Rely Matador Tatry se blíží

Na startu i Jan Kopecký s Citröenem C2.

Program                      Seznam Přihlášených
Harmonogram           K předním posádkám ve startovním poli nadcházející Rallye Matador Tatry patří dvojice púchovského Matador Motorsport Miroslav Jandík, Radim Chrastecký na voze Mitsubishi Lancer EVO VII. Třicetiletý pilot ze Zlína slavil první vavříny v podobě vítězství ve třídě mistrovství České republiky s civicem a poté další titul s integrou. Nejcennější úspěch se váže k sezoně 2003 a zisku mistrovského titulu ve skupině N, dnes kategorie produkčních vozů. Zároveň to znamenalo pro zlínského jezdce na dva roky zisk priority FIA B. „Naší letošní prioritou je šampionát dvoudenních podniků, kde startujeme s finanční podporou Matadoru a na pneumatikách púchovské pneumatikárny. Máme za sebou soutěž na Šumavě, kde jsme zajeli velmi slušný výsledek a jsme se začátkem sezony spokojeni. V našem programu najdeme dva týdny před startem zlínské rallye účast na Budapešť rallye v Maďarsku. Tento start realizujeme na přání firmy Matador. Dále máme v plánu šest mistrovských rallysprintů v českém šampionátu zásluhou spolupráce s týmem Milana Lišky. Ve všech závodech pojedeme na voze Mitsubishi Lancer EVO VII podobně jako v předchozích dvou sezonách. Jedná se o stejnou techniku jako v minulých letech, i když zvažujeme i další možnosti, nicméně je předčasné o tom hovořit. Prozradím pouze, že by se jednalo opět o produkční vůz,“ říká podnikatel ze Štípy na Zlínsku, který společně s otcem provozuje firmu APID, zabývající se přípravou soutěžních automobilů. Jandík začal sbírat zkušenosti na rallyecrossových tratích s pohárovou felicií před deseti lety. Při jeho začátcích v motoristickém sportu mu pomáhal jeho otec, sám úspěšný závodník. V roce 1996 absolvoval první start v rallye. A začátky to nebyly rozhodně lehké. „Přijeli jsme do Vyškova s vozem Škoda Favorit. První rychlostní zkoušku jsme ještě absolvovali, ale na další nám praskl obal převodovky. Podobně jsme dopadli na Barum rallye, kdy jsme opět závodili jen na jedné erzetě,“ vzpomíná Miroslav na krušné začátky. Jeho prvním spolujezdcem byl Jan Vaškovič, šéfredaktor serveru www.autosport.cz. Mladík z Moravy se v dalším roce objevil na volantem vozu Honda Civic. Začátek této spolupráce opět provázely dětské nemoci, neboť v úvodu sezony nespatřili cílovou rampu. „Na Šumavě jsme skončili na střeše a v Blovicích následně odstoupili pro technickou závadu. Dařilo se nám až v Českém Krumlově, tento závod jsem poprvé absolvoval na sedadle spolujezdce s Radimem Chrasteckým,“ říká Jandík. Po neveselých začátcích přišly první vavříny. Pro posádku Jandík – Chrastecký to bylo dvakrát prvenství ve třídě mistrovství České republiky s civicem a další titul s integrou. Přesto nejcennější úspěch se váže k sezoně 2003 a k zisku mistrovského titulu ve skupině N, dnes kategorie produkčních vozů. „Již v předchozím roce jsme měli hodně blízko k titulu. Celou sezonu jsme se tahali s Vaškem Arazimem o sekundy. Nakonec v náš neprospěch v konečném účtování hovořilo pět bodů,“ upřesňuje Miroslav, který si pochvaluje spolupráci s púchovským Matadorem. Jak říká, jedná se nejen o spolupráci na reklamním poli, ale i při testování a vývoji pneumatik. Není žádných tajemstvím, že celou sezonu Jandík absolvuje na pneumatikách Matador. Rallye Matador Tatry se pyšní v letošním roce nejvyšším koeficientem 10 v rámci FIA Evropského poháru Pro Jandíka se zároveň jedná o téměř domácí soutěž, kterou má téměř za humny a navíc pod okny centrály jeho významného reklamního partnera. „Samozřejmě, že je znát větší tlak. Konkurence se sejde v Púchově skvělá, na Slovensko se chystá téměř kompletní polská špička. Největším tahákem pro diváky bude start Honzy Kopeckého na Citroenu C2 S1600 pronajatého od Martina Prokopa. Naší prioritou je zdárně dokončit závod a spokojen budu s umístěním do pátého místa v absolutním pořadí. Velkou neznámou jsou nové rychlostní zkoušky v okolí Bánovců nad Bebravou. Zajdu na radu za otcem, možná tyto úseky z minulosti pamatuje,“ vysvětluje zlínský jezdec. Jandík vyzkoušel v loňském roce premiérově okruhové závody Octavia Cupu na autodromech v Brně a Mostě. A vedl si nadmíru zdatně, když dokázal mezi okruhovými specialisty bodovat v každém závodě. „Největší odlišnost po jezdecké stránce je absolutně čistá stopa a méně rizika než při automobilových soutěžích, kde často rozhoduje improvizace. Okruhy časově nezabírají velké množství času. Jedná se o pilování okruhu a každé zatáčky, zkrátka boj o každou tisícinu sekundy. Auto jsme si připravovali v našich dílnách a pomalu jsme se dostávali do tajů zdejšího závodění. Okruhové závody mne zkrátka chytly. Škoda, že letos se téměř všechny závody termínově kryjí s naším kalendářem závodů v rallye. Snad ještě okruhová šance přijde,“ říká na závěr Jandík, který volný čas věnuje dalším sportovním odvětvím. A to lyžování, cyklistice, squashi a spinningu.

Michael Daněk

18.4.2006 6:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist