Martin Prokop před startem Rallye Monte Carlo

Soutěž je obrovskou loterií.

Dva dny seznamovacích jízd má za sebou nově sestavená dvojice jihlavského týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek. Celý trénink výrazně ovlivnilo pondělní sněžení, a tak již nyní je jasné, že slavná Rallye Monte Carlo bude letos mnohem větší loterií než v minulém ročníku.  Po příjezdu do Monaka čekalo na posádku příjemné klima, které však přehlušil pondělní déšť. Co však v okolí Monte Carla napršelo, to se v okolních kopcích proměnilo ve sníh a led.  „Zřejmě nás čeká úplně jiná soutěž, než jakou jsem absolvoval loni při svém debutu v mistrovství světa. Už trénink první vložky byl nepředstavitelný, dokonce jsme při vyhýbání Rautenbachovi (samozřejmě na letních gumách), naštěstí jen (!), zapadli. Díky rychlé týmové komunikaci jsme posléze obuli pneumatiky s hřeby a nakonec jsme trénink stíhali bez větších komplikací. Problémy se však nevyhnuly ostatním. Milan Chvojka poškodil o skálu přední kolo, trochu pomačkaný byl i tréninkový vůz Tibora Cserhalmiho.“ uvedl Martin Prokop a pokračoval: „Dnes už to zase bylo o něčem jiném, v Monte Carlu vystoupila teplota nad deset stupňů. Na tratích bylo mnohem více úseků v koleji, rovněž více asfaltových pasáží. Pokud je však na vložce trochu sněhu, s dvoukolkou nelze příliš kalkulovat o volbě pneumatik. Monte tak bude skutečnou pneumatikovou ruletou,“ popsal náročné podmínky v okolí monackého knížectví. Ve čtvrtečním dopoledni absolvuje posádka týmu Jipocar Racing shakedown, kde si chce vyzkoušet různé varianty nastavení nového vozu Citroën C2 S1600 a pneumatik. „Tím, že se Monte nejede v rámci juniorského šampionátu, nejsme omezeni počtem pneumatik. Proto jsme z Česka dovezli co nejvíce typů. Někde je to na slick, někde naopak zcela na zimní gumu. Většinou se startuje v nižších nadmořských výškách, vystoupáte hodně vysoko a přes průsmyk opět klesáte dolů. Takže máme zatím pěkně zamotané hlavy a rozhodovat se budeme až na poslední chvíli,“ přiznal jezdec týmu Jipocar Racing.   Martin Prokop většinu trati zná z loňského ročníku, Jan Tománek se vydá na trať úvodní soutěže světového šampionátu již popáté. Tři ročníky absolvoval ve speciálu WRC po boku Romana Kresty, v roce 2003 asistoval startu Viktora Wagnera s Renaultem Clio S1600.  „Jendovi zkušenosti jsou znát a spolupráce v autě je prozatím výborná. Můj rozpis díky jeho poznámkám doznal pozitivních změn a domnívám se, že máme zkoušky dobře popsané. Tratě vychází z loňského konceptu, ale žádná vložka kromě Col de Turini se snad nejede úplně shodně,“ uvedl Martin Prokop. Rušno však nebylo jen na tratích rychlostních zkoušek, ale také v servisní zóně. Jipocar Racing Team postavil svůj stan v monackém přístavu, nedaleko legendární restaurace Stars ´n´Bars.  Mechanici, kteří dovezli závodní speciál C2 S1600 ve středu ráno, dokonce na chvíli zablokovali na pobřeží dopravu.  „Kluci nějak netrefili příjezd do přístavu, a tak se jim podařilo zavítat až k vyhlášenému monackému kasinu. Dokonce jsme byli nuceni na chvíli zastavit dopravu a pár metrů jsme projeli jednosměrkou. Když si na to vzpomenu, prostě hrůza. Posléze nás navštívila zdejší obyvatelka a závodnice Míša Maňovská,“ přispěla se svými zážitky Martinova sestra Petra Prokopová.     

Áda Sixta

19.1.2006 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist