Na slovíčko s Pavlem Dreslerem

Pohled na Bohemku a Pelhřimovskou rely.

Na Rally Bohemia jsi startoval se starším vozem Honda Civic Vti kdežto v Pelhřimově to byl novější typ tohoto vozu Honda Civic Type-R, popiš prosím našim čtenářům zásadní rozdíly. Tyto 2 vozy se od sebe liší hned na první pohled. Honda Civic Vti je r.v. 1997 takže už celkem starší závodní nářadí sk. N2, je osazeno motorem V-Tec o obsahu 1590 ccm, kdežto novější Type-R je  2litr závodící ve sk. N3. V Hondě Civic Type-R je taky  krátká převodová skříň o 6 rychlostech, kdežto ve Vti je 5ti kvalt, ne moc dobře zpřevodovaný pro závodění, takže se v podstatě využívají jen 4 kvalty, na vytočenou 4 jede Vti něco kolem 190km/h, 5ka se řadí jen zřídka.  Oba Vozy používají stejné tlumiče a to od firmy Proflex. Type-R je podvozkově vyspělejší vůz, osazený 17ti palcovými koly kdežto na Vti s nepoužívají kola pouze 15ti palcová.Type-R taky znatelně lépe brzdí a zrychluje díky vyššímu točivému momentu a většímu výkonu.Je to špičkový a asi nejvýkonnější vůz sk. N3.  Nyní bych rád mluvil o Rally Bohemia kde jsi dojel spolu s Jakubem Denkem na 49. místě celkově a 6. v N2. S jakými ambicemi jsi na sever čech odjížděl a jak jsi byl spokojený s konečným výsledkem? Ambice na Rally Bohemia nebyli žádné, jelikož Jakub do závodního vozu sedl po 5 letech, kdy skončil kvůli zdravotním problémům a navíc s Hondou Civic v životě nezávodil. Odjížděli jsme s tím že se pěkně svezeme a bude sranda . Během závodu byla pohodička, sledovali jsme  ženské kolem trati, na rovinkách si povídali, prostě sranda (smích). některé úseky jel pěkně, ale s těchto úseků by se poskládaly tak 2RZ.On by celkový výsledek mohl byt i lepší, ale měli jsme nějaké technické problémy a defekt, ale hlavně jsem spokojený že jsme tak těžký závod přežili ve zdraví a auto taky.  A co nějaké krizovky? Kupodivu jsme se na Bohemce obešli bez jakýchkoliv krizových situací, max. špatně odhadnutý brzdný bod,ale z toho byl spíše jen akční průjezd (smích). Na Rally Bohemia byla velká divácká účast, vnímal jsi fanoušky kolem trati? Fanoušky jsem vnímal, určitě jich bylo na Bohemce opravdu dost , taky jsem se snažil mávat pokud byla možnost a aspoň takhle se za fandění odvděčit . A nyní přejdeme k tomuto víkendu a také Pelhřimovské rely, kde to bylo trošku jiné závodění. Celé vaše snažení skončilo 25. místem celkově a 1. v N3. To je opravdu krásný výsledek, jaký byl průběh závodu z tvého pohledu? Pelhřimov Egon v plánu neměl, přihlásil se na poslední chvíli, kdy to bral jako test před Barum rely a oslovil mě zda bych s ním v Pelhřimově nejel. Seznamovací jízdy proběhly v pohodě, stejně jako přejímky. V pátek jsme ještě společně s dalšími závodníky uctili památku Tomáše Vojtěcha a večer se zúčastnili představení posádek. V sobotu ráno  začalo závodění, kdy 1 RZ proběhla naprosto v pohodě na druhé jsme trošku jakoby zaspali a tak se Egon. Na 3 RZ „hecnul“ a naložil ostatním posádkám něco kolem 15s , po první rundě jsme měli náskok  kolem 20s a proto jsme se rozhodli, že už pojedeme spíše takticky, ne pomalu ,ale tak aby se neublížilo autu … Celý závod proběhl bez krizových situací až na poslední RZ, kde nás potkala pořádná průtrž mračen, strašně to klouzalo, nedobrzdili jsme do jednoho retardéru a museli couvat, jako většina posádek , takže jsme se trošku obávali o náš náskok, ale nakonec to dopadlo v pohodě a my si vezli pohár za 1 místo v N3kách. Celkově byl Pelhřimov pěkná soutěž, všechno probíhalo hladce, organizačně moc pěkně zvládnutá soutěž. Pelhřimov si jel s Egonem Smékalem a o pár týdnů dříve jsi absolvoval již jmenovanou Rally Bohemia s Jakubem Denkem, jak těžké je zvykat si na nového řidiče?  Na řidiče ani tak ne, ale spíše každý řidič má jiný rozpis, Jakub používá klasický 1 – 8  a Egon zase Anglický styl rozpisu, který můžete znát např. ze hry Colin McRae rely, kdy  nejdřív chce slyšet číslo zatáčky a až potom směr, čísla používá 1 – 6 ,kdy jsem si musel ještě zvykat že 1 je vracák a 6 zatáčka naplno, toto bylo pro mě asi nejtěžší, kvůli načasování čtení informace a intonaci. Chtěl by jsi něco vzkázat fanouškům? Jasně bez fanoušku by rely byla o ničem, je to super když jedeš a vidíš že ti někdo fandí tak bych jim zato chtěl poděkovat. Jmenovitě hlavně lidem z bývalého FansForKresta. Dík si zaslouží také David Peták, kterého taky u trati přehlednout nejde a prostě všem co na rely chodí. Moc ti děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů do dalších závodů.

Michael Daněk

3.8.2006 9:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist