Pohled do letošní startovní listiny

Detaily o jezdcích na letošní Rally Bohemia.

V tomto článku najdete všechny potřebné informace o zahraničních jezdcích na letošní Rally Bohemia. Vše je přehledně seřazeno a informace jsou zaručeně ověřené. Tak neváhejte a čtěte dál. 1.Aaron BURKART / Německo (Citroen C2 Super 1600), A6, FIA B Vzpomínáte na loňskou Rally Bohemia a na žlutý Citroen Saxo Kit Car se startovním číslem 38, který příjemně překvapil třetím místem v kategorii vozů třídy A6? Ano, německý pilot je zpátky. Pravidelný účastník mistrovství světa juniorů se opět představí v Mladé Boleslavi. Všichni očekávají, že jeho vzájemná honička s Martinem Prokopem na identickém voze je oba vynese hluboko do první desítky. 2.Achim MÖRTL / Rakousko (Subaru Impreza STi), PV, ASN Rakouský jezdec patří společně s Václavem Pechem k největším favoritům letošní Rally Bohemia. Mörtl zatím vede domácí šampionát a je docela dobře možné, že se spokojí s umístěním těsně za Pechem. I přes počáteční obavy se ukazuje, že modrá impreza připravovaná týmem Rallye Sport Promotion stačí konkurenci i na asfaltu. 3.Peter GAVLÁK / Slovensko (Mitsubishi Lancer EVO VIII), PV, ASN Slovenský jezdec pyšnící se národní prioritou ASN bude vítaným zpestřením startovního pole. Jeho osmá evoluční verze Mitsubishi Lancer se očekává v druhé desítce absolutního pořadí. 4.Thomas KVAM / Norsko (Subaru Impreza), PV, ASN Thomas Kvam se po roce znovu na Rally Bohemia vrací. Doma v Norsku patří mezi pětici nelepších jezdců skupiny N a do Mladé Boleslavi jezdí především získávat zkušenosti na asfaltu. Ve výsledcích by se měl stabilně pohybovat v druhé desítce. 5.Kajetan KAJETANOWICZ / Polsko (Subaru Impreza), PV Společně s Patrikem Flodinem ze Švédska černí koně soutěže. Kajetanowicz je oficiálně v týmu Subaru Poland Rally Team s Leszkem Kuzajem, se kterým byli pořadatelé také ve styku. I jeho vůz by tedy měl snést ta nejpřísnější měřítka. V současné době se mladý jezdec drží na desátém místě mistrovství Polska. 6.Tomas KUCHAR / Polsko (Subaru Impreza), PV Třetí muž průběžné klasifikace mistrovství Polska by měl patřit k favoritům třiatřicátého ročníku Rally Bohemia. Nejmodernější technika skupiny produkčních vozů a zkušenosti z mnoha mezinárodních soutěží ho k tomu přímo předurčuje. Otázkou zůstává, zda se v Mladé Boleslavi opravdu objeví. 7.Sebastian FRYCZ / Polsko (Fiat Punto Super 1600), A6 Tento pilot patří mezi polskou špičku v kategorii Super 1600. V polském mistrovství jezdí s vozem, který připravují dílny italského PROCARU. U nás startuje s identickou technikou, která pochází z plzeňského ROTA. V obou vozech je zatím bohužel znatelný rozdíl, takže Sebastiana Frycze můžeme počítat mezi kandidáty na TOP 10 pouze v případě, že jeho vůz bude fungovat na 100%. 8.Patrik FLODIN / Švédsko (Subaru Impreza), PV Vycházející hvězda světového rallysportu. Mladý talent, o jehož rozvoj se stará samotný Petter Solberg, pojede v Mladé Boleslavi premiérově na asfaltu. Před několika týdny usedl v Norsku poprvé do soutěžního speciálu kategorie WRC (Mitsubishi Lancer EVO 6,5 WRC) a nechal za svými zády řadu místních specialistů. Bude velice zajímavé sledovat, jakým způsobem se s novým povrchem vyrovná. Dlouhé a technické erzety by měly odhalit jeho skutečný talent. V rámci objektivity bychom ale neměli zapomínat, že na asfaltu startuje opravdu poprvé. 9.Dominikas BUTVILAS / Litva (Subaru Impreza), PV Další talentovaný mladík, o kterém se hovoří. Jeho učitelem není nikdo jiný než v Mladé Boleslavi dobře známý John Haugland. Předpovědět jeho výsledek bude hodně složité, protože v osmnácti letech a bez větších zkušeností na asfaltu je jeho působení na Rally Bohemia otevřené. V každém případě Butvilas může jen překvapit. 10.Marcin BELTOWSKI / Polsko (Subaru Impreza), PV Svůj start odvolal kvůli havárii na Rallye Subaru v Polsku. 11.Alberto TUROLO / Itálie (Mitsubishi Lancer EVO VII), PV Tento pilot, který má zkušenosti i s vozy kategorie WRC, přijíždí na Bohemii znovu po třech letech. V roce 2003 vyhrál v Mladé Boleslavi klasifikaci Mitropa Rally Cup a tehdy se také velice divil, když se svým moderním vozem dostal startovní číslo 57, jakmile ovšem zjistil, že je na startu 18 vozů WRC s úsměvem pochopil. V letošních průběžných výsledcích Mitropy je zatím pátý. Především Jiří Tošovský, vedoucí muž Mitropy, si na tohoto jezdce bude dávat dobrý pozor. 12.Mauro BOLE / Itálie (Renault Clio), N3 Soukromý jezdec bavící se starty mimo Itálii bude oživením ve třídě N3. Letos se objevil například ve Slovinsku, kde dojel celkově třicátý a 12. ve třídě z 13 posádek. 13.Calle WARD / Švédsko (Renault Clio), N3 Když Anders Dawidson, šéf švédské rally-reprezentace, v loňském roce do Mladé Boleslavi přivezl Patrika Sandella s vozem skupiny N3, nechalo to odbornou i laickou veřejnost celkem v klidu. Sandell ovšem Bohemii ve skupině N vyhrál a letos je první v juniorském mistrovství světa! S trochou nadsázky bychom něco podobného mohli očekávat i od Calle Warda. Ten sice není členem reprezentace, ale startuje zde na doporučení zmíněného pana Dawidsona, který má zájem na dlouhodobější spolupráci s Rally Bohemia. 14.Anders KJAER / Norsko (Peugeot 206), A6 Ander Kjaer patří mezi mladou norskou talentovanou generaci ambiciózních jezdců. Kjaer se může pochlubit testováním v továrním týmu Peugeot, kam ho vedení Peugeotu Sport letos pozvalo. I v domácím mistrovství se drží na neuvěřitelném čtvrtém místě, takže můžeme očekávat zajímavý výkon. Po loňské ošklivé havárii na Bohemii se bude jistě snažit o vylepšení dojmu. 15.Glenn LARSSEN / Norsko (Peugeot 306), A7 Autor nejdelšího skoku na loňské Bohemii se vrací na místo činu. Jeho vůz je sice přihlášen ve třídě A7, ale je to vlastně jen kvůli větším pneumatikám, takže směrodatné bude srovnávat jeho výkony s třídou N3. 16.Christian ANDRESEN / Norsko (Peugeot 206), A6 Další tradiční jezdec z Norska, který se na Rally Bohemia pravidelně objevuje. V průběžném pořadí norského Peugeot 206 SuperCup je na třetím místě. 17.Trond G. SVENKERUD / Norsko (Ford Fiesta), N3 Po Peugeotu 307 WRC půjde o druhou českou premiéru. Vůz Ford Fiesta kategorie N3 se u nás dosud neobjevil. Mladíci Svenkerud a Bieltvedt by měli oživit pole sériových vozů s motorem o objemu do 2 000 cm3. 18.Sveinund BIELTVEDT / Norsko (Ford Fiesta), N3 John Haugland o tomto jezdci říká, že je to velký talent. V Mladé Boleslavi startoval už v roce 2004 a zvítězil v poháru Nissan Almera. Má za sebou testy v továrním týmu Ford, kde startoval s Fiestou Super 1600. Podle papírových předpokladů ho čeká slibná budoucnost. Znalost místních podmínek i talent by se měl projevit na solidním výsledku. 19.Rodolfo COSIMI / Itálie (Renault Clio), A7 Stálý účastník Mitropy, kterému zatím v průběžných výsledcích patří čtvrtá příčka, přijíždí po roce znovu do Mladé Boleslavi, aby udržel dobrou pozici v neoficiálním mistrovství Evropy soukromých týmů. Možná si vzpomenete na jeho černo-červené exotické MG z loňského roku. 20.Bobby MITCHELL / Velká Británie (Škoda Fabia), A5 Účastník Škoda Fabia Cupu, který je po třech odjetých soutěžích poháru na čtvrtém místě. 21.Henri – Marc VENTURINI / Francie (Peugeot 206), A6 Za tým PAVERANI COMPETITION přijíždí zajímavý Francouz s italským jménem. Přitom ještě před týdnem pořadatelé měli příslib, že za stejný tým s vozem Peugeot 206 S 1600 přijede novopečený člen továrního týmu Peugeot Philippe Aragneau. Bohužel se tak nakonec nestane, přesto Venturiniho předchází kvalitní pověst jezdce, majícího zkušenosti se značkovými poháry Renault Clio. 22.Carlo FORNASIERO / Itálie (Peugeot 106), A6 Účastník letošního Mitropa Rally Cupu, kde mu zatím patří deváté místo. Jeho vůz startuje ve třídě A6 a především s našimi jezdci to bude mít velmi, velmi těžké. 23.Ivan KAPUŠANSKÝ / Slovensko (Škoda Fabia), N1 Jediný soupeř domácího Josefa Dvořáka ve třídě N1. Zřejmě definitivně pryč jsou doby, kdy na startu stálo až 10 vozů s nejmenším objemem motoru. Pokud Dvořák i Kapušanský dorazí, pojedou si vlastní závod. 24.Johann DRAPELA / Rakousko (Škoda Felicia), A5 Pravidelný účastník vybraných českých soutěží snad už ani nemůže být považován za zahraničního jezdce. Startuje sice za AK Rallysport Příluky, přesto pro něj může mít přítomnost krajana Ewalda Gartnera zajímavý náboj. 25.Ewald GARTNER / Rakousko (Suzuki Swift), A5 Tento Rakušan startoval v České republice již několikrát, přesto ho na Rally Bohemia čeká premiéra. Nebude to mít vůbec jednoduché, protože se proti němu ve třídě A5 postaví až 19 vozů Škoda. 26.Peter SCHAUBERGER / Rakousko (VW Golf IV Diesel), A7/D9 Vítaná konkurence pro naše „dieselové“ jezdce, kterých by se na Rally Bohemia mělo objevit celkem 5. Pohodový Rakušan se ale více než na souboj s našimi jezdci bude soustřeďovat na pohár Mitropa, kde je zatím na 24. místě. 27.Norberto DROANDI / Itálie (Peugeot 106), N2 Tradiční účastník Rally Bohemia a Mitropa Rally Cupu. V průběžném pořadí středoevropského poháru soukromých posádek se drží na 19. místě. 28.Bernd ZANON / Itálie (Peugeot 106), N2 Zanon bude chtít udržet průběžné dvanácté místo v Mitropě. Jeho nejbližším soupeřem mu bude krajan Droandi na stejném voze. 29.Thomas SCHIE / Norsko (Ford Focus WRC) Dvojnásobný mistr Norska se před Rally Bohemia potýká s problémy s převodovkou svého drahého speciálu. Dnes už tradiční a diváky oblíbený účastník Rally Bohemia by v případě své neúčasti citelně chyběl. Trojboj s Janem Kopeckým a Štěpánem Vojtěchem totiž slibuje nevšední podívanou. Bohužel jen na konci startovního pole, což ovšem není kritika na pořadatele, ale pánů v Opletalově ulici, kteří byli opět příliš aktivní tam, kde neměli… 30.Mads OSTBERG / Norsko (Subaru Impreza WRC) Jeho start je zatím také nejistý. Ostré ex-Solbergovo auto mladý ani ne dvacetiletý talent před třemi týdny hodně poničil na domácí soutěži. Vedení týmu je stále ve spojení jak s Prodrivem, kde se vůz opravuje, tak s pořadateli Rally Bohemia. Pokud by Ostberg dorazil, měli bychom se podle všeho na co těšit. Vedle Flodina je totiž i Ostberg žákem Pettera Solberga. 31.Lino ACCO / Itálie (Renault Maxi Clio) Nad startem Acca visí otazník. Pilot krásného stroje se přihlásil na Rally Bohemia i přesto, že vzhledem ke svému vozu bude absolvovat jen část tratě (společně s A8), čímž se ale vyřadí s klasifikace Mitropy, která pojede v rámci evropského poháru celou trať. Jak tento problém pořadatelé vyřeší, to je otázka… 32.Sandro SINUELLO / Itálie (Lancia Fulvia Coupe HF 1600) Po čtyřech odjetých soutěžích Mitropa Rally Historic je zatím se ziskem 57 bodů na čele průběžného pořadí tohoto poháru. Vzhledem ke staršímu datu výroby svého vozu a také s ohledem na volnější pravidla poháru se lancia Sandra Sinuella potkává se silnějšími a mnohdy i modernějšími vozy. V přímém souboji například s druhým Muradorem se sierrou většinou prohrává, nicméně právě souboj prvního s druhým by měl být ozdobou Rally Bohemia Historic. 33.Rino MURADORE / Itálie (Ford Sierra Cosworth) Mnozí z Vás mají tyto vozy ještě v živé paměti, vždyť to není tak dávno, když se mohutné fordy v rukou Křečka, Blahny, Souleta či Bublewicze proháněly po trati Rallye Bohemia. V rámci Mitropy by Muradore v Mladé Boleslavi měl pravděpodobně zvítězit a zajímavá bude jeho i jeho konfrontace s naší špičkou. 34.Giuseppe ZANCHETTI / Itálie (Porsche 911) Ani letos by na Rallye Bohemia nemělo chybět legendární Porsche 911, i když se v tomto případě nejedená o ostrý soutěžní vůz. Sám jezdec je pro fanoušky velkou neznámou, má na svém kontě pouhé dva starty, přesto je v historické Mitropě na čtvrtém místě.

Michael Daněk

8.7.2006 12:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist