Obě Tatry LRT v první desítce

Ladislav Lála píše o 4. etapě

Čtvrtá etapa nás zavedla z Er Rachidie do Quarzazate, tedy pořád ještě na území Maroka. Po spojovací etapě (96 kilometrů) následovala speciálka (405 kilometrů) a poté přesun do 178 kilometrů vzdáleného bivaku v Quarzazate. Do této rychlostní zkoušky jsme vstupovali s nemalými obavami týkajícími se pohonu pravého předního kola. Poté, co jsme přes noc instalovali nový kloubový hřídel nezbývalo než doufat, že vše bude fungovat tak jak má a že budeme mít opět k dispozici pohon všech kol. Auto se během čtvrté etapy nakonec chovalo velmi dobře a rozhodně nás nezklamalo. Kloubová hřídel vydržela zátěž téměř sedmi set kilometrů, z toho místy ve velmi těžkém terénu. Nic tak nebrání tomu, abychom pokračovali v závodění. Vzhledem k obdržení pětihodinové penalizace, kterou budeme dohánět jen velmi obtížně a protože druhý vůz Letka racing teamu pilotovaný Andrém de Azevedem figuruje v první desítce průběžného pořadí, došlo k dohodě s pilotem druhé týmové Tatry, že mu v rámci možností budeme krýt záda, podobně jako to dělají všechny top týmy. Rychlé asistence, tedy vozy které jedou závod, ale přitom v případě problémů ostrých vozů toho kterého týmu zastaví a pomáhají, jsou nezbytnou součástí rallye Dakar. V praxi to znamenalo, že jsme krátce po startu, kdy jsou auta na trať vypouštěna v třicetisekundových intervalech, pustili Tatru Petrobras před sebe. Česko-brazilská posádka Tatry se tentokrát vyhnula technickým problémům a do cíle dovezla svůj vůz na skvělém pátém místě. Tomáš Tomeček nakonec dorazil po startu z dvacáté příčky jako osmý. Čtvrtá středně těžká etapa nabídla prakticky vše – kamenitý i písečný povrch, vyschlá koryta řek, soliska (vyschlá jezera, do kterých se lze probořit a uvíznout), bahno a duny.Poté, co se před nás dostala týmová Tatra Livescore, jsme začali i my skutečně závodit. Jako první jsme předjeli obě Hina pilotovaná nikým jiným než Joshim a Teruhito Sugavarovými. Piloti obou náklaďáků si skutečně zaslouží pochvalu, protože bezprostředně poté, co jsme je upozornili Sentinelem, že jsme ve vzdálenost umožňující předjetí, tak nám přepustili hlavní pistu a poodjeli dále mimo stopu.Na nekonečných pláních, na kterých se jede pouze na azimut, jsme pro jistotu zapínali omezovač. Pořadatelé slibovali „zero tolerance“ v vztahu k těm, kdo překračují rychlost. Zabloudit v takových případech není rozhodně ničím neobvyklým, zejména pokud závodníci dojíždějí etapu za tmy, případně zvolí špatnou pistu (pouštní silnice, hlavní stopa). První zajímavější úsek přineslo koryto řeky, kde organizátoři upozorňovali kamiony na možnost zapadnutí do bahna. Tuto zkoušku jsme zvládli bez větších problémů. Následovaly různé další povrchy, až jsme se nakonec dostali do dunového pole. Užívali jsme si nádherný výhled na neustále se měnící scenérii a přitom hledali bezpečnou stopu. Etapu jsme nakonec úspěšně dokončili a doufáme, že opět výrazně poskočíme vzhůru výsledkovou listinou průběžného hodnocení. Naše zraky se však upírají zejména k tomu, aby kloubová hřídel pohánějící naše pravé přední kolo, vydržela. Bez ní by totiž bylo překonávání prudkých velkých dun velmi ztížené. Následující, v pořadí již pátá etapa (170 km spojovačka, 325 km rychlostní zkouška a konečně 280 spojovačka, z Quarzazate do Tan Tanu slibuje opět kamenitý povrch.Ladislav Lála, LRT

Marek Tomíšek

10.1.2007 9:15
Více o tématu: autakamionynovýpohonTatra

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist