Místo zvířat rely

Tisková zpráva Rally Český Krumlov.

Českobudějovické výstaviště slouží převážně zemědělským výstavám, proto jsou tu místa připravená speciálně pro předvádění hospodářských zvířat. Jenže v pátek a v sobotu 4. a 5. května nebudou před tribunami předvádiště defilovat plemenní býci, ale soutěžní automobily. Pořadatelé letošní jarní Rallye Český Krumlov, ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motosport, sáhli k odvážnému kroku, takže v pátek 4. a v sobotu 5. května se po cestičkách výstaviště v Českých Budějovicích pojedou rychlostní zkoušky. Protože v areálu najde prostor i servisní zóna, odehraje se tentokrát vše podstatné mimo klasické rychlostní zkoušky takříkajíc na pětníku. Centrem se stane pavilon Z uprostřed výstaviště. Na ploše přízemí bude dokonce i časová kontrola – stopka po projetí zdejší RZ, pódium pro vystoupení hudebních skupin a podobně. Ochozy v první patře zůstávají vyhrazené pro diváky, takže budou mít nad vším dostatečný nadhled. S tím pochopitelně souvisejí i nezbytné stánky, atrakce a spousta dalších příjemností, které poskytnou dostatek zábavy pro všechny. Ideální příležitost pro pány, kteří chtějí vyvést rodinu na zábavnou vycházku a přitom se podívat na závody. Rychlostní zkouška se pojede na výstavišti dvakrát, jednou v pátek a podruhé v sobotu. Vždycky v polovině programu ve spojení s kontrolou seskupení a servisní přestávkou. Diváci se budou moci projít mezi servisními stanovišti, prohlédnout si posádky v době jejich odpočinku mezi časovými kontrolami seskupení a hlavně stát přímo u rychlostní zkoušky. Rychlostní zkouška se tu nepojede poprvé, už několik sezon se tu utkávají účastníci neregistrovaných rallye. Pro případ Rallye Český Krumlov dostane ale trať jinou podobu. Delší a velmi atraktivní. Žádný z jezdců nemusí mít strach z nebezpečí poškození pneumatik nebo podvozku o obrubníky, ty tu téměř nejsou. Jen na dvou pomalejších místech při užším objíždění některých pavilonů, ale jinak se pojede hodně rychle. Kolem trati zbývá většinou dostatek únikového prostoru, ale pojede se i mezi stromy jako v přírodě. Obrubníky mají plochý tvar, není problém je přejíždět, ale trať olemují v zatáčkách dostatečně pevné vytyčující body, aby zatáčky zůstaly po celou dobu stejné. Startovat se bude v samém středu výstaviště na kruhu kolem někdejší kovové plastiky klasu. Každá posádka absolvuje celou trať dvakrát, bude se tedy na co dívat. Startovní interval zůstane na jedné minutě, pokud se nestane nic nepředvídaného, mělo by vždy následující auto vyjet v pauze mezi předchozími. Po dvou okruzích vůz vyjede a za letmým cílem následuje stopka. Bude to tedy podobný systém, jaký se už léta praktikuje například na činovském okruhu u Klatov při Rallye Šumava. Pro diváky zbývá hodně místa, bude pro ně vyhrazen bezpečný prostor vně trati. Dovnitř mít přístup nebudou, tam se dostanou jen oficiálně akreditovaní novináři s patřičným označením. Stejným systéme se pojede po oba dny, po „super RZ“ následuje vždy další sekce na klasických rychlostních zkouškách.

Michael Daněk

6.3.2007 8:29

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist