Štajf se těší na šumavské Rallye Monte Carlo

"Ověřili jsme si, že auto na špičku má."

Už premiérový start nového vozu Subaru Impreza Spec C N12 na rakouské Jänner rallye skončil velmi solidně. I přes defekt a některé drobné dětské nemoci nového vozu dobyli Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem ve freistadtském cíli desátou příčku absolutního pořadí. Na nadcházející Rallye Šumava by ale rozhodně chtěli skončili výše. Dva roky tomu jsou, co bílomodrý vůz Subaru Impreza Spec C slavil na Rallye Šumava premiéru v barvách týmu Subaru ČR – Deník Blesk. Od té doby se mnohé změnilo, po týdnech a měsících postupných krůčků vpřed se dvaatřicetiletý Vojtěch Štajf posunul až k cennému titulu mezinárodního vicemistra České republiky 2006. Sezónu 2007 začal tým zejména změnou sportovního náčiní, když (snad do posledního šroubku prozkoušený) vůz starší generace vystřídal novotou vonící model N12. Na lednové rakouské Jänner Rallye riskantní změnu poznal ale jen málokdo. Vojtěch Štajf se spolujezdcem Jiřím Černochem se hned od úvodu soutěže i s málo vyzkoušeným vozem zařadili mezi své loňské soupeře a pokud neúřadovaly drobné technické potíže nového vozu, zatápěli velkým favoritům. Cestu za úspěchem nakonec zhatil defekt předního kola, i přesto si ale bílomodrý vůz dojel pro cenné body za desátou příčku v soutěži a hodnocení Winter Cupu, zejména ale pro devátou příčku v českém šampionátu, který je pro tým i letos významnou prioritou. „Ověřili jsme si, že auto na špičku má, teď bychom to ale rádi dokázali i lepším výsledkem,“ nemůže se dočkat klatovského startu pražský pilot, jenž ale zároveň dobře ví, že soutěž nebude ani trochu snadná: „Je pravda, že Šumavu máme rádi a vždy se nám tu dost dařilo, ale letos bude mimořádně náročná. Zejména v sobotu nás asi na některých rychlostních zkouškách čeká opravdové Rallye Monte Carlo ve smyslu rychle se střídajících povrchů od ledů přes bláto až k suchému asfaltu. Budeme tradičně hodně spoléhat na rady bývalého závodníka se spoustou zkušeností, Vládi Zelinky, který nám opět bude dělat „ledového špióna“. Bude to nejen o nasazených pneumatikách, ale také o nastavení geometrie, tlumičů a zkrátka podvozku – no už teď, když o tom začínám přemýšlet, se moc těším a zároveň mi naskakují vrásky. Bude to ještě náročnější soutěž než byl hodně těžký Jänner. Chceme uspět, a tak nezbytné bude i ideální vyladění tempa s ohledem na podmínky. Nesmíme jet pomalu a přitom chceme dojet do cíle – už loni se ukázalo, že každá chyba se v konečném hodnocení domácího šampionát může vymstít. S ohledem na podmínky je jasné, že na kluzkých místech trati se nebudeme moci spoléhat na opření se o bariéry, naopak každé zaváhání bude v lepším případě trestat vylomené kolo…“ Také valašský spolujezdec Jiří Černoch má na úspěch políčeno: „Je pravda, že konkurence bude hodně těžká, my jsme ale si přijeli dobře zazávodit a nikoho se nebojíme. Zvučná jména samozřejmě mohou mít navrch, třeba oproti cizincům bychom ale mohli mít výhodu v lepší znalosti charakteru tratí. Nechci opakovat slova Vojty, ale určitě to bude celé i o taktice – a tu doufám, že už trochu umíme…“ Do boje se po úspěšně zvládnuté Jänner Rallye chystá i druhé auto týmu s posádkou Jiří Vacek – Jaroslav Novák. Od nich tým očekává zejména pokračování úspěšně rozjetého neoficiálního souboje týmových dvojek loňských velkých rivalů Štajfa, Arazima a Trojana – tedy krom Vacka také Navrátila a Veselého. Ostřílený spolujezdec Novák ale krotí bojovou náladu: „Je pravda, že jsme na rozdíl od zmíněných soupeřů dokončili rakouskou soutěž bez škrábnutí na autě a přitom podle slov přihlížejících bez náznaku ostudy. Pochopitelně bychom rádi také postupně maličko zrychlovali, ale i na této soutěži je našim základním úkolem dojetí až na cílovou rampu. Svého pilota proto budu směřovat zejména k této metě, ani my svou pomyslnou kůži ale zadarmo nedáme!“

Michael Daněk

1.2.2007 12:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist