Napínavý duel rozhodl defekt

Jak to vidí Martin Prokop.

Martin Prokop s Janem Tománkem obsadili na Rally Bohemia třetí příčku absolutní klasifikace. O případné vítězství je připravil defekt pneumatiky na předposlední rychlostní zkoušce první etapy.Po belgické Ypres rally se posádka jihlavského týmu Jipocar Racing plánovaně představila na Rally Bohemia. Soutěž odehrávající se v okolí Liberce nabídla technicky náročnou trať, která dokonale prověřila kvality posádek. Navíc charakter zkoušek dokonale smazával rozdíly mezi šestnáctistovkami a produkčními vozy.Úvod soutěže tradičně obstarala superspeciálka v Sosnové, kde Martin Prokop zajel třetí čas za Pechem a Červenkou. Na klasických vložkách již potvrzoval potenciál citroenu na asfaltovém povrchu, kde opanoval tři měřené úseky v řadě. Celkově to znamenalo vedení, za zády figurovala dvojice „devítek“ Barvíka a Pecha.Další část etapy již pařila Pechovi, Martin Prokop však byl jediným, kdo s ním dokázal držet krok. Několik vložek odjeli v sekundách, po RZ8 měl citroen týmu Jipocar Racing k dobru 8.5 sekundy. Bohužel na RZ9 postihl jihlavskou posádku defekt pravého předního kola, který znamenal ztrátu šancí na celkové prvenství. „S úvodem soboty jsem byl maximálně spokojen. Souboj s Václavem Pechem byl kořením soutěže a nutnost maximálního nasazení a koncentrace tím, proč jsem se na Bohemii objevil. Bohužel na předposlední zkoušce před námi jedoucí Burkart vyhodil na cestu kus asfaltu a my jsme ho přesně trefili pravým předním kolem. Nárazu se nešlo vyhnout, další tři kilometry guma pomalu unikala, ale pak jsme se rozhodli ji na vložce vyměnit. To nás stálo asi 2:30 minutovou ztrátu. Navíc po návratu na trať jsme dojižděli vložku za zády Flodina, jenž nás nechtěl před sebe pustit. Rozhodně to byla obrovská škoda, neboť náš souboj skončil tak nějak bez boje,“ smutnil Martin Prokop.Defekt pneumatiky znamenal propad na čtvrté místo po první etapě, což také dokladovalo nadvládu vedoucího dua nad zbytkem startovního pole. Na třetího Arazima pak scházelo dvacet sekund, což bylo pro posádku Prokop – Tománek do druhé etapy výzvou. Po vítězství na RZ12 se podařilo litvínovského jezdce pokořit, ale na další dvě příčky už bylo příliš daleko. „Do druhého dne jsme šli naplno, neboť jsme chtěli do první trojice. To se nám po druhém testu podařilo. O nasazení svědčila i asi největší krizovka v mém životě, kdy se citroen na šestku sklouzl. Naštěstí jsem nepolevil a vše vyšlo. Jednou jsme museli, vinou špatně napsané vzdálenosti, i couvat,“ uvedl Martin Prokop.“Celkově byla Bohemia výtečně organizovanou soutěží s technicky náročnou tratí. Pořadatelé vsadili na dlouhé vložky, což jsem kvitoval s povděkem, neboť jsem na podobný styl zvyklý z juniorského šampionátu. Start byl určitě jako příprava na Německo přínosem, jelo se v maximálním nasazení. Během soutěže se nám podařilo zajet čtyři nejrychlejší časy. Navíc se nám podařilo najít vhodné nastavení, které bychom mohli použít v jedné z etap této soutěže,“ dodal Martin Prokop.

Michael Daněk

17.7.2006 12:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist