Petr Horák o velké ceně Brazílie

A o posledním závodu velkého jezdce naší doby.

Ačkoli bylo o obou titulech téměř rozhodnuto už v Japonsku, byl závod na Interlagosu zajímavý z mnoha důvodů. Pro řadu jezdců to byl poslední závod v jejich týmech, pro Cosworth to byl na nějakou dobu poslední závod v F1 po nepřetržitém působení v královně motorsportu po dobu 38 let! Loučil se Michelin, ale především to byl poslední závod Michaela Schumachera.
Tomu štěstěna nepřála už v Japonsku, kde jej vyřadil problém s motorem. Ten Schumacherovo ferrrari postihl naposledy při závodě v Magny Cours v roce 2000. A pořád jako by neměl svůj kalich hořkosti dopitý do dna. V kvalifikaci selhalo palivové čerpadlo, v závodě pak po pár kolech po lehkém kontaktu s Fisichellou přišel defekt zadní penumatiky. To co le předvedl potom byl koncert hodný mistra jeho formátu. Do závodu se vrátil s téměř kolovou ztrátou na vedoucího Massu a v cíli skončil čtvrtý jen s šestisekundovým odstupem na druhého Alonsa. Je potřeba k tomu říkat víc? Ferrari jelo jako z praku a nebýt těchto problémů, brali by oba jeho jezdci obě nejvyšší příčky.
Možná, že někdo řekne, že to bylo autem, ale kdo jej k téhle výkonnosti dotáhl? A v předešlých sezónách od roku 2000 s výjimkou té loňské? Ferrari je tím čím dneska je díky Schumachaerovi a lidem, které do týmu přivedl a obklopil se jimi. I v tom tkví jeho mistrovství. V Brazílii neskončil jen letošní ročník MS F1, skončila celá jedna éra královny motorsportu, ve které byl nejvýraznější postavou Michael Schumacher. Za své působení ve formuli 1 přepsal téměř všechny historické tabulky, byl mnohými milován i zatracován. V posledním závodě své kariéry ukázal, v čem je jeho velikost a mistrovství. F1 měla v různých obdobích různé hvězdy, ale on je určitě tou nejzářivější. Je mi ctí, že jsem mohl být jako komentátor u toho, když v roce 2000 vybojoval svůj třetí titul mistra světa, pro jezdce ferrari po dlouhých letech čekání od vítězství Jody Schecktera v roce 1979. Mohl jsem být i u jeho poslední Grand Prix. Nikdy jsem nebyl jeho fanda, ale chovám k němu obrovskou úctu a respekt, za to, co dokázal.
Ve stínu téhle události se výtečným výsledkem zaskvěl Takuma Sato, který pro Super Aguri vyjel desáté místo s cenou zlata. Vždyť v souboji na trati porazil Tora Rossa, Red Bully i Spykery! V přenosu jsme se mu moc nevěnovali, bohužel. Byly jsme až příliš zabráni do Michaela Schumachaera. Budiž tedy Satův výkon alespoň příslibem do příští, doufejme, že ještě vyrovnanější, sezóny než byla ta letošní. V F1 začnou nové pořádky a jsem moc zvědav, jaká bude bez Michaela Schumachera. Asi jiná, ale pořád to bude F1…

Petr Horák

25.10.2006 8:10
Více o tématu: Ferrarivýkon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist