Rely Sport Promotion na Slovensku

Lukáše Veselého opět zradila technika.

Nejstarší slovenská automobilová soutěž oslavila koncem dubna své 37. narozeniny. Rallye Matador Tatry se poprvé jela jako součást FIA Evropského poháru v rallye – střed (EPC) s nejvyšším koeficientem 10 a samozřejmě také jako mistrovství Slovenska a Mezinárodní mistrovství České republiky. Na start páteční první a zároveň poslední rychlostní zkoušky v tomto dnu se postavila téměř osm desítek posádek z osmi zemí.Jak již bylo zveřejněno na startu chyběl Achim Mörtl, který byl považován za jednoho z kandidátů na vítězství. Z vážných rodinných důvodů nemohl do závodu nastoupit a opět ho uvidíme až v Českém Krumlově.Tým Rallye Sport Promotion tedy na Slovensku reprezentoval Lukáš Veselý s Hondou Civic 1.6 ve skupině N a po delší pauze se na startu objevil Jirka Rozsypal s Janem Paulikem. Poprvé v týmu nastoupil Antonín Novák se spolujezdcem Jiřím Vajdákem.Lukáše Veselého opět zradila technika hned v první rychlostní zkoušce a byl nucen ze soutěže odstoupit. Do sobotní etapy tedy nastoupily pouze dvě posádky. Jirka Rozsypal s Janem Paulikem, kterým se technické problémy také nevyhnuly a potíže s řízením jejich Subaru je po prvním testu zařadili až na 62 místo v absolutním pořadí. Ztrátu téměř pěti minut začali v sobotu ráno stahovat jízdou vabank, což se jim stalo osudné v páté rychlostní zkoušce, kde po rychlé levé zatáčce chybělo několik metrů na brzdách v následné ostré pravé a opustili trať. S poškozeným vozem posádka rychlostní zkoušku s velkou ztrátou sice dokončila, ale v časové kontrole nakonec odevzdala jízdní výkaz. Ve hře tedy zůstala pouze jediná posádka týmu Rallye Sport Promotion, Antonín Novák se spolujezdcem Jiřím Vajdákem. Ti se v letošní sezóně budou soustředit převážně na Mezinárodní mistrovství republiky. V červnu posádka plánuje i start na INA Delta rallye v Chorvatsku, jež je s koeficientem 10 také součástí Mistrovství Evropy.Na Slovensko posádka přijela původně spíše jen opět testovat zcela nový vůz Škoda Fabia skupiny A5. Vůz, který disponuje kitovým motorem se sekvenčním řazením se ovšem ukázal jako velmi dobře připravený a konkurence schopný speciál nejen ve své třídě. Posádce se ale technické problémy také zcela nevyhnuly. Dvakrát se podařilo utrhnout táhlo řazení, což se nakonec ukázalo jako konstrukční vada, kterou bude potřeba odstranit. Po projetí cílové rampy však zavládla velká spokojenost s dosaženým výsledkem. Posádka nakonec obsadila druhé místo ve třídě A5, páté ve skupině A a 26. místo v absolutním pořadí.Tým Rallye Sport Promotion se v součastné době již připravuje na náročnou soutěž v Českém Krumlově, kde by měly startovat posádky Achim Mörtl / Sigi Schwarz a Ludvík Otto / Miroslav Fanta.

Michael Daněk

3.5.2006 6:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist