Skvělý výkon ukončila dlažební kostka

Letošním setkáním Romana Odložilíka s evropskou špičkou.

Vynikající výkon, který podala posádka Czech National TRT Teamu na evropské Ypres Westhoek Rally, trval jen po dobu prvních dvou rychlostních zkoušek. Do cesty se jí totiž připletla dlažební kostka, která znamenala předčasné ukončení dobře rozjeté soutěže. Jednačtyřicátý ročník slavné Ypres Westhoek Rally byl po Rally Mille Miglia druhým letošním setkáním Romana Odložilíka s evropskou špičkou. „Belgická soutěž měla úplně jiný charakter než italská. Dalo by se říct, že se nejvíce blíží tratím v České republice. Snad jen vytahaného písku a nečistot je kvůli velkému zkracování zatáček mnohem větší množství než u nás,“ charakterizoval podmínky jezdec. I když startovní listina nabitá slavnými jmény před začátkem soutěže nedávala příliš mnoho nadějí na dobrý výsledek, Odložilík s Fantou vstoupili do rallye neohroženě. V první rychlostní zkoušce jim patřil neuvěřitelný sedmý čas a i RZ2 absolvovali v první desítce absolutního pořadí. Druhý rychlostní test však byl pro ně kvůli neuvěřitelné smůle poslední. „Před námi jedoucí auto vytáhlo na cestu velkou dlažební kostku. Když jsem projel zatáčkou a dal jsem plný plyn, kostka se objevila přímo přede mnou uprostřed cesty a rozbila větrák chladiče. Za normálních okolností by to nebylo nic strašného, ale v panujícím vedru se motor začal přehřívat, a tak jsme museli vůz po dokončení RZ odstavit,“ zalitoval Odložilík, v té chvíli průběžně devátý v absolutním pořadí. I přesto si z belgické soutěže přiváží především dobré dojmy. „Výsledky nás velmi pozitivně překvapili. Byli jsme daleko nejrychlejší z Čechů, na první RZ jsme porazili i účastníky MS Aavu, Prokopa i Casiera. Na Punta to samozřejmě nebylo, ale na tovární renaulty se zkušenými domácími jezdci za volantem jsme neztráceli příliš mnoho,“ vysvětluje pilot, který už myslí na nadcházející domácí Rallysprint Kopná. „Chceme konečně porazit i produkční vozy. Myslím, že na Kopné to bude možné. Jediné, co mě trochu negativně překvapilo, je naše vysoké startovní číslo, které zároveň znamená více nečistot na trati. Věřím ale, že se s tím popereme a dosáhneme dobrého výsledku,“ uzavřel Odložilík. Na rallysprintu s centrem ve Slušovicích odstartuje Renault Clio s číslem 17 již tento pátek ve večerních hodinách.

Michael Daněk

27.6.2006 12:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist