Podvozek logana je vynikající

"Čekali jsme sníh a tak bylo auto trochu měkčí."

Dacia Logan vedená Václavem Stejskalem absolvovala při své premiéře celou trať Rallye Šumava bez nejmenších problémů. Václav Stejskal v cíli chválil podvozek i spolehlivost novinky našich tratí a litoval, že se ve třídě N1 nesešlo více soupeřů. Před stavbou Dacie Logan si ZOFI Rally Team Blatná vytýčil několik cílů. Patřil mezi ně úkol postavit spolehlivé, dobře ovladatelné, cenově dostupné a konkurenceschopné auto pro třídu N do 1400 ccm. Prvním ostrým testem byla Rallye Šumava. První soutěž MMČR na našem území byla, podobně jako Rakouská Jaenner rallye, postižena nedostatkem sněhu, ale na náročnosti jí to určitě neubralo, spíše naopak, protože do hry vstoupily noční mlhy a také ranní mrazíky, které nastražily pro mnohé posádky záludné pasti. Nový logan s Václavem Stejskalem a Petrem Vejvodou se se všemi nástrahami vyrovnal na jedničku a cílem projel v nepoškozeném stavu. „Před startem jsme neměli mnoho času na přípravu, protože jsme se chtěli ukázat právě na domácí Rallye Šumava. Logan prošel všemi potřebnými úpravami z hlediska bezpečnosti. Upravili jsme podvozek, ale například motor zůstal čistě seriový. Právě s podvozkem jsem maximálně spokojený. Čekali jsme sníh a tak bylo auto trochu měkčí, ale i tak se logan velmi pěkně řídil a my se nyní budeme snažit využít homologace k úpravám motoru, protože již víme, že podvozek je schopen přenést na silnici podstatně vyšší výkon. Pro mě byl tento start velkou výzvou a krokem do neznáma. Již mnoho let závodím s dvoulitrovými auty a logan je zatím proti cliu o více než sto koní slabší. I tak jsem vcelku spokojený. Podařilo se nám postavit asi cenově nejlacinější nové auto na trhu a přitom jsme snad neudělali ostudu. Jen je škoda, že nebyl sníh, nebo alespoň déšť, výkonový handicap by pak nebyl tak veliký a taky je škoda, že jsme se nemohli porovnat s dalšími posádkami v naší třídě,“ řekl Václav Stejskal a pokračoval popisem průběhu Rallye Šumava: „Před startem jsme asi jako každý řešili dilema související s počasím. Přál jsem si sníh a protože nepadalo, byl vyřešen problém s hřeby v pneumatikách. Již při treninku se ukázalo, že se na Korábu budou dít věci. Při první seznamovací jízdě bylo mokro a večer již namrzalo. V soutěži se pak přidala i mlha a tak byla celá rallye velice těžká a dlouhá. V pátek se končilo kolem půlnoci a v sobotu čekalo časné vstávání a hlavně hodně dlouhá etapa. Nebylo to nic jednoduchého pro nikoho. Ani já jsem se nevyhnul jedné krizovce. Již jsem si věřil a chtěl jsem zajet čas, kterým bych ohrozil nějakou tu ápětku, když v naší třídě soupeři nebyli. Roztočili jsme se na takové úzké silničce, ale dopadlo to dobře. Šumavu beru jako domácí soutěž a vždy se na ní těším. Letošní ročník považuji za vydařený a pochválit musím i servisní zonu v Janovicích,“ uzavřel Václav Stejskal.

Michael Daněk

6.2.2007 7:19

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist