S bolestmi k obhajobě titulu

Labská Rallye pohledem jihočeského VSV rallye teamu.

Obrovská smůla, velká porce štěstí i zasloužená radost. Tak by se dal stručně shrnout průběh Labské TROTINA Rallye pohledem jihočeského VSV rallye teamu. Naprosto nečekaně začala šestá soutěž K4 Poháru České republiky v rallye pro posádku Pavel Stráský a Pavel Kacerovský, když při čtvrtečním přesunu do Hradce Králové k absolvování seznamovacích jízd s prologem narazil zezadu do jejich tréninkového vozu nepozorný řidič Opelu Vectra. Následkem této nehody byl pohmožděný první obratel a natažené krční svaly jezdce. Po vyšetření v královéhradecké nemocnici dostal Pavel Stráský krunýř na bolavý krk a byl mu doporučen několikatýdenní klid. Nad účastní ve východočeské rallye tak visel až do pátečního prologu velký otazník a rozhodnutí o startu ponechal tým výhradně na jezdci samotném. Jelikož měla být Labská rallye poslední a rozhodující soutěží v bitvě o titul ve třídě V3, dvojice Stráský – Kacerovský (Škoda 130 L/A) se nakonec společně rozhodla na start úvodní superspeciální zkoušky v okolí Všesportovního stadionu v Hradci Králově nastoupit. I přes Stráského obrovské bolesti se jim podařilo 1,6 kilometru dlouhý prolog vyhrát o tři desetiny před Jiřím Šubrtem, zajet 73. čas absolutního pořadí a dokonce i pobavit přihlížející diváky hned v první zatáčce divokým smykem při vjezdu do areálu stadionu. Opravdová zátěž ale měla přijít až v sobotu na klasických a velmi náročných rychlostních zkouškách v podhůří Orlických hor. Na úvodní rychlostní zkoušce Klášterecká havarovala třetí stotřicítka s Tomášem Macháčkem za volantem a ve třídě V3 už zbyli jenom Stráský se Šubrtem. Klidnou jízdou bez zbytečných chyb a riskování zajížděl zdravotně hendikepovaný pilot VSV rallye teamu časy až za svým největším soupeřem a po čtyřech testech na něj ztrácel 24,5 sekundy. „Máme zrepasovanou a jinak fungující převodovku, takže se mi bohužel několikrát nepodařilo zařadit tak, jak bych si sám představoval a ztratili jsme tím nějaký čas. Navíc jedeme i na širších pneumatikách, na nichž se zatím hledám a pokouším se postupně zjišťovat jejich možnosti,“ řekl po RZ 4 Pavel Stráský, jemuž však k obhajobě loňského titulu stačilo soutěž pouze dokončit. Ani v druhé sekci závodu proto jezdec nechtěl zbytečně riskovat a musel se smířit s tím, že pojede jen tak, aby se nezhoršil jeho zdravotní stav. První erzeta odpolední části rallye se jela opět pod taktovkou Jiřího Šubrta, který nadělil Stráskému s Kacerovským dalších sedm sekund. Na nejdelším úseku letošní Labské rallye, téměř čtrnáctikilometrové RZ Petrovická, ale potkaly dosud vedoucího Šubrta se Škodou 130 LR technické problémy, do cíle dojížděl na volnoběh a ztratil na naši posádku téměř tři čtvrtě minuty. Před závěrečnou rychlostní zkouškou tak bylo prakticky rozhodnuto, když Stráský vedl o 24,5 sekundy a jízdou na jistotu si mohl zajistit další, letos už čtvrté vítězství. Tak se také stalo, Šubrtovi se podařilo stáhnout necelou polovinu jeho ztráty a Pavel Stráský tak mohl na cílové rampě v Žamberku oslavit zasloužený zisk titulu ve třídě V3 Škoda vypsané v rámci Poháru České republiky v rallye 2006! Cenná je i 54. příčka absolutního pořadí, která znamená při účasti 108 posádek na startu umístění přesně v polovině výsledkové listiny. „V průběhu soutěže jsem tajně doufal ve vítězství. Za to, co se Pájovi při seznamovačkách stalo a vydržel celou soutěž, by si zasloužil nejen pohár za první místo, ale i metál! O to víc mě těší, že to nakonec takto dopadlo a moc ho obdivuji, že to zvládnul. Na druhou stranu je mi líto Jirky Šubrta, který byl po celou dobu lepší a nakonec se musel spokojit s druhým místem. To je ale rallye, která končí až v cíli…“ konstatoval spolujezdec Pavel Kacerovský. „Z mého pohledu byla soutěž krásná, neskutečně náročná a ideální k zisku dalších cenných zkušeností. Jsem rád, že mám po vítězných Prachaticích alespoň malý podíl na zisku letošního titulu.“ Příliš šťastně nezačala Labská TROTINA Rallye pro bílou Škodu 120 S Rallye Jana Maška a Romana Volka. Po vítězství v prologu a dosažení totožného času jako Stráský potkala černošicko-pražskou dvojici VSV rallye teamu smůla necelý kilometr po startu úvodní sobotní zkoušky, když jí shořel hlavní elektrický vypínač a provizorní opravou na trati ztratila téměř deset minut. Propastnou ztrátu navýšila ještě půlminutová penalizace za pozdní příjezd do následující časové kontroly. Naděje na vítězství tak byly rázem pryč a zbytek soutěže se mohli Honza s Romanem už jenom bavit. Na dalších dvou měřených úsecích se jim právě tímto stylem jízdy podařilo na vedoucího Františka Šímu se Škodou 130 LR stáhnout přes dvacet sekund, ale i tak jim na první místo zbývala za normálních okolností nedostižná ztráta devět a půl minuty. Třemi nejrychlejšími časy ve druhé sekci Labské rallye se podařilo Maškovi ubrat minutu a čtvrt z náskoku Šímy a po jeho odstoupení na závěrečném testu se posunout na druhou příčku ve třídě HA2 za Zdeňka Zlámala. Zisk dalších 24 bodů tak znamená pro posádku Jan Mašek – Roman Volek posun na průběžné třetí místo výsledkových tabulek třídy. V případě neúčasti Pavla Petra na závěrečné soutěži v Rosicích může Mašek tuto pozici i udržet a vystoupit tak s Michalem Habartem na stupně vítězů pohárové třídy HA2. Ještě před posledním podnikem K4 PČRR 2006, II. Rallye New Balance Rosice jedoucí se v polovině listopadu, vám přineseme informace k další budoucnosti našeho týmu. Do té doby si můžete na stránkách www.vsvrallyeteam.cz stahovat onboardy z kokpitu Škody 130 L/A Pavla Stráského z právě uplynulé Labské TROTINA Rallye.

Michael Daněk

18.10.2006 8:27

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist