Rozhovor s Janem Kopeckým před nadcházející sezónou

"Se Škodou budeme samozřejmě spolupracovat..."

Zatímco celá řada pilotů, kteří si dělají zálusk na účinkování v závodech mistrovství světa v automobilových soutěžích nemá nic jistého, český mladík z Kostelce nad Orlicí, mistr republiky v absolutní klasifikaci z roku 2004 a letošní držitel premiérového bodu z MS Jan Kopecký má ´své jisté´.  Spolu se svým spolujezdcem Filipem Schovánkem pojedou s vozem Škoda Fabia WRC05 10 soutěží MS 2006. České talentované naději, Janu Kopeckému jsme před dnešní tiskovou konferencí, kde prezentoval svůj nový projekt, položili pár otázek… Honzo, nejdříve gratulace k zajištění nadcházející sezony. V programu tvého týmu je uvedeno 10 evropských soutěží MS. Ať počítám jak počítám, v Evropě se jich jede 11. Vynecháš daleké Turecko? „Tak to jsi si tipnul špatně. V našem programu není zahrnut Kypr. Naopak v Turecku pojedeme.“ Ale na Kypru jsi v roce 2005 absolvoval seznamovací jízdy?! „To je pravda, ale Kypr je totální rozbíječka, u jezdců navíc velice neoblíbená a také ne moc výborně organizovaná. Podle informací je i reálné, že z kalendáře pro rok 2007 vypadne. Volba je tedy jednoznačná. Jedeme do Turecka.“ Jedeme do Turecka..Ale kdo? V prohlášení Škody se oficiálně mluví o Vašem týmu. Jaký ponese název? „CRT Škoda – Kopecký, celým názvem Czech rally team Škoda – Kopecký.“ Kdo je pověřen vedením týmu? Bude to pouze Tvůj otec? „Celý projekt je značně složitý. Ve vedení týmu můj táta samozřejmě bude, ale významnou roli bude hrát také otec Filipa, Pavel Schovánek a také Pavel Turek. “ Kde bude sídlo týmu?  „Sídlo bude v Kostelci nad Orlicí, ale část vedení a přípravy bude organizována z Mladé Boleslavi.“ Škoda Motosport nezanikla, to je známá pravda. Ve vedení je stále Martin Muhlmaier. A co Ty? Máš ještě smlouvu jako tovární jezdec? Nebylo  tajemstvím, že tobě platí smlouva i pro rok 2006? „Se Škodou budeme samozřejmě spolupracovat.  Je to samozřejmé. Zavazuje nás k tomu i jméno automobilky v názvu týmu. Jezdcem Motorsportu ale v roce 2006 nebudu. Smlouva byla vypovězena.“ Hodně se spekulovalo o druhém autě v týmu. Co bylo nakonec příčinou, že pojedeš sám? „Hlavním důvodem jsou samozřejmě finance. Ale otázka druhého jezdce není úplně uzavřenou záležitostí.“ Dobře, pokud by se podařilo sehnat více peněz, jakou cestu by jste zvolili? Rozšíření Tvých startů nebo by jel druhý jezdec? „Odpověď je jednoznačná a řešení by vycházelo z původu peněz. Pokud by do týmu přišly peníze směřované ke mě, rád bych rozšířil svůj program. Pokud by do týmu přinesl peníze jiný jezdec, startovali bychom se dvěma vozy.“  Děkujeme za odpovědi a přejeme do nové sezony hodně zdaru.

Áda Sixta

12.1.2006 4:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist