Rozhovor s posádkou Štěpána Vojtěcha po Monaku

"Špión zkoumá co a jak, dává doporučení..."

Štěpán Vojtěch se nikdy netajil svými plány a v rámci zdokonalování souhry posádky, tvorby rozpisu na světových soutěžích a splynutím s prostředím světových soutěží se společně s navigátorem Michalem Ernstem vypravili do Monte Carla, do centra první letošní světové soutěže. Co Vás zavedlo do Monaka a do hor v jižní Francii? „Oba jsme si vědomi toho, že každý ujetý kilometr světové soutěže je nesmírně cenný. Jeli jsme v rámci oficielního tréninku a napsali si vlastní rozpis. To bylo naším cílem. Monte by jednou byla určitě velká výzva,“ přiblížil své záměry Brouk. „Podmínky na trénování byly opravdu extrémní. Napadla spousta sněhu a trať byla protažena jenom pluhem. Stíhat všechny povolené průjezdy bylo docela náročné, ještě že jsme neměli GPSko a nikdo nám nehlídal rychlost,“ pousmál se navigátor Michal Ernst.  Na domácích tratích sehraná posádka si v rámci rally Monte Carlo odbyla i svou malou premiéru, když byli pasováni do role ledových špiónů posádky JWRC Martina Prokopa a Honzy Tománka. Jak se vám nová role líbila? „Byla to pro nás zajímavá zkušenost. Špión zkoumá co a jak, dává doporučení ohledně volby ideálních pneumatik… Navíc je zajímavá i ta zpětná vazba od jezdce. Je to celkem zodpovědnost, i špiónem se musí člověk učit,“ naznačil úskalí předskokana Štěpán Vojtěch.  Jistě že je volba ideální gumy při Monte Carlu vždy diskutabilní, a toto tvrzení podpořil i pilot Czech OMV Rally Teamu. „Vždy se jedná o určitý kompromis. Na jedné zkoušce na nás třeba čekaly čtyři druhy povrchu a míra rizika musí být únosná. Dohánět se pak musí tam, kde máš dobře zvolené gumy. Proto jezdci vyráží každý s jiným obutím a mají tolik rozdílné mezičasy,“ nastínil volbu pneumatik Brouk. Liberecko-příbramská posádka navíc musela brát ohled na to, že dávala doporučení pro pilota dvoukolky, na kterou je třeba nazout pneumatiky v málo riskantní a spíše bezpečnější kombinaci. Pro čtyřkolky a vozy WRC je výběr vhodného obutí zcela odlišný. „Odhad na pneumatiky jsme měli víceméně dobrý. Řešili jsme pouze první průjezdy zkoušek. Martinův rozpis jsme viděli prvně až v Monaku, ale nebyl daleko od našeho, takže práce s ním byla přirozená a vcelku snadná,“ zhodnotil úspěšnost doporučení Myšák.  Sledoval jsi ty, Štěpáne, jako „pežoťák“ výsledky pilotů s vozy se lvem na přední masce? „Samozřejmě, že ano. Na trať jsme se nedostali, ale výsledky jsme pravidelně sledovali. Manfred Stohl jel až nad očekávání dobře a s minimem odjetých kilometrů překvapil i Toni Gardemeister.“

Zdenda Balcar

3.2.2006 11:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist