Vaňáčovo třebíčské trápení

V ostré pravé zatáčce hned po startu najednou auto přestalo jet.

Jan Vaňáč byl v Třebíči odhodlán bojovat o obhajobu titulu ve třídě N3. Nakonec ale právě Horácká rally znamenala konec jakýchkoliv nadějí. Na Horáckou rally vedle sebe Jan Vaňáč opět po delší době posadil Miloslava Talaváňu. Vzájemné zvykání proběhlo během chvilky, horší momenty zakoušel Vaňáč s porouchanou přístrojovou deskou. Ztráta koncentrace z nefunkčních přístrojů zapříčinila ztrátu na první rychlostní zkoušce, kterou ovšem dokázali téměř celou vymazat ve druhém testu. Útok na první příčku pořadí však zhatila neobvyklá situace na RZ4. „V ostré pravé zatáčce hned po startu najednou auto přestalo jet. Přerušovaným pohybem vpřed jsme se dobelhali až do konce vložky, ztratili jsme na ní neskutečných pět minut. Na vině byl nedostatek paliva, které nebylo doplněno v dostatečné míře. Do cíle jsme dojížděli na startér a stopka byla naštěstí z kopce a za ní jsme požádali místního ‚strýce‘, aby nám prodal alespoň benzín do sekačky.
Ilustrační foto z Rally Český KrumlovDo následující časovky jsme nakonec dojeli naštěstí jen s minutovým zpožděním,“ popisuje útrapy jezdec, který se i přes obrovskou ztrátu rozhodl po servisní přestávce bojovat dál. Ani v dalším průběhu mu ale nebylo přáno. „Před startem RZ5 jsme zjistili, že máme prázdnou nádobku s brzdovou kapalinou. Trochu nám ji půjčil Pepík Šilha a naštěstí to nějak vyšlo, dokonce jsme vyhráli dvě vložky v rámci skupiny N. Větší problém ale přišel na tomtéž místě jako při prvním průjezdu. Už na RZ7 motor začal kašlat a auto nejelo, na RZ8 problémy vyvrcholily. Zjistili jsme, že je přidřená palivová pumpa a auto nemá výkon. Sotva jsme dojeli do servisu. Protože jsme nabrali další ztrátu, rozhodli jsme se v sobotu už dále nepokračovat. Nakonec mě to při pohledu do výsledků trochu mrzí, ale možná že bychom se dále zase jenom trápili. Teď se budeme těšit na Příbram, kde už sice nemůžeme vybojovat titul, ale chceme alespoň na domácí půdě něco ukázat a snad i vyhrát,“ přiznal Středočech.

Michael Daněk

21.9.2006 2:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist