Sparrow racing v Praze

Tentokrát usedl do modrobílého Ignise Jan Dohnal.

Českou rallyovou sezonu zakončuje každoročně Pražský rallysprint a letos tomu nemohlo být jinak. Tentokrát se za volant modrobílého Ignise posadil netradičně Jan Dohnal a zároveň to byl jeho první „ostrý“ kontakt s vozem třídy S1600. Nováček startující premiérově s Ignisem předváděl na prvních čtyřech rychlostních zkouškách jízdu na úrovni špičky startovního pole, vždyť za vše hovoří 10. místo celkově po čtvrté RZ. Zlomový okamžik, tedy pokud se to tak dá nazvat nastal na následujícím měřeném testu. Honza, startující s příliš vysokým startovním číslem (47) na které bylo mnohokrát upozorňováno dostihl jednu z posádek historických Kadettů, která ho zřejmě nezaregistrovala nebo nechtěla zaregistrovat ve zpětném zrcátku. Následovalo „vyprovokování“ k brutálnímu předjetí, při kterém mnoha divákům naskočila husí kůže. Při průjezdu jedné z pomalejších zatáček také došlo ke kontaktu s obrubníkem, což mělo za následek rozhození geometrie a poškození ráfků a uložení ramen, následkem tohoto manévru bylo zkrácení trati o jeden okruh. Další problém nastal na další „erzetě“. Honza si neuvědomil, že má po dlouhém čekání v časové kontrole studené brzdy a gumy. V první otočce se přetočil a v celkem pomalé rychlosti trefil zadní částí vozu betonový sloupek. V tu chvíli bylo ale již jasné, že dojde k vyloučení za zkrácení stanovené trati v předchozí RZ. Bohužel Pražský rallysprint nebyly jen krásné průjezdy posádek, ale také únikové zóny plné diváků, houfy lidí přebíhajících mezi vozy, kde stačí jen malá chybička k tragédii. Nicméně působení naší posádky na Pražském rallysprintu nebylo příliš úspěšné, ale ukázalo konkurence schopnost Ignise a Jan Dohnala vůči posádkám se silnějšími vozy.

Michael Daněk

4.12.2006 2:55
Více o tématu: Praha

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist