Milan Liška: „Myslím, že naše bilance je opravdu slušná.“

Za průběhem sezony se ohlédl šéf týmu Milan Liška.

Týmy Klub Fox Racing a NTS Plzeň – Gassner Rallisport za sebou mají nabitý a úspěšný rok 2006. Za průběhem sezony se ohlédl šéf obou týmů Milan Liška.Milane, jak hodnotíte sezonu z pohledu šéfa týmů Klub Fox Racing a NTS Plzeň – Gassner Rallisport? „V první řadě chci poděkovat všem spolupracovníkům, přátelům, fanouškům, jezdcům a vůbec všem, kteří v průběhu roku jakkoliv pomáhali týmům Klub Fox Racing a NTS Plzeň – Gassner Rallisport v jejich závodních aktivitách. Letošní sezona pro nás byla opravdu dlouhá, ale zároveň velice úspěšná. Začala pro nás hned po Silvestru při Jänner rally a skončila až v polovině prosince při Rajdu Barborka. Myslím, že naše bilance je opravdu slušná. Marcel Tuček absolvoval společně s navigátorem Václavem Tesařem sezonu MMČR rally a získal prioritu. To samé se podařilo i mně s Pavlem Kestlerem. Barvy Klub Fox Racing hájili ve sprintech naši synové, Pavel Kestler jun. a Milan Liška jun. s dieselovou Fabií. Ačkoliv kluky zastavila havárie v Pelhřimově a ve zbytku sezony chyběli, dokázali udržet třetí místo v konečném hodnocení třídy D9. Část sezony absolvoval pod hlavičkou týmu Klub Fox Racing také Daniel Běhálek se Subaru (5 ’velkých’ závodů a 2 sprinty). Barvy týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport hájili ve sprintech Jiří Volf s Petrem Novákem, kteří nakonec skončili čtvrtí absolutně a blýskli se i při svém startu na Barum Rally. V úvodu sezony je ve sprintech doplňovali také Miroslav Jandík s Radimem Chrasteckým, kterým pět startů stačilo na šesté místo absolutně. Kromě toho absolvoval čtyři závody s naším autem také Polák Grzegorz Grzyb, jenž se stal mistrem Slovenska; Milan Malý jel s naším vozem v Kralovicích a Jan Havel se dvakrát svezl při závodech do vrchu. S yarisem se na tratích českých soutěží objevili také Roman Koranda s Jiřím Kramářem. Podívali jsme se také na zahraniční tratě při INA Delta Croatia Rally, Waldviertel rally a po čase jsem opět také v Německu nasál atmosféru mistrovství světa. V neposlední řadě se můžeme pochlubit také úspěchy našeho satelitního týmu, který se v čele s jedním z našich mechaniků, Milanem Štvánem, poprvé a poměrně úspěšně účastnil Erzetka Cupu. Celkem máme na kontě 53 startů a kromě výsledků nás těší také vynikající spolehlivost techniky připravované v našich dílnách. Jen třikrát nás zastavila technická závada a stejně tak jen třikrát jsme využili systému SupeRally…“ Sezonu jste zakončili v Polsku při Rajdu Barborka. Ve Varšavě se jelo jen týden po Pražském rallysprintu. Jak se Vám tato akce líbila ve srovnání právě s Prahou? „Ani nevím, jestli lze srovnávat. My jsme do Polska jeli v rámci promo akce a já jsem úplně zíral, jak populární Rajd Barborka v Polsku je. Média tomuto závodu přikládají váhu srovnatelnou snad jen s Rally Monte Carlo! Na to, že celý závod tvoří dvanáct kilometrů (!) vložek, těší se Rajd Barborka obrovské vážnosti. Zajímavý je i systém soutěže. Rally má 5 rychlostní zkoušky, startuje přibližně 90 posádek, ale do poslední erzety postupuje již jen třicet aut. Máme co závidět. Poslední vložka startuje kolem 19. hodiny přímo v centru Varšavy a celá je přenášena přímým přenosem polské televize. Vážně paráda!“ Soutěžní sezona 2006 je za námi, ale ani vy nebudete mít mnoho času na odpočinek, neboť další sezona startuje už za měsíc. Česká rally bude mít příští rok tři šampionáty, dvacet soutěží… Jak Vy hodnotíte tyto novinky? „Podle mého názoru, je potřeba se na to podívat ze dvou pohledů. Na jednu stranu musíme být rádi, že se pořád najde někdo, kdo chce soutěže pořádat. Čas ukáže, které z podniků budou životaschopné. Já osobně považuji tento počet soutěží za velmi optimistický a bojím se, že někam přijede tak málo jezdců a že to pak bude propadák. Myslím si, že současná globalizace jasně velí, aby bylo méně subjektů, ovšem silných. Osobně si myslím, že tu časem zbude tak 12 podniků, ale hodnotit můžeme až tak za rok. Na druhou stranu za nešťastné považuji rozhodnutí o tom, že jezdci s prioritou nemohou bodovat ve sprintech. Řada jezdců je časově tak vytížena svými běžnými povinnostmi, že sprinty pro ně byly rozumnou variantou. To je vážně škoda.“ A jaké jsou plány týmů Klub Fox Racing a NTS Plzeň – Gassner Rallisport na sezonu 2007? „I když sezona začíná už za chvíli, zatím je předčasné o plánech hovořit nějak konkrétně. V současné době probíhá řada jednání a program na příští rok dostává pozvolna konkrétní kontury.“ „V tuto chvíli bych chtěl ještě jednou poděkovat všem, kteří s námi v průběhu sezony spolupracovali, pomáhali nám a drželi nám palce. Zároveň všem přeji příjemné prožití vánočních svátků, úspěšný vstup do nového roku a těším se na setkání se všemi u tratí rychlostních zkoušek a v servisní zóně v sezoně 2007.“

Michael Daněk

18.12.2006 9:29

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist