Na Dakaru 80 posádek kamionů, což je maximální kapacita

Aneb představme si posádky.

16. listopadu byla slavnostně zveřejněna trasa 29. ročníku Rallye Lisabon – Dakar i seznam startujících. Ten čítá na 80 posádek, což je maximální kapacita, jakou mohli pořadatelé připustit. Dakarské vavříny táhnou a jejich dobytí je náležitě ceněno, a tak nastoupíme proti největší konkurenci v historii závodu! Podívejme se na ni podrobněji. Ruský Kamaz Master Team nastupuje v tradičním složení, se třemi závodními a třemi doprovodnými kamiony. Týmovou jedničkou je pětinásobný vítěz Dakaru Vladimir Čagin, dvojkou Ilgizar Mardějev, který se vrací po loňské přestávce, a oběma bude krýt záda, stejně jako vloni, Sergej Rešentnikov.  Velmi bohatá a hlavně silná je holandská účast. Tým de Rooy 2007 nasazuje trojici zbrusu nových speciálů Ginaf X2222 s nezávislým zavěšením všech kol a motorem DAF o výkonu 800 koní a hlásí frontální útok na dakarské zlato. Týmovou jedničkou je Gerard de Rooy, dvojkou jeho otec Jan a v úloze rapid assistance Hugo Duisters. Hans Bekx zůstal věrný značce DAF a vrací se po loňském faux pas, kdy byl kvůli chybějící homologaci vyřazen ještě před startem. Vůz odpovídá starší homologaci, ale s motorem o výkonu 800 koní mu rychlost chybět nebude. Týmovou dvojkou bude Marcel Van Vliet. De Rooyův synovec Hans Stacey nasazuje trojici rychlých vozů MAN TG-A a jako týmovou dvojku navíc angažoval rychlého Rakušana Reifa, vítěze Dakaru 1997.   Nezapomínejme na naše kolegy s vozy Tatra: Tomáš Tomeček i André de Azevedo jistě budou chtít potvrdit své ambice, stejně jako Martin Macík s Liazem, který neustále vylepšuje. Po roce se vrací tým Ginaf Rally Power, který připravil hned čtveřici zajímavých a silných kamionů Ginaf X2222 XP s motorem Caterpillar o výkonu 950 koní, nezávislým zavěšením kol, kotoučovými brzdami a hydropneumatickým pérováním, to vše po sérii velkých inovací a po velké odtučňovací kůře.  Tým Hino našeho dávného soupeře a kamaráda Sugavary je tu zase. Jošimasa tentokrát postavil totožný kamion Hino Ranger Pro se zajímavě tvarovanou nástavbou i pro svého syna Teruhita. Překvapit a potrápit favority ale jistě může i řada dalších, ať už rychlý Ital Vismara s Ivecem po Biasionovi, bývalý skvělý motorkář Jimmink s Ginafem po Bekxovi nebo Rakušan Sadlauer s rychlým Manem. Na “bednu” si brousí zuby minimálně 15 posádek, dostat se tam může jen trojice nejšťastnějších. Už nyní nezbývá než se těšit na skutečně kvalitní pouštní souboje. Sportovní hodnota kategorie kamionů je letos nezpochybnitelná.

Michael Daněk

27.11.2006 4:09

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist