Netradiční pohled na přihlášené jezdce Německé rely

Vítězí francouzi, češi se dělí o druhé místo.

Zajímavé srovnání poskytuje seznam přihlášených jezdců Německé rely v prestižní kategorii vozů A8, kterou okupuje 20 vozů kategorie WRC. Možná se ptáte v čem ho spatřuji zajímavým, vždyť 20 ´wrců´ není na závod MS až tak moc…A v tom Vám musím dát zapravdu. Vždyť 18 ´wrců´ jsme před 2 lety sledovali i na zlínské ´Barumce´… Mne ale zaujala národnostní skladba závodníků nebo chcete-li zastoupení států v jezdeckém poli. V tomto netradičním srovnání totiž hrajeme přední roli. Pro někoho možná trochu překvapivě vítězí Francie, kterou ve dvacetičlenném poli vozů WRC zastupuje hned čtveřice pilotů v čele s úřadujícím mistrem světa Sebastienem Loebem za volantem Xsary. K němu se v pomyslném týmu ´galského kohouta´ připojí Stéphana Sarrazin startující v továrním týmu Subaru, Alex Bengue s Fabií a Nicolas Bernardi, který pojede s Peugeotem 206. Pozorní čtenáři jistě ví, kdo má druhou nejpočetnější sestavu. Samozřejmě jsou to s počtem tří jezdců češi! Je ale pravdou že tři jsou také finové, takže se o pomyslnou druhou příčku dělíme. Pro pořádek si zopakujme naše ´želízka v ohni´. Roman Kresta v továrním týmu Ford, Jan Kopecký v tovární Fabii a Štěpán Vojtěch v soukromém Peugeotu 206. Jak je uvedeno výše, trojici jezdců vysílají také finové. Marcus Gronholm s Peugeotem, Toni Gardemaister s Fordem a Harri Rovenpera za volantem Mitsubishi. Teprve za námi jsou domácí němci (Warmbold – Ford, Schwarz – Škoda) a španělé (Sola – Ford, Pons – Citroen). Šest států vysílá po jednom zástupci. Norové mají svou hvězdu v podobě nepřehlédnutelného Petera Solberga za volantem Subaru, estonci svého národního hrdinu v osobě Markko Martina v Peugeotu 307, belgičané upírají pohledy do kokpitu druhé tovární Xsary a věří, že Francois Duval dostal již rozum a ukáznil se. Italové naopak doufají, že Gigi Galli za volantem Mitsubishi svůj temperament nezkrotí. Na jeho atraktivní průjezdy se můžeme těšit zajisté všichni. Naši jižní sousedé z Rakouska vkládají oprávněné naděje do svého zástupce Manfreda Stohla, který letos za volantem soukromé Xsary několikrát přesvědčil, že umí. No a konečně posledním zástupcem je jediný mimoevropan, australan Chris Atkinson za volantem Subaru. Pochybuje snad ještě někdo, že nejsme relyová velmoc? Snad jen ty výsledky nejsou až tak přesvědčivé…Bude to lepší po Německé rely?

Zdeněk Umlauf

23.8.2005 5:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist