Rozhovor se Štěpánem Vojtěchem

"Test odhalil problém s diferenciálem."

Dojmy po tréninku/testování…. Jak funguje vůz? Posunuly Tě konzultace s Manfredem, resp. společné jízdy? Š.Vojtěch Test odhalil problém s diferenciálem, který začal v Mexiku. To by mělo vyřešit zásadně chování vozu. Jízdy s Manfredem, ať už jsem řídil já nebo Manfred byly určitě přínosem jak pro odhalení problému, tak pro další naše fungování. Málokdo má tolik zkušeností s místními tratěmi a produkčním vozem. M.Ernst Testování nám ukázalo, že místní šotolina má jiný charakter než v Mexiku, ale právě po zkušenostech z Mexika již víme lépe jak se vůz na šotolině chová. Musí být trochu nezvyk přesednout do „offroadové“ Toyoty, se kterou tady absolvujete tréninkové jízdy? Š.Vojtěch Jsem loajální k značce a jelikož Toyoty prodáváme, je to v pohodě. Akorát jenom za dnešek jsme absolvovali 850 km tréninku, tak toho bylo trochu dost. M.Ernst Charakter rychlostních zkoušek je velice rozdílný, na některých rychlostních zkouškách budou hodně vyjeté koleje. Po asfaltové vsuvce v Katalánsku vás čeká v Argentině opět šotolina, na kterém povrchu si věříte více? Š.Vojtěch Tak samozřejmě na asfaltu vím dost přesně co dělám, na šotolině nám to bude ještě trvat než se dostaneme do stejné fáze.M.Ernst Určitě na asfaltu, kde máme mnohem více zkušeností. Před startem v Mexiku jsi měl Michale obavy z obtížnější navigace při přejezdech, jak to vypadá s orientací v Argentině? M.Ernst V Argentině je orientace poněkud komplikovanější než v Mexiku, neboť v Mexiku jsme měli zvláštní itinerář na seznamovací jízdy, což zde nemáme. V čem by měla být soutěž odlišná resp. podobná od již zmiňované Mexické rally? Š.Vojtěch V porovnání s Mexikem bude určitě mnohem složitější, k čemuž přispívá i proměnlivý povrch vzhledem k počasí (je tady nyní podzim). M.Ernst Soutěž by měla být rychlejší se spoustou brodu. V naší třídě je přihlášených asi 40 vozů což je zatím největší konkurence, ve které jsme jeli. Je to dáno i tím, že soutěž má ve zdejším regionu dvacetiletou tradici, takže hlavně domácí posádky budou mít hodně zkušeností. Proběhla před odletem nějaká speciální příprava? Š.Vojtěch No, nekazíme si žaludek steaky tady a necháme to až na tam. Takže steakový půst… M.Ernst Fyzická příprava na různých sportovištích a výměna kraťasů za svetr. Velmi úzce spolupracujete a konzultujete nastavení apod. s Manfredem Stohlem, který jezdí taktéž v barvách OMV. Byla připravena nějaká alespoň decentní oslava jeho sté soutěže MS, která ho čeká právě v Argentině? A jak jste oslavili tvoje narozeniny Štěpáne? Š.Vojtěch Tak oslava Manfredova jubilea je nachystána na středeční podvečer v zázemí BOZIAN Racing. My jsem jen v sobotu zašli do Cordoby, kde jsme většinou oceňovali Argentinu a jak je plná krásných holek. Takže standard. M.Ernst Jelikož je před závodem, oslava Manfredova výročí nebude nijak velká, půjde jen o krátké přátelské setkání. Oslava Štěpánových narozenin snad nestojí ani za řeč, kromě neustálého pokukování po argentinských kráskách. Jaké jsou vůbec vztahy mezi jezdci, liší se to nějak v porovnání třeba s tuzemskými soutěžemi? Měli jste příležitost se během několika absolvovaných soutěžích MS třeba blíže seznámit i s některými ostatními jezdci ze seriálu MS? Š.Vojtěch Tak vztahy tady panují asi ještě vřelejší, jelikož společně trávíme více času. Je tady celkově dobrá parta a my se nejčastěji potkáváme se členy teamu Ford (většinou spí s náma na hotelu). Se všemi jezdci PWRC jsme v kontaktu. M.Ernst Vztahy jsou velice přátelské, jezdci si navzájem předávají různé rady a informace. Ve skupině PWRC máme téměř i přátele. A co výsledek, se kterým byste mohli vyslovit spokojenost po projetí cíle? Bylo by případné nerozšíření dvou doposud získaných bodů zklamáním?
Š.Vojtěch
Tak jelikož nebyla Argentina nominována na začátku sezony, bodovat do PWRC nemůžeme. Z toho plyne i soustředění se na projetí co nejvíce ostrých kilometrů a s tím související posun v naší jistotě a taky časech. M.Ernst Dosažení cíle bez využití super rally by se dalo považovat za úspěch. Koho vidíte jako vaše největší konkurenty v kategorii P-WRC? Š.Vojtěch Jedeme pouze v kategorii N a tam je pře 40 aut. Z toho znám asi 8 jezdců. Nedokážu tedy vůbec odhadnout M.Ernst Všechny. Už jste měli možnost začít vnímat atmosféru rally a diváky, můžete nějak srovnat Argentinská specifika? Na co se zde nejvíce těšíte? Š.Vojtěch Tu možnost jsme zatím vůbec neměli, absolvovali jsem první část seznamovacích jízd (bez diváků..) M.Ernst Zatím jsme tuto možnost opravdu neměli a nejvíce se těším na doufejme úspěšné projetí cílové rampy.

Michael Daněk

28.4.2006 7:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist