Posádky týmu RSP na Barumce

Konečné bilancování po zlínském podniku MMČR.

Vrcholu letošní soutěžácké sezóny se brněnský tým Rallye Sport Promotion zúčastnil v plné zbroji. Do Zlína přijel Ludvík Otto s manželkou Renátou s novou produkční Imprezou WRX STI, Daniel Landa s Jaroslaven Novákem s Mitsubishi EVO 7 a debut ve „velké“ soutěži si přijela odbýt  talentovaná juniorská posádka Petr Matějovský s Pavlem Dreslerem jedoucí celou letošní sezónu s enkovou Hondou Civic. Ze stálých jezdců chyběl pouze Ladislav Belinger, který po odchodu Martina Rérycha hledá vhodného spolujezdce a Jirka Rozsypal, který letos s velkými podniky ani nepočítá.  Naopak jako hosté v týmu do závodu nastoupili dlouhodobě spolupracující piloti Jan Štěpánek s produkční Imprezou s tradičním spolujezdcem Markem Omelkou a Petr Poulík s Mitsubishi EVO 6, jehož letos již podruhé navigoval Jan Paulik, který jinak standardně tvoří posádku s Jirkou Rozsypalem. Dále potom Petr Mikula s Ivanem Novákem jedoucí se Civicem, se stejným vozem pak také Míša Maňovská a legendární Milan Blahout, jak jinak, než s žigulíkem.  Juniorská posádka Petr Matějovský a Pavel Dresler vstoupila do soutěže s velkou nervozitou, které se částečně zbavili až po rozpravě s vedením týmu v prvním sobotním servisu. Došlo ke zlepšení výkonu a koncentrace, nicméně se později nevyvarovali jezdecké chyby v podobě opuštění tratě, což mělo za následek poškození vozu a časovou ztrátu. Problém v podobě ohnutého ramene a stabilizátoru se podařil odstranit jen částečně. I přes to posádka dosahovala dobrých časů a svými  „akčními“ průjezdy pobavila jistě mnoho diváků, kterých bylo kolem RZ nepočítaně. Do nedělní etapy byl podvozek opraven, ale nastaly potíže s elektronikou. Posádka nakonec obsadila solidní 47. místo v absolutním pořadí a 4. ve třídě N2. Tým je s výkonem obou mladíků velmi spokojen a ti si cení především získaných zkušeností z evropské soutěže. Jako první se na páteční zlínskou super speciálku vydal Petr Poulík s Janem Paulikem s Mitsubishi. Pro oba jezdce byla Barumka velkou zkouškou. Petr zkoušel, zda vydrží jeho záda zraněná po nehodě letos v Pelhřimově, Honza pak sbíral nové zkušenosti s rychlým pilotem na náročné soutěži. Závod probíhal bez komplikací pouze do nedělního rána. Posádka zvolila příliš měkou směs pneumatik a ty na dlouhých rychlostních zkouškách příliš nedržely. V závěru soutěže ještě srazili letícího bažanta, který jim rozbil čelní sklo přímo v zorném poli řidiče a tak od čtrnáctého testu jeli jen na dojetí. V cíli jim připadlo 19. místo absolutně a 14. v produkčních vozech.  Jako další na trať vyjel Ludvík Otto s manželkou Renátou, vůbec poprvé s produkční Imprezou, kterou vyměnili za kultovní Celicu. Se Subaru posádka před soutěží neujela v podstatě ani kilometr a tak se jejich ambice změnily především na optimalizaci nového vozu a sběr důležitých informací pro přípravu vozu do dalších závodů.  Jak před startem Ludvík Otto řekl, tak se také stalo – záhy se ukázalo, že nová Impreza je skutečně ještě surový materiál. V sobotu ráno se muselo měnit turbo a postupně ještě dva diferenciály. Bohužel jeden z nich měl více jak trojnásobnou svornost a vůz tak pozbyl hodně ze svých jízdních schopností. Posun ve výsledkové listině směrem dolů byl zapříčiněn také získanou penalizací za prodloužený servis. I přes trápení, jak Ludvík nazval své vystoupení na letošní Barum rally, je z chování Imprezy mile překvapen. „Až se z autem sžiji a bude fungovat jak má, budu s ním asi  rychlejší než z Toyotou“, řekl závěrem Ludvík.
Dan Landa už od pátečního večera zajížděl sympatické časy, které jistě patřily k tomu lepšímu mezi produkčními vozy. Posádku však po kolizi s kamenem na RZ zastavilo poškozené přední rameno a poloosa. Vzniklá ztráta asi 20ti minut pak byla tím nejlepším důvodem v závodě nepokračovat.
Mezi hosty RSP podával na Barumce velmi dobré výkony Honza Štěpánek se svojí Imprezou. Po loňském sedmém místě v této soutěži bylo jasné, že si letos bude posádka chtít v celkovém umístění polepšit a svojí jízdou to od samého začátku dokazovala. Bohužel, ani Honzovi se nevyhnuly technické problémy a posádka se postupně v pořadí propadala až na konečné 16té místo v absolutní klasifikaci, které, jak sám Honza po závodě řekl, bylo pro posádku určitě zklamáním.  Snad žádných komentářů nepotřebuje další z hostů RSP v tomto závodě Milan Blahout. Milan své fanoušky, kterých je na Zlínsku opravdu požehnaně a potěšil je každým průjezdem RZ. V samém závěru závodu pak nechyběly ani typické pozdravy fanouškům a bylo vidět, že si Milan dokončenou Barumku opravdu užívá. Konečné 54té místo v absolutní klasifikaci je jistě odměnou za důkladnou přípravu na tento závod. Míša Maňovská přivezla svého Civica do cíle Barumky na 62. příčce. Po dlouhé přestávce v závodění však mělo samotné dokončení tohoto náročného závodu pro Míšu jistě velkou cenu.
Posledním hostem RSP byl Petr Mikula s Ivanem Novákem jedoucí také s Civicem, avšak tato posádka Barumku nedokončila. Tým Rallye Sport Promotion se v těchto dnech intenzivně věnuje organizaci zářijové I. Rallye New Balance Rosice. Není však vyloučená účast některých posádek na sprintrallye ve Vyškově.

Zdenda Balcar

25.8.2005 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist