Sordo tentokrát opustí juniory

"Všichni říkají, že je to obrovská zábava."

Dani Sordo si odbyl závodní premiéru za volantem vozu specifikace WRC, když se představil s mistrovským Citroënem Xsara v Monte Carlu. Ve Švédsku si WRC vyzkouší španělský jezdec podruhé, poprvé bude závodit v MS na sněhu.“Jediným problémem RMC byla obrovská náročnost tohoto ročníku. Tím nemám na mysli samotnou trasu rely, ale spíš povětrnostní podmínky a z nich vyplývající stav vozovky a měnící se přilnavost. Na některých erzetách jste mohli narazit na dva kilometry zasněžené vozovky, po nichž následovalo pět kilometrů ledu a pak pět kilometrů suchého asfaltu. Neuvěřitelné! Na suchu jsem se cítil jistý a zajížděl jsem dobré časy. Když to ale začalo víc klouzat, jel jsem opatrněji a zajížděl jsem nějaké páté nebo šesté časy,“ uvedl jezdec belgické stáje.Nikdy jste se nezúčastnil Švédské rely. Ta je zároveň prvním podnikem letošního JWRC, šampionátu, ve kterém budete obhajovat titul mistra světa. Proč jste se rozhodl startovat s vozem WRC a ne s vozem kategorie Super 1600?
„Ano, bude to má premiéra. Je to jediná rely na sněhu a všichni říkají, že je to obrovská zábava. Sébastien tvrdí, že všude musíte jet na plný plyn a že přilnavost je skoro tak dobrá, jako na asfaltu. Například na ledu fungují pneumatiky tak dobře, že můžete jet opravdu hodně zostra.Pokud jde o JWRC, jsem podporován Citroënem, a žádný z jezdců týmu se švédského podniku nezúčastní. Myslím si, že volba Španělska nebo Korsiky je pro nás mnohem lepší. Pro mě to tady bude mnohem lepší zkušenost, když pojedu se čtyřkolkou, než s vozem kategorie S1600,“ dodal Sordo.

Zdenda Balcar

1.2.2006 5:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist