Perly Armina Schwarze – I.

Zavzpomínejte na oblíbeného jezdce aneb ať žije Silvestr.

Snad žádný jiný jezdec rely nevyvolává u českých fanoušků tolik emocí jako bývalý pilot Škody Motorsport, hledač bájného potenciálu a mistr v kochání se okolní přírodou přímo na rychlostních zkouškách, Armin Schwarz. Proto jsem vyhledal jeho nejrůznější vyjádření od chvíle, kdy se v roce 2004 vrátil do Mladé Boleslavi, aby pomohl škodovce získat titul mistra světa. A jelikož těch vyjádření bylo vskutku požehnaně, rozhodl jsem se rozdělit je na několik částí. V té první zavzpomínáme na rok 2004, rok slavného comebacku. Snad nikoho nepřekvapí, co bylo pro Armina nejdůležitější při prvních testech se Škodou Fabia WRC: „Byl jsem zvědavý na to, jaký potenciál v sobě vůz skrývá. Po týdnu testů mohu říci, že potenciál je velký.“ První soutěží Schwarze s Fabií byla Rallye Akropolis. Hned ve druhé zkoušce došlo k ulomení závěsu kola. Armin za to ale samozřejmě nemohl: „Měli jsme smůlu, protože jsme se v prvních dvou rychlostních zkouškách nemohli předvést v plné síle. Zdržoval nás prach, který vířil vůz Jussiho Valimäkiho a v druhé ranní zkoušce se nám ulomil závěs zadního kola.“ Více se mu dařilo ve druhé etapě. „Dnes jsem se s Fabií WRC opět naučil mnoho nového. V minulých letech jsem měl při průjezdu rychlostní zkouškou Drosohori problémy s brzdami. Ke konci zkoušky mi brzdy vždy vadly. Tento rok jsem neměl absolutně žádný problém. Fabia brzdila naprosto excelentně.“ Jestli to nebylo tím, že v rychlostech, kterých božský Armin dosahoval, nebylo brzd zapotřebí. Schwarz prozradil také pravý důvod své účasti v Řecku. „Je dobré, že máme možnost pokračovat v testování přímo v rámci soutěže. Můžeme získat cenné zkušenosti a dostat bezprostředně zpětnou vazbu na změny, které provedeme. Můžeme se také porovnat s našimi soupeři.“ Se svým vystoupením byl tedy nakonec božský Arminátor plně spokojen. „Celkově jsem byl potěšen tím, že dokud jsme byli v soutěži, byli jsme přesně tam, kde jsme po našich testech očekávali, že budeme. Nerušilo nás ani to, že jsme v některých rychlostních zkouškách byli pomalí.“ To je ale u závodního jezdce docela podstatná závada.Před Finskou rely neskrývala jednička škodovky své ambice: „Mojí úlohou bude zajet co nejlepší výsledek a nechat Toniho a Janiho bojovat o bodované pozice. Pro tuto soutěž mám instrukce, abych jel spíše na jistotu.“ Během soutěže Armin příliš výřečný nebyl. „Držím se týmové strategie a snažím se bez zbytečného riskování dojet až do cíle.“ Tak mluví závodník. Ani závěrečné zhodnocení soutěže nebylo překvapivé. „Ve Finsku šlo všechno podle plánu. Jani Paasonen a Toni Gardemeister jeli naplno a mým úkolem bylo absolvovat celou soutěž konzervativněji a bezpečněji. Bylo to v pořádku, protože na to, abyste byl ve Finsku rychlý, musíte být Fin a nebo mít hodně velké zkušenosti,“ komentuje svou teprve 99. soutěž Schwarz. „Výsledek z Finska mě naplňuje optimismem. Nemohu se startu v Německu s Fabií WRC dočkat.“ V Německu zažil Armin svoje silnější chvíle a dokázal dokonce vyhrát jednu erzetu, což jej naplňovalo optimismem. „Ukázali jsme, že Fabia je Citroënu, Peugeotu, Fordu a Subaru o hodně blíže, než kdykoli předtím a to je fantastický obraz jejího skutečného výkonu.“ Při Britské rely začal Armin páchat také škody materiální. „Stalo se to v místě, kde bych nejméně čekal, že se mohu převrátit. Projížděli jsme zatáčkou na trojku a přejeli jsme plochý kámen. Musel se nadzvednout a zadní kola do něj narazila. Zadek auta vyletěl do vzduchu a dvakrát jsme se otočili přes střechu.“ Na konci sezony se jely dvě asfaltové soutěže a Armin by jistě dosáhl dobrého výsledku, kdyby se proti němu ovšem nespikla matka příroda. „Dopolední tratě neosychaly tak rychle, jak jsme očekávali a odpoledne přišel déšť až na přejezdu po poslední erzetě!,“ říkal během Korsické rely. “Celkově to nebylo tak špatné, ale počasí nám situaci poněkud komplikovalo,“ hodnotil své výsledky v Katalánsku. „V polovině ranních zkoušek nás potkal déšť a tratě byly na suchých pneumatikách hodně kluzké. Odpoledne nás zase zaskočilo, jak rychle tratě osychaly,“ Tak vypadala první sezona s Fabií v podání Armina Schwarze. Zanedlouho budete mít moci na našem serveru možnost zavzpomínat, jak svými zkušenostmi a schopnostmi pomohl v roce 2005 bojovat Fabii o vysněná vítězství.

Jiří Hasman

31.12.2006 5:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist