Štajf chce na Barumce prolomit černou sérii

"Očekávaná rozbitá trať by nás neměla zaskočit."

Už pětkrát se snažil Vojtěch Štajf překonat nástrahy zlínské Barum rally s vozem poháněným systémem 4×4. Jen jedinkrát se tento úkol poštěstilo splnit, tehdy (2004) ale auto cestou k cíli postihly výrazné karosářské úpravy. Loni zkřížila Štajfovi plány neposlušná převodovka, letošní úkol týmu Subaru ČR – Deník Blesk je tedy jasný: dovést auto až na nedělní cílovou rampu. Vojtěch Štajf se po pátém zastavení osmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství ČR drží těsně pod medailovými příčkami šampionátu. Po nešťastném reprezentačním vystoupení v Maďarsku si proto se spolujezdcem Jiřím Černochem chtějí na Barum rally spravit chuť z pokaženého paprikáše a přivézt ze zlínské soutěže bodovou nadílku. V cestě za tímto předsevzetím jim ale bude stát náročná trať, která má v letošním domácím šampionátu po lednové Jänner Rallye druhou největší délku rychlostních zkoušek. Právě v Rakousku zahájil tým poměrně úspěšné tažení letošní sezónou, jež by rád prodloužil i o nadcházejícím víkendu. Na Barum Rally však budou kromě tradičních domácích soupeřů chtít uspět také mnozí zahraniční hosté s produkčními vozy (Polák Solowov, Bulhaři Iliev a Tanev), na domácí poměry bude nezvykle početná i ekipa dravých aut kategorie Super 1600 (také Prokop, Valoušek, Ital Cavigioli, Španěl García Ojeda, Francouz Bouffier, Slovák Béreš). Bitva o body tedy bude nadmíru složitá, Vojtěch Štajf si ale zajímavou startovní listinu pochvaluje: „Vždycky se rádi porovnáváme s novými soupeři, takže se i tentokrát na soutěž moc těšíme. Jsme navíc zvědavi, jak vyjde počasí, při nejistém počasí posledních dní to zavání pneumatikovou loterií… Pneumatiky budou důležité i z jiného důvodu, rádi bychom se vyhnuli jejich proražení. Po zkušenostech z Budapest Rally jsme si ale vytvořili nový vztah k opakovaným průjezdům erzet Troják a Pindula. Očekávaná rozbitá trať by nás neměla zaskočit, v Maďarsku totiž hrozil defekt ve velkých dírách na trati už při prvních průjezdech některých rychlostních zkoušek. Musíme zkrátka jet tak, abychom se poškození kola nedočkali – loni jsme si po Pindule vyzkoušeli, jak těžko se pak dohání časová ztráta. I bez poruchy převodovky, která nás poté postihla, bychom se hodně těžko vraceli mezi elitu. Takhle dlouhá soutěž se zkrátka musí jet hlavně spolehlivě, náš základní cíl je dosáhnout cílové rampy.“ Celý tým doufá, že převodovka tentokrát v těžké zkoušce obstojí. Premiérově totiž nasazuje do bílomodrého Subaru Impreza Spec C převodovku šestistupňovou. Ta by měla být výhodou zejména na rychlejších tratích, které tým očekává zejména na závěrečných dvou soutěžích domácího mistrovství v Třebíči a Příbrami, techničtější Barum rally by měla být pro rychlostní skříň zatěžkávací zkouškou. Možná nejvíc je před startem soutěže netrpělivý spolujezdec Jiří Černoch: „Barum rally je moje domácí soutěž, i proto bych si moc přál uspět. V Malenovicích vlastníme s bratrem Rallye Bar a myslím, že mi i někteří naši štamgasti budou držet palce. Nerad bych proto, abychom zklamali je i sebe…“

Zdenda Balcar

24.8.2006 8:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist