Triner, Krumlov, vzpomínky a subaru

Rozhovor s oblíbeným jezdcem

Ozdobou každé české soutěže je start pomalu už legendární osobnosti, která napsala pěkně obsáhlou kapitolu dějin – Emila Trinera. Příbramský jezdec vloni překročil pětačtyřicítku, ale na razanci mu neubrala. Právě proto, že už tolik pamatuje, začali jsme povídání vzpomínkami. Kolikrát jsi vůbec v Rallye Český Krumlov startoval? Bohužel si nevedu jako mnozí jiní jezdci podrobné záznamy o všech svých soutěžích, ale myslím, že jsem tu jel asi tak patnáctkrát. To je kus života. Vzpomeneš si ještě na všechny auta, se kterými ses tu objevil? No, určitě ne na všechny „kusy,“ ale značky určitě. Byly tři – Škoda, Nissan a SEAT. Se škodovkou jsem tu jel jak v provedení Octavia WRC, tak i s fabií. To bylo vloni, kdy díky spolupráci se Škodou Slovakia a jejím šéfem Janem Píchou, jsme tu mohli startovat s Fabií Kit Car. Pícha sám má za sebou úspěšnou kariéru spolujezdce, posádka Kunc – Pícha byla svého času pojmem. Oba jsou právě z Krumlova a oba mají na rozvoji „své“ soutěže velký podíl. Za plzeňský tým ROTO jsem tu jel s proslulým a trochu jankovitým, ale neobyčejně výkonným Nissanem GTI-R neboli Pulsarem a kus svého „krumlovského“ života jsem spojil i se SEATem Cordoba WRC.
Na který ročník nejraději vzpomínáš? To je těžko říct, ale asi nikdy nezapomenu na rok 2001, kdy jsme s Tomášem Hrdinkou dojeli do cíle po 187 km vložek v čase shodném na desetinu. On jel tenkrát se subaru a já s octavií. Podle regulí rozhodoval čas z první vložky a ta se povedla lépe mě. S Milošem Hůlkou jsme tedy vyhráli a Hrdinka s Petrem Grossem skončili druzí. Kterou z krumlovských zkoušek máš nejraději? Určitě Kohout. Kdyby se měla jet letos naposled, byla by to ohromná škoda. Letos začínáš další novou kapitolu svého sportovního života se subaru vlastního týmu. Co je to za auto? Je to už starší vůz, koupili jsme ho od Jana Štěpánka. Vloni s ním jel na Šumavě Achim Mörtl, od té doby zase až do letošní Šumavy stál. Tam jsme s ním poprvé vyjeli my. Jak budeš organizovat servis, sám nebo ve spolupráci právě s Janem Štěpánkem? Něco tak napůl. Jsme samostatný tým, takže se musíme o sebe postarat sami. Určitě ale chceme využít pomoci lidí od Štěpánka, mají se subaru dlouholeté zkušenosti. Dá se odhadnout, jestli bude mít na krumlovských RZ subaru nějakou výhodu proti mitsubishi? Dost těžko. Domnívám se, že pro nás by bylo lepší, kdyby přišel déšť. Jinak to ale vyjde asi nastejno. Pořád se nejvíc mluví o RZ na českobudějovickém výstavišti. Těšíš se na ně? Na to budu moct odpovědět, až ji uvidím. Nemám vůbec představu, co nás tam čeká, musíme si počkat.
I tak – pojedeš tady spíš na výsledek, anebo pro diváky? Pokud by to byla první RZ, tak určitě pro diváky. Takhle jsou ale oba průjezdy mezi ostatními vložkami a musíme se podle toho chovat. Všichni asi k nim zaujmou stejný postoj jako ke kterékoliv jiné zkoušce. I když… Pojede se i za tmy. Je to pro tebe výhoda nebo nevýhoda? Ani tak, ani onak. Tma mi nevadí, jedu stejně jako ve dne. To by mělo platit pro každého jezdce, který si dokáže připravit rozpis. To souvisí i s novou spolujezdkyní Kateřinou Achsovou. Jak jsi se spoluprací s ní spokojen? Jsem. Líbí se mi na ní, že má o všechno zájem a zdaleka není jen pasivní spolujezdec. Za tmy jsme spolu jeli už na Šumavě a nemůžu si stěžovat, fungovalo nám to. Doufejme, že to bude podobné i začátkem května v Českém Krumlově.

Jiří Hasman

22.3.2007 5:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist