Na slovíčko s Pavlem Dreslerem

Rozhovor s českým spolujezdcem po rely Šumava.

Posádka: Honza Šlehofer – Pavel Dresler, uuto: Honda Civic 1,6 Vti Gr. N2, tým: MotocarSport ZádveřiceDojel jste 34. v celkové klasifikaci a 4. ve skupině N/2, jak jste spokojen s výsledkem?Tak abych pravdu řekl, takový výsledek jsem ani nečekal. Startovali jsme s tím, že Šumavu musíme dojet, ať se děje co se děje, a ať neublížíme autu. Byl to v podstatě teprve třetí Honzův závod a první za takových podmínek, za jakých se jelo. Svojí premiéru si odbyl při jízdě v noci se světelnou rampou, poprvé závodil na ledu, sněhu, břečce a mokrém asfaltu.Honza se s tím popral dobře, v sobotu jsme si řekli, že nebudeme zbytečně riskovat a hlavně ji dojedeme, časy dosahované na RZ jsme vůbec neřešili, některé byly dobré, některé méně dobré. Na rely Šumava letos skutečně platil přívlastek „české Monte“, za takových podmínek jsem ještě nejel. Volba pneumatik byla těžká, jelikož jsme neměli žádné zkušenosti v těchto podmínkách, tak nám pomáhal zkušený navigátor Jarda Novák a Tonda Tlusťák, od kterého jsme měli pronajaté auto. Na základě jejich poznatků a našeho startovního čísla jsme odjeli, až na jedinou výjimku, celou sobotní etapu na pneumatikách Barum OR32 bez hřebů. Do nedělních RZ na Klatovsku jsme startovali ze 6. místa v N2 a 40. místa absolutně. Před startem jsme si řekli, že zkusíme zatáhnout a posunout se pořadím vpřed, to se nakonec povedlo. Takže panuje spokojenost.Jeli jste s vozem Honda Civic Vti, jak fungoval a co technické závady?Auto fungovalo dobře, Honda nebývá poruchové auto, je spíše výjimkou když se odstupuje na technickou závadu. Snad jen nějaký problém s brzdovými destičkami při páteční Super RZ a ještě 2 defekty, jinak bez problému. Na RZ 16/19 byly zakázány pneumatiky s hroty, ovlivnilo to váš výsledek?Ne to určitě neovlivnilo, jelikož se tyto RZ jely komplet na suchém a mokrém asfaltu bez ledu.A co nějaká krizovka, byla při závodě vůbec nějaká?Tak krizovky k rely určitě patří, zvláště při takových podmínkách jaké na Šumavě byly. Za zmínku stojí snad jen dvě. Jednou jsme při dobržďování v malé rychlosti šli levým předkem do bariéry a ta druhá ta byla hned v páteční Super RZ, kdy jsme asi v 3 zatáčce od startu šli málem do příkopu, jelikož jsme měli větší nájezdovou rychlost než měla asi být, auto se spakovalo a chystalo se navštívit příkop.Honza zareagoval dobře a nelekl se toho, takže se všechno srovnalo a pak už si dával bacha. Jinak v podstatě celý závod bez krizí. V některých rychlostních zkouškách byly přiřazeny náhradní časy, šlo to řešit jinak?Přidělování časů je vždy ožehavé téma a nikdy asi není plně spravedlivé, ale také to k rely patří, je to jen na rozhodnutí sportovních komisařů, jaký čas přidělí. Jiným způsobem, než přidělení náhradního času, to asi řešit nejde. A celkový dojem z Šumavy?No tak celkový dojem – určitě spokojenost s výsledkem, dokončením soutěže, získali jsme oba plno nových zkušeností, vyzkoušeli si nové věci…..Celkový dojem mi snad jen kazí některé organizační chyby a taky komentátor na startovní a cílové rampě. Jinak spokojenost.

Michael Daněk

22.2.2006 11:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist