasa, kterou se to k vám dostane atd.

Proto jedinou cestou, jak vám zprostředkovat přímé vstupy z depa zůstává pouze zvuková stopa. Zatím se tak děje po telefonu, Pavel je přímo spojen s pražskou režií, já se s ním během přenosu nemám možnost domlouvat, pouze dostávám od režie pokyny, kdy a koho má Pavel u mikrofonu. Máme ovšem také dopředu domluvená témata, ke kterým se Pavel buď vyjadřuje sám a nebo na to shání respondenty. Zatím se hledá lepší řešení, třeba krátkovlnná vysílačka mezi Pavlem a komentátorským stanovištěm.

Jenže v tuhle chvíli je to nemožné. Jsem tam sám a i vy občas poznáte, že je tam toho na jednoho trochu moc, natož potom obsluhovat mixážní pult, domlouvat nějak mimo vysílání (nedovedu si představit jak) s Pavlem obsah vstupu a ještě sledovat vše ke komentování, to jaksi nejde. A tím přichází ke slovu money money money. Kvalitní vysílačka, která by byla diametrálně lepší než telefonické spojení, ta něco stojí. Člověk, který by vše obsluhoval na komentátorském stanovišti, něco stojí, stejně jako jeho cesta a ubytování…

Nechci vás tím vším obtěžovat, spíš se snažím vysvětlit, proč jsou některé věci takové jaké jsou. Pokud to s námi vydržíte, budete se i přes tyto, troufám si říci drobné nedostatky dívat na nás a ne na cizojazyčnou konkurenci, pak to třeba vedení TV přiměje k tomu, aby do celého projektu příště dalo víc peněz, které by šly na zkvalitnění přenosu jako takového. Už jsem tu četl názory, že ten přenos ve finále platíte vy všichni a že vám vadí reklamy. Budete mít lepší pocit, že se díváte třeba na RTL a že tam tu reklamu platí všichni Němci?

Petr Horák

13.6.2006 11:20
Více o tématu: Ferrari

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist