Nový Ford Focus WRC 06 jede skvěle

Tým Ford po Australské rely

Nový Ford Focus RS WRC 06 dosáhl v závěrečné etapě dvou vítězství v RZ a celkově při své premiéře zanechal výborný dojem. O nejrychlejší časy se podělili oba jezdci – Toni Gardemeister i Roman Kresta. Ford si také udržel třetí příčku v týmovém bodování a zároveň navýšil rekordní bodovou sérii na 60 závodů. Roman Kresta dojel šestý, Toni Gardemeister musel v závěrečné etapě odstoupit kvůli přetrženému řemenu pohánějící vodní pumpu.  „Byl to pro nás fantastický víkend,“ řekl Wilson, šéf týmu Ford. „Přijeli jsme sem zejména testovat a naší hlavní prioritou bylo ujet celou soutěž. Chtěli jsme se o novém vozu co nejvíce dozvědět. Je mi líto, že jsme přišli o Toniho na předposlední erzetě, ale dosáhli jsme dvou nejrychlejších časů, což je pro auto, které jsme začali vyvíjet před jedenácti měsíci, pozoruhodný výkon.  Výsledek je dán úsilím celého týmu. Naznačili jsme možnosti vozu pro budoucnost.“ Startu v Austrálii předcházely úspěšné testy v Británii. Australská rely byla naplánována jako jejich pokračování v podmínkách reálné soutěže. Focus RS 06, postavený podle technických předpisů pro rok 2006, bojoval s vozy specifikace 2005, které jsou vybaveny mnohem sofistikovanější technikou. Roman Kresta dosáhl svého prvního šotolinového vítězství v rychlostní zkoušce MS, navíc na soutěži, na které startoval poprvé a měl méně zkušeností, než jeho soupeři. Australský výsledek mu zajistil konečné osmé místo v šampionátu jezdců. „Udělal jsem během celého víkendu několik malých chyb, ale výkon auta byl fantastický. Nikdy jsem ještě něco podobného neřídil. Nikdy jsem nejel s něčím tak dobrým, jako je tento Focus RS. Jako by ani nebyla pravda, že jsem s ním jel poprvé až ve čtvrtek při shakedownu,“ dodal v cíli. Toni Gardemeister startoval do poslední etapy z osmého místa a hned od začátku si pochvaloval lepší výkon motoru. Mechanici před etapou objevili netěsnost v hadici od turba, což byla příčina nižšího výkonu.  „Auto dnes jelo mnohem rychleji než včera a já jsem si naprosto jistý, že kdyby takhle jelo auto už včera, mohl jsem dosáhnout více nejrychlejších časů. Je škoda, že jsme museli odstoupit krátce před cílem, ale hlavním cílem zde bylo co nejvíce otestovat auto. Je to skvělé auto na řízení a jsem rád, že se ukázalo konkurenceschopné tak brzy. Pravidla pro příští rok přináší méně technologie, takže je pro tým Ford povzbuzující, že je nové auto rovnocenné se současnými auty.“ Závěrem ještě vysvětlení Romana Kresty k jeho ranní ztrátě. Roman odstartoval do závěrečné etapy ze sedmého místa a hned v úvodní rychlostní zkoušce ztratil po hodinách 30 sekund. „Bylo to v extrémně úzkém úseku a auto zůstalo zaklíněné mezi dvěma stromy,“ řekl na vysvětlenou český reprezentant.  Svízelnou situaci se ovšem podařilo vyřešit a na posledním měřeném úseku mohl zajet nejrychlejší čas. Během posledních tří rychlostních zkoušek snížil náskok Galliho o 30 sekund, na jeho překonání a zisk pátého místo to však nestačilo.      

Zdeněk Umlauf

13.11.2005 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist