Neděle výrazně lepší než soboty

Jako noc a den byly pro Štajfa dvě etapy Rally Bohemia.

Jako noc a den byly pro Vojtěcha Štajfa a Jiřího Černocha dvě etapy Rally Bohemia. V průběhu té první se posádka Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk trápila s elektronikou a nechyběly ani myšlenky na odstoupení. Večerní oprava vrátila bílé impreze sílu, umožnila Vojtovi s Jurou v neděli výrazně zrychlit a korunovat vítězstvím na poslední rychlostní zkoušce skvělou stíhací jízdu. Díky tomu obsadili v konečné klasifikaci pátou příčku a stali se tak nejúspěšnější posádkou s vozem subaru.Celkem devětkrát vyrážel Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem na trať rychlostní zkoušky v čele desítek účastníků 33. ročníku Rally Bohemia. Dosahované časy však dávaly tušit, že loňský vítěz má nějaké potíže, což naznačovala na některých rychlostních zkouškách i zapnutá varovná světla. Prolog v Sosnové sice přinesl částečné splnění cíle, kterým bylo pro Vojtu umístění v první pětici.Sobotní ráno sebou přineslo pokles zaviněný problémy s elektronikou. Po první servisní přestávce se zdálo, že závada byla odstraněna a Subaru Impreza SpecC pražsko-valašské posádky zabodovalo třetím nejrychlejším časem a návratem do TOP5, když se o desetinku posunulo před Václava Arazima. Později se vše vrátilo do starých a špatných kolejí. S motorem, který měl snížený výkon a pro jistotu i vypnuté ALS, se Arazimovi ani Karlu Trojanovi konkurovat nedalo. Vojta s Jurou končili první etapu jako šestí, třičtvrtě minuty za třetím Arazimem, patnáct vteřin za Martinem Prokopem a sedmnáct za Karlem Trojanem. „Auto po mechanické stránce fungovalo dobře. Výjimkou byl motor. Prakticky od testovací zkoušky jsme se potýkali s problémem v elektronice, který se nepodařilo vyřešit. Inženýr od dodavatele elektroniky nám dokonce doporučoval odstavení auta, abychom motor nepoškodili. Nakonec jsme se domluvili na přiškrcení výkonu a úplném vypnutí ALS, abychom riziko pro pohonnou jednotku snížili na minimum. O to víc jsem se snažil chybějící koně dohánět jezdeckým nasazením a někdy jsme jeli dost na hraně. Zatím žijeme, ale jízda není nijak zábavná, spíše nebezpečná. Budeme se snažit zachránit alespoň nějaké body,“ hlásil v sobotu večer Vojtěch Štajf očekávající druhou etapy evropské soutěže se smíšenými pocity. Ani spolujezdec Jiří Černoch neměl mnoho důvodů ke spokojenosti. Příčinou byla novinka při seznamovacích jízdách, kdy byla rychlost omezena na 50 Km/h. To sebou neslo nepoměrně větší nároky na pečlivost při psaní rozpisu a možné riziko při samotné soutěži. „Jsou velké rozdíly oproti rychlosti jakou jsme jeli v treninku a při soutěži, takže je to pro mne jako spolujezdce hodně náročné. Myslím, že i ostatní mají potíže. Měl jsem jeden problémek, který se sice podařilo včas vyřešit, ale sám vnitřně cítím, že to na té první dlouhé Sychrovské vložce nebylo ono. Budeme si muset zvyknout, protože systém seznamovacích jízd se radikálně změnil. Náročné pro mne bylo i to, že jsme startovali první a to je velká zodpovědnost, abych Vojtu poslal ve správnou chvíli do časové kontroly, protože nikoho samozřejmě nezajímá, jestli přijedeme o minutu dříve, nebo později,“ svěřil se Jura. Musíme říct, že svou roli splnil na jedničku, takže svého pilota posílal k hodinám vždy právě v čas a stejně tak mu četl i diktát na rychlostních zkouškách. Výsledky druhého dne to jen potvrzují. Jakmile se Vojta přesvědčil, že večerní oprava přinesla zlepšení, pustil se do velké stíhací jízdy. Zejména více než pětadvacet kilometrů dlouhá Smržovka mu doslova sedla. V prvním průjezdu téměř zmazal náskok Karla Trojana a v tom druhém dosáhl absolutně nejrychlejšího času. Jen pro zajímavost uveďme, že oproti prvnímu průjezdu se zrychlil o více než dvacet sekund. Symbolickým vítězstvím se tak rozloučil se soutěží, na které v minulém roce slavil vítězství. V celkovém pořadí se díky tomu posunulo Subaru Impreza SpecC týmu Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk na pátou příčku, vteřinu a devět desetin za Václava Arazima. . „Dnešní etapa byla pro nás úplně jinou soutěží. Včera byly celý den problémy a trápení. Jsem rád, že jsme neodstoupili a že se ve večerním servisu podařilo závadu najít. Jistotu jsme ale získali až na rychlostní zkoušce. Motor sice měl stále přiškrcený výkon, ale jinak fungoval skvěle. Krásně jsme si zazávodili a myslím si, že takto mají závody vypadat, když se jede naplno do posledního kilometru. Může nás mrzet, že nám nakonec chyběly necelé dvě sekundy na Vaška Arazima, ale vyhráli jsme poslední vložku ve velice pěkném čase a to nám zklamání částečně vynahradilo. Problémy k soutěžím patří, měl je i Martin Prokop, Pepa Peták a další. Někdy má štěstí jeden, jindy někdo další. Tak to prostě chodí. Myslím, že tabulka šampionátu je nyní zase zajímavější. V dalších soutěžích bude určitě o co bojovat a my se na to moc těšíme,“ uzavřel viditelně spokojený Vojtěch Štajf, průběžně čtvrtý muž průběžného pořadí MMČR po pěti odjetých soutěžích.

Michael Daněk

18.7.2006 7:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist