OMV Team k Argentině

"Po dopadu na jednom ze skoků došlo k poškození chladiče."

Ihned po příletu do Argentiny, kdy se celý tým aklimatizoval, následoval pondělní úspěšný test za účasti Manfreda Stohla. Po vzájemných konzultacích došlo k doladění a optimálnímu nastavení vozu. Ve čtvrtek posádka absolvovala úvodní 2 RZ v rámci superspeciálky a přenocovala na 16. místě ve skupině čítající přes 40 vozů skupiny N a 29. absolutně. V pátek bylo na programu 8 rychlostních zkoušek o celkové délce cca 160 km. Na RZ 7 nastal osudný skok, který odstartoval další trable. Více Š. Vojtěch: „Po dopadu na jednom ze skoků došlo k poškození chladiče a úniku chladící kapaliny, kterou jsme během následující zkoušky museli několikrát dolévat. Bohužel nám na osmé vložce praskl kardan a tak nebylo možné pokračovat dál, což nás v tu chvíli stálo 11. místo ve skupině,“ dodal posmutněle Štěpán. Štěpáne, jak to bylo s tvým zraněním? „Právě při druhém dolévání během rychlostní zkoušky jsem se opařil i přes závodní rukavici horkou vodou, která měla okolo 130°C, ale nejednalo se o nic vážného, ale spíš nepříjemného.“ Po dojetí do cíle byl Štěpán lékařsky ošetřen, aby mohl pokračovat v soutěži. V nočním servisu tým uvedl Mitsubishi do pořádku a byla i preventivně vyměněna převodovka a turbodmychadlo. V sobotu v 7:33 ráno byl závodní speciál i posádka připravena pokračovat do sobotní etapy, která měřila cca 150 km. Po slibném úvodu RZ 11, kdy auto fungovalo a podařilo se stáhnout velký kus ztráty, přišla smolná RZ 12. Podmínky byly velmi složité, neboť se startovalo za deště a mlhy, ale to posádce vcelku vyhovovalo. Dokonce v průběhu dvou třetin zkoušky předjeli v těžkých podmínkách 2 soupeře přímo na trati. To už se ale projevoval problém s řazením a zhruba 1 km před cílem praskl obal převodovky, což znamenalo definitivní konec argentinské rally pro Czech OMV rally tým. „Argentina se zařadila suverénně mezi nejsložitější soutěže už od samotných tréninků. Při závodě je pak znát každá startovní pozice a při rozmarech počasí je závod skutečným očistcem, hlavně pro techniku. Tratě jsou extrémně rozbité a vyjeté hluboké koleje Vás odsuzují do role pouhých pasažérů,“ dodal se sobě typickým humorem Štěpán. „I přes zklamání z první nedokončené světové rally můžeme argentinskou rally považovat za obrovskou zkušenost a posun v naší závodní kariéře,“ poznamenal Štěpán na závěr.

Michael Daněk

1.5.2006 3:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist