Představení posádek 42. Mogul Šumava Rallye Klatovy

Je téměř jisté, že poprvé v historii zvítězí vůz skupiny N.

Při letošní Mogul Šumava Rallye Klatovy se dá očekávat ohromná vyrovnanost a i vcelku široký okruh kandidátů na přední pozice i absolutní vítězství. Je téměř jisté, že poprvé v historii Rallye Šumava zvítězí vůz skupiny N, protože prakticky celá špička sedlá produkční vozy Mitsubishi a Subaru různých vývojových stupňů, evolucí. Vozy WRC jsou bohužel nenávratně pryč, přesto nabídne Rallye Šumava zajímavou podívanou. Hlavním tahákem soutěže bude zopakování srpnového souboje z Barum Rally, kdy se utkaly dvě české hvězdy první velikosti, Václav Pech a Roman Kresta. Oba by si to dle papírových předpokladů měli rozdat o vítězství i při Rallye Šumava, kvalitě souboje jistě přidá i fakt, že oba startují se srovnatelnou technikou Mitsubishi Lancer EVO IX sk. N. To ostatně platí o celé další špičce této nyní nejrozšířenější skupiny a i když mnoha fanouškům u produkčních vozů chybí vybroušený zvuk těch pravých soutěžních speciálů, nese sebou tato skupina naopak velkou technickou vyrovnanost a na přední pozice se tak může propracovat celá řada jezdců. Pokud bude mít k dispozici konkurenceschopné Mitsubishi Fin Jani Paasonen, může se zařadit mezi hlavní favority soutěže i on. Je sice pravda, že mu loňská Rallye Šumava vůbec nesedla, není to však tak dávno co tento Fin sedlal tovární Škodu nebo Mitsubishi v mistrovství světa, kde patřil mezi nejatraktivněji jezdící jezdce. Ve velké formě nastoupil taktéž s EVO IX do první soutěže Karel Trojan, se stejným vozem patří ke špičce startovního pole stále Arazim, Jandík, nebo Němec Gassner. Jänner Rallye se sice nevyvedla Josefu Semerádovi s další EVO IX, ale jeho loňský titul mistra ve sprintrally je dostatečnou zárukou příslušnosti k absolutní špičce. Se stejným vozem vyrazí kromě těchto jezdců i neustále se zlepšující a do loňska poměrně neviditelný slovenský pilot Gavlák a mladý Fin Tahko. Ten zajel skvěle na podzimní šotolinové Waldviertel Rally, na asfaltech Jänner Rallye se však poněkud ztrácel. Přesto může tento finský talent hodně překvapit. Jeho krajané Kerulainen a Muhonen s vozy Mitsubishi, v tomto případě ve skupině A, toho na tratích Jänner Rallye příliš nepředvedli a jejich výkon bude otázkou. Loňský vítěz Rallye Šumava Raimund Baumschlager sice nestartuje, jeho vítězný vůz z loňska však na trati chybět nebude. Jeho modré Mitsubishi Lancer EVO VIII sk.A je jediným neprodukčním vozem ve startovním poli s nadějí na přední pozice a vodit ho bude rakouský jezdec Franz Wittmann junior, který podal na Jänner Rally skvělý výkon a dojel třetí. Po skvělém výkonu z Jänner Rallye je potřeba na přední pozice počítat s dalším jezdcem, Pavlem Valouškem. Jeho výkon vyvolával obdiv snad všech přítomných, zvláště když startoval po delší době opět „jen“ v produkčním voze. Program Pavla Valouška pro světové soutěže je v tuto chvíli ještě otázkou, stejně jako to, zda ho letos uvidíme doma častěji. Jeho jízda by měla být velkým tahákem letošní Rallye Šumava. Domácí tratě si poprvé se čtyřkolkou okusí Petr Hozák s Ladislavem Hršelem a se svou EVO VII. Za volantem konkurenčního Subaru se představí bavič diváků Emil Triner se sušickou spolujezdkyní Kateřinou Achsovou, v Rakousku výborně jedoucí Jan Štěpánek a s nejnovějším modelem Subaru Impreza N12 Vojtěch Štajf. Ve dvoukolkách skupiny A zaznamenáváme menší výkonnostní i kvantitavní propad. Přední pozice by měly patřit vozům S1600 a zvláště neustále se zlepšující Jaromír Tarabus, loňský vítěz ve třídě N2, by se s vozem Suzuki Ignis S1600 dle podmínek na trati mohl pohybovat i hodně vysoko v absolutním pořadí. Platí to i o dalším jezdci této skupiny Josefu Petákovi s Renaultem Clio, nebo o Antonínu Tlusťákovi se starším, ale stále vynikajícím Citroënem Saxo Kit Car. Lubomír Minařík s Fiatem Punto S1600 plzeňského Roto teamu by mohl zase ukázat svůj výkonnostní vzestup s tímto vozem. Obrovskou sportovní hodnotu mají boje ve třídě A5. Ať již skvělý Petr Brynda, domácí Robert Achs, Dobroslav Ducháček, nebo v Rakousku skvěle jedoucí Jan Sýkora, zkušení manželé Kopelentovi a další jezdci této skupiny si rozhodně zaslouží vydržet u trati až na ně. S neposlušným Fordem Fiesta S1600 se představí Petr Zedník a s podstatně krotčí verzí Fiesty pak v barvách domácího PAMK Miroslav Fišer. V letošní sezóně jsou do skupiny dvoulitrů skupiny A7 zařazeny i diesely, ve kterých nemá u nás konkurenci posádka bratří Bočků, zklamáním je ale nízká účast rakouských jezdců této kategorie, čemuž se však vzhledem k bodování zimního poháru nelze divit. Ve skupině N je po odchodu Jaromíra Tarabuse a Petra Hozáka do vyšších tříd poněkud prázdno, ale zárukou kvality by měl být Petr Křížek s Hondou Civic Type R a Martin Rada s Alfou Romeo skupiny N3, nebo loňské překvapení této skupiny a také skoro domácí Jan Šlehofer s Hondou Civic VTi skupiny N2. Díky zařazení Šumavy do zimního poháru můžou startovat i vozy skupiny H s prošlou homologací a historici. Historik je přihlášen jeden, Němec Andreas Wetzlspberger s BMW 2002 a není bez zajímavosti, že tento jezdec na Šumavě v počátcích devadesátých let již startoval. Ve skupině H je přihlášen Maďar Kovács s Ladou 2107 a hodně nudný Francouz Hugla, ale hlavně loňský vítěz této kategorie ze šumavské části Winter cupu, Maďar Lászlo Szabó s nádhernou Ladou VFTS. Tento jezdec se mimo jiné stal loňským mistrem velmi nabité kategorie H v maďarském mistrovství. V Klatovech má tento Maďar představit ještě lepší verzi vozu, než v loňském roce, takže se v tomto případě mají diváci určitě na co těšit.

Michael Daněk

29.1.2007 4:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist