Popis tratí Rallysprintu Kopná

Na jezdce čeká 8 rychlostních zkoušek.

Trať soutěže je umístěná na rozhraní Hostýnských a Vizovických vrchů, zhruba 20 kilometrů severovýchodně od krajského města Zlín. Centrum soutěže se nachází ve Slušovicích v areálu dostihové dráhy.RZ 1 – Prolog(2,7 km, 1. jezdec 19:04)
Rychlostní zkouška začíná ve Slušovicích nedaleko dostihové dráhy a celého centra soutěže. Pokračuje přes divácký areál a po místní komunikaci s několika serpentinami vede kolem letiště Bílá Hlína do obce Neubuz, kde končí.RZ 2,5 – Kopná(10,6 km, 1. jezdec 8:41 a 11:20)
Klasická rychlostní zkouška soutěže začíná za obcí Kašava a dlouhým stoupáním se dostává k hotelu Moravan, kde trať odbočuje z hlavní silnice na místní komunikaci, jejíž součástí je několik set metrů dlouhý šotolinový úsek. Poté následuje sjezd do obce Podkopná Lhota. RZ dále pokračuje do obce Trnava, kde ostře uhýbá doleva a přechází do lesní části se stoupáním na kopec Papradná. Následuje sjezd do rekreační oblasti Všemina, kde test končí. Na rychlostní zkoušce budou dvě komentované zóny – v Podkopné Lhotě na konci šotolinového úseku a v diváckém místě v obci Trnava.RZ 3,6 – Májová-Podhoran(13,2 km, 1. jezdec 9:39 a 12:18)
Nejdelší zkouška celé soutěže vznikla spojením dvou klasických úseků. Začíná mezi Držkovou a Tesákem na autobusové točně. Postupně projíždí několik kilometrů po lesní asfaltové cestě mezi kopci Křemeničná, Tisový a Humenec, aby se poté později u osady Májová napojila na hlavní silnici do Držkové. Toto místo je přístupné od startu RZ vzdáleného cca 500 metrů. V obci Držková zkouška odbočuje doprava nejprve na místní, později na obslužnou zemědělskou cestu, která dříve byla tratí samostatné RZ Podhoran. Zkouška objíždí kopec Vančica a po náročném zatáčkovitém sjezdu konči v areálu zemědělského družstva v Kašavě. RZ 4,7 – Hvozdná(6,5 km, 1. jezdec 10:57 a 13:41)
Rychlostní zkouška začíná ve Slušovicích ve čtvrti Nové Dvory. Dlouhým stoupáním vyjíždí na kopec, kde zatáčí doleva do Březové. Za touto následuje rovinatý úsek, zakončený prudkým odbočením doprava. Trať sjíždí do údolí, kde na posádky čeká rychlý úsek „na srdce“. Následuje stoupání do obce Hvozdná, které obsahuje několik serpentin. Ve Hvozdné pak zkouška odbočuje doprava. Závěrečná pasáž vede rychlými zatáčkami z kopce a celá zkouška končí před obcí Ostrata.RZ 8 – Kopná II(8,95 km, 1. jezdec 14:10)
Tato RZ je obrácenou verzí testu Kopná. Začíná na Všemině u tenisových kurtů a končí před obcí Kašava.

Zdenda Balcar

22.6.2006 12:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz