F1 na Nurburgringu

Ferrari je zpátky! Tedy alespoň to tak vypadá, obě auta na stupních vítězů a navíc vítězství ve dvou závodech po sobě asi nebude dílem náhody.

Někdo by na závod na Nürburgringu mohl říci, že to byla nuda. Na trati se prakticky nepředjíždělo, vše podstatné se odehrálo v boxech a v rovině strategických tahů. Podle mne ale měl tenhle závod své kouzlo a s největší pravděpodobností si budeme muset konečně zvyknout, že se v F1 bude i nadále závodit a předjíždět hlavně takhle.

Budiž alespoň trochu dobrým znamením, že první čtyři přijeli do cíle s relaticně malými rozestupy (necelých 5 sekund), o to víc ale děsí více než minuta, kterou na Räikkonena ztratil pátý Barrichello a další. Trochu mne zaskočila strategie zastávek v boxech u Montoyi a hlavně pak u Rosberga, po tak dlouhém prvním stintu bych čeklal jen jeden pit stop. I tak ale klobouk dolů před Rosbergovým výkonem, z posledního místa na startu až na 7. místo, to je vynikající výkon! Škoda, že to trochu uniklo režii přenosu a bohužel i mne při komentáři.

Režie přenosu ale přece jen byla o něco lepší než posledně, snad jste si tedy tentokrát přišli na své opravdu všichni. I v komentáři jsem se vám snažil dát co nejvíce informací o rozestupech mezi jezdci a jejich vývoj na jednotlivých sektorech okruhu. Myslím, že bylo výborné, jak se Pavlovi podařilo dostat k mikrofonu prakticky všechny odpadlé jezdce. Vím, že někteří z vás to nemají příliš v lásce a ruší je to u přenosu. Určutě namítnete, že při rozhovoru s fotbalistou Německa se na trati děly zajímavé věci, ale to je věc, kterou mi nedokážeme zcela ovlivnit a ve chvíli kdy je respondent u mikrofonu, nejde mu skočit do řeči. Snad pro to máte pochopení a tyhle perličky ze zákulisí a okamžité postřehy lidí, kteří jsou hlavní aktéry vítáte jako plus. A to i přesto, že občas jdou pod obrázkem, který je velmi zajímavý. A nakonec ještě jeden postřeh, který mne osobně celkem dost překvapil.

Závod na Nürburgringu udělal příznivcům Ferrari určitě velkou radost. Akorát jsem měl pocit, že ji je na tribunách nějak míň než jich bylo před šesti lety, kdy jsem tam F1 komentoval naposledy. Angažovanost BMW a Mercedes-Benzu s sebou přineslo jisté rozmělnění té velké síly „rudých“. A to ještě nelze opomenout Toyotu, jejíž tým F1 má své sídlo v nedalekém Kolíně nad Rýnem. Dokonce bych řekl, že Toyota měla v ochozech Nürburgringu nejsilnější zastoupení! Je to zvláštní, ale jen to dokládá, že F1 je jeden velký byznys. Ralf Schumacher je pro japonskou automobilku vstupenkou do míst, kde by v Německu tak silná asi nebyla. Co na tom, že i Ralf sám svou kariéru nehodnotí jako zrovna úspěšnou, na Nurburgringu byl nejvíc doma asi právě on.

Petr Horák

8.5.2006 10:56
Více o tématu: autaBMWFerrariToyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist