Ujede Karel s Petrem smůle na Bohemce?

"Rychlostní vložky bych svou obtížností přirovnal ke Krumlovu."

Již tento pátek startuje jedna z nejznámějších rally u nás – Rally Bohemia. Její tratě oproti loňskému roku doznaly výrazných změn. Celá soutěž se posunula ještě blíže do okolí Liberce nebo Jablonce nad Nisou a tak na nedělní mladoboleslavské zkoušky nezbylo místo. Jak se s touto zkušeností a novým pravidlem při trénincích posádka ČKD URBAN PNEU RALLY TEAUMU popere, se dozvíme již v neděli před třetí hodinou. „Na bohemku se už s Petrem moc těšíme a doufáme, že jsme veškerou smůlu nechali za hranicemi v Chorvatsku, kde jsme se právě díky problému se zadním diferenciálem příliš nesvezli. Před námi je nová soutěž a na zklamání z INA Croatia Delta rally musíme zapomenout. Na Liberecku si snad chuť spravíme, i když zajíždět časy na špici v takové konkurenci, jaká se sejde, nebude vůbec nic lehkého. Zvolíme taktiku Dana Vodičky (tj. od začátku naplno a pak začít zrychlovat) a uvidíme, jak se pro nás soutěž bude vyvíjet.“Bude zajímavé sledovat, jak se na úspěchu posádek podepíše nové pravidlo při tréninku. To hovoří o tom, že by měly všechny posádky obdržet před seznamovacími jízdami monitorovací zařízení, které má sledovat rychlost vozu po celou dobu tréninku. Do této chvíle se zdá být vše v pořádku, avšak pořadatelé přišli s neskutečným omezením. Posádky musí během seznamovacích jízd dodržovat max. rychlost 50 km/h nejen v obcích (což je v pořádku), ale i mimo ně!!!„Nevím, jak budeme stíhat veškeré přesuny. Výhodu však vidím v následujícím. Kompletně všechny posádky budou mít stejné podmínky a teprve zde se ukáže, kdo si jak umí napsat rozpis. A za druhé se nestane, že si někdo stihne zatrénovat některé místo vícekrát, než je povoleno. Prostě pořadatelé Bohemky přicházejí s něčím zcela novým a až čas ukáže, zda se daný systém osvědčí.“Na soutěžní posádky čeká bezmála 250 ostrých kilometrů na staronových tratích rozdělených do 14 měřených úseků. Některé z letošní rychlostek byly v minulosti součástí Rally Paramo Liberec nebo se v rámci Rally Bohemia jely opačně. „Letošní rychlostní vložky bych svou obtížností přirovnal ke Krumlovu. Budou velice náročné a to, že mezi nimi figurují hned dva průjezdy dvou více jak 28. kilometrových RZ k náročnosti notně přispěje. Pokud nám počasí přichystá stejné tropy, jak tomu doposavad bylo, tak to bude něco.“ – Už teď se potí Petr.Co se týče Lanceru, ten by měl být po smolném vystoupení na Deltě v kondici. Nebo má snad Karel pro ostatní schované nějaké překvapení?„Máme jedno vylepšení. Lancer jsme po návratu z Chorvatska konečně osadili většími brzdami, jenž byly nedávno homologovány. Jsme tak prozatím jednou z mála posádek, které to bude na Bohemce lépe brzdit.“ – Usmívá se Karel a pokračuje: „Jelikož jsme však prozatím brzdy neměli možnost při ostrém závodě vyzkoušet, bude to i pro nás takové malé překvapení. Myslím si však, že především na těch dlouhých vložkách by se měl rozdíl oproti starším brzdám výrazněji projevit. “Apeluji na všechny fanoušky Karla Trojana a Petra Řiháka, ať se v co největším počtu na Rally Bohemia sejdete. Vaši podporu bude posádka se startovním číslem 8 potřebovat. „Nashledanou na Bohemce. Zdraví Vás Karel s Petrem.“

Michael Daněk

12.7.2006 12:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist