Zhodnocení Norské rely – II

Očima soukromých posádek a jezdců JRC.

Máme za sebou premiérový závod Norské rallye v rámci mistrovství světa. Na jezdce čekaly velice obtížné zkoušky, život ovšem jezdcům komplikovalo i počasí, které soutěž ovlivnilo zvláště v sobotu, kdy padal těžký mokrý sníh, na což doplatili obrovskou ztrátou zejména první startující. Pojďme si zrekapitulovat, jak závod vypadal.Soukromé posádky
Nejúspěšnějším soukromníkem, nejrychlejším neskandinávským jezdcem, ale překvapivě také nejlepším závodníkem na Citroënu se stal Gianluigi Galli. Oblíbený Ital se oproti minulé soutěži dokázal více krotit, přesto si ovšem neodpustil menší výlet mimo trať a následná dvouminutová ztráta jej stála boj o stupně vítězů. Do cíle tak dojel jako šestý. Jan Kopecký začal pátek velmi špatně. Zpočátku jej trápilo sání motoru, a když pak mohl přidat, udělal chybu a skončil ve sněhové bariéře. Ztráta dvě a půl minuty však nebyla v porovnání s jinými jezdci, kteří nechali ve sněhu až dvacet minut, úplnou tragédii. Přesto se po první etapě, kterou Kopecký dokončil na dvaadvacátém místě se zdálo, že umístění v první desítce, jež si náš závodník kladl za cíl, je ztracené. Pak ale přišla druhá etapa a Kopecký jel jako vyměněný. Zajížděl časy okolo šestého místa a nepočítáme-li výsledky 9. RZ, kde dostal přidělený čas, který rozhodně pro Kopeckého nebyl výhodný, byl Jan třetím nejrychlejším závodníkem sobotní etapy. Důvodem mohlo být i to, že měl Kopecký na rozdíl od svých nejbližších konkurentů čistou trať, jenže Kopecký byl jasně rychlejší i než Pons, který startoval jen těsně před ním. Po sobotě se tak Kopecký objevil na desáté pozici a odtud již není daleko k bodovanému osmému místu. Na to se nakonec skutečně dostal a připsal si tak svůj druhý bod v sezoně. Hned trojice jezdců se představila za volanty vozů Mitsubishi Lancer, všichni však skončili své šance ve sněhových bariérách. Nejlépe jel Toni Gardemeister a od něj asi čekal chybu málokdo. To Ponsovi se nevede dlouhodobě, nyní měl však na dosah jeden bod, přišel o něj až v poslední erzetě. Juho Hänninen ukázal v posledních soutěžích, že v něm dřímá nesporný talent. Nyní to ale bohužel nepotvrdil, když si v každé etapě dopřál jeden několikaminutový výlet mimo trať. Za zmínku stojí i nepříliš známý Rune Dalsjø, který s postarší Imprezou dokázal díky bezchybné jízdě získat deváté místo. Dalším známějším posádkám se příliš nevedlo. Mads Østberg zaparkoval svoji Imprezou ve škarpě v RZ 10 a sobotní etapu dokončil jen díky systému Superally. Thomas Schie a Guy Wilks odstoupili pro závady svých Focusů. Produkční vozy
Velice zdatně si vedl Patrik Flodin, který dokončil stejně jako ve Švédsku na jedenáctém místě. Na tom by nebylo nic tak senzačního, kdyby mladý Švéd nejel tentokrát jen s produkční Imprezou. Druhého jezdce v kategorii N4 Eyvinda Brynildsena porazil o pět a půl minuty, na třetího Andrease Aignera měl k dobru více než deset minut.
Našim jezdcům na produkčních vozech se příliš nevedlo. Našim jezdcům na produkčních vozech se příliš nevedlo. Nejvíce se čekalo od Martina Prokopa, ten však do soutěže vůbec neodstartoval. Jan Štěpánek se také téměř nesvezl, neboť hned na první zkoušce chyboval a odstoupil, do soutěže se pak již nevrátil díky zdravotní indispozici spolujezdce Marka Omelky. Do cíle tak dojel jen Milan Liška, který si soutěž spíše užíval a i díky páteční chybě skončil na 57. místě. Junior Rally Championship
Norsko bylo prvním závodem JRC. Zcela jej ovládl Per-Gunnar Andersson, který se ujal vedení již v první erzetě a nikoho před sebe během celé soutěže nepustil. Za ním pak dojel obhájce titulu z loňska Patrik Sandell, jenž se představil s novinkou startovního pole, Renaultem Clio R3. Zpočátku ovšem na druhé pozici jel Urmo Aava, jemuž se dařilo držet tempo s Anderssonem. Na RZ 6 však svou snahu přehnal a po výletu mimo trať pro něj páteční etapa skončila. Proto nakonec může být Aava spokojen i se třetím místem v cíli. Čtvrtý skončil Jaan Mölder se Swiftem S1600 připravovaným českou stájí JM Engineering. O lepší umístění jej připravily potíže s prasklou poloosou ve druhé polovině první etapy. Norská rallye se tedy divákům ukázala jako soutěž plná zvratů, kde se divák skutečně nenudil. Doufejme, že nadcházející soutěže nebudou o nic méně zajímavé a že budeme opět svědky vyrovnaných soubojů o nejvyšší příčky s překvapivými vítězi. Snad přinese zpestření již Mexická rallye, kdy Subaru nasadí novou Imprezu, s níž bude chtít Peter Solberg opět vyhrávat.

Jiří Hasman

21.2.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist