Pražský rallyesprint pod drobnohledem

Reportáž ze soutěže plné celebrit.

O víkendu se v Praze konal jedenáctý ročník tradičního Pražského rallyesprintu. S vozy různých kategorií (od WRC po historiky) se na startu se objevilo padesát posádek, na které čekala šestice měřených testů vytýčených na třech úsecích. Neobvyklý pohled skýtala startovní listina, kde se objevilo několik zajímavých jmen. Již potřetí se k Jiřímu Bryndovi posadila na sedadlo spolujezdce bývalá Miss ČR Kateřina Stočesová (tato dvojice se po loňském vystoupení s ´úzkou´ Škodou Octavia vrátila do kokpitu kitové Felicie), Václav Pech si pozval na čtení rozpisu předsedu ODS Mirka Topolánka, Miroslava Fišera v Golfu GTI doplnil žokej Josef Váňa a Tomáš Berdych, český tenisový reprezentant, dělal spolujezdce Pavlu Valouškovi. Na trať se v sobotu ráno vydal jako první Václav Pech s Fordem Focus WRC. Jeho drtivý nástup se však překvapivě nekonal, neboť za ním jedoucí Pavel Valoušek, taktéž s Focusem, po dvou průjezdech řeporyjského testu ztrácel pouhých devět desetin vteřiny. Větší rozdíl mezi oběma rivaly vznikl až po prvním absolvování okruhové zkoušky na Strahově, kde Pech Valouškovi ´utekl´ na čtrnáct sekund. Třetí pozici po celou dobu hájil Emil Triner, jedoucí s Octavií WRC.  Další tři vozy kategorie WRC (které ještě doplňoval rallyecrossový jezdec Pavel Koutný s Lancerem skupiny A) se pohybovaly hlouběji v poli – Karel Trojan na kluzké trati rozehříval promrzlé diváky a bavil je kolečky a podobnými divokými kusy, Jiří Vlček si odbýval s vozem této specifikace svou premiéru a Viktor Szabó měl problémy s elektronikou – odstoupil po druhé rychlostní zkoušce. Všichni tři startovali s Octaviemi z týmu Karla Trněného. Zajímavé věci se děly v kategorii produkčních vozů – ze začátku čelo tabulky okupoval Jan Štěpánek s Imprezou, avšak na přejezdu mezi druhým a třetím měřeným úsekem mu vystavila stop převodovka. Na jeho pozici se překvapivě dostal Jiří Navrátil s Mitsubishi Lancer EVO VII, který normálně startuje v okruhových závodech a motokárách. O další příčky bojovali Fin Jani Paasonen, domácí jezdec Josef Semerád a Pavel Červenka (všichni Mitsubishi Lancer EVO). Třetí RZ pak byla sítem, kterým neprošli například Jan Votava a Robert Škola (ulomené kolo). Mezi historiky se na špici držely Opely Tenkla, Tichého a Petráška. Druhá polovina soutěže začínala obráceným průjezdem řeporyjské rychlostní zkoušky. Tu opět vyhrál Václav Pech a navýšil svůj náskok na Valouška o dalších pět vteřin. Pořádně ´zatáhl´ taky Paasonen, který se v celkovém hodnocení na nějaký čas dostal před Navrátila. Těsně před začátkem páté rychlostní zkoušky začalo drobně mrholit a divácky oblíbená strahovská ´show-arena´ dostala díky extrémně kluzkému povrchu nový rozměr. Někteří jezdci toho využili a bavili velmi početné obecenstvo, někteří na to v přemíře snahy doplatili (například Vojtěch Štajf, který o obrubník urazil kolo svého Subaru). Poslední a zároveň divácky nejatraktivnější RZ (kterou překvapivě vyhrál Josef Semerád se sériovým Mitsubishi) pak byla symbolickým zakončením letošní sezony a také pomyslným rozloučením s vozy kategorie WRC, které jsou bohužel již definitivně na ústupu.  Vítězstvím v absolutní klasifikaci zakončil Václav Pech své působení za volantem Focusu, se kterým brázdil tratě předchozí tři sezony. Na druhé pozici dojel Pavel Valoušek a třetí skončil Emil Triner, který se s ´véercéčkem´ rozloučil na ploše za cílovou rampou efektní ´kouřovou show´. V té pak pokračovali třeba Jani Paasonen, který skončil celkově pátý (mezi produkčními vozy nakonec druhý za Jiřím Navrátilem) nebo populární Josef Semerád (3. mezi PV). Pěkný výkon také předvedl účastník JWRC Martin Prokop, hostující za volantem kitové Fabie, který si dojel pro prvenství mezi vozy skupiny A, následován Antonínem Tlusťákem (Citroen Saxo Kit Car) a Romanem Odložilíkem (Renault Clio S1600) – ten bojoval kromě soupeřů také s nepříjemným nachlazením. Mezi historiky se nejlépe umístil Zdeněk Tichý, druhý dojel Lubomír Tenkl (oba Opel Kadett Coupe). Na stupních vítězů je ještě doplnil Jiří Petrášek, který startoval s Opelem Ascona B.  text: Jakub Hofbauer

Vojta Houska

5.12.2005 12:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist