Martin Prokop po druhé etapě Katalánské rely

Prozatím nejlepší letošní pozice českého jezdce.

Šest vložek druhého dne vyneslo posádku Martin Prokop – Petr Gross k dosud nejlepšímu letošnímu výsledku, na pátou příčku juniorské klasifikace. V čele figuruje s obrovským náskokem Daniel Sordo, kterého po havárii Guye Wilkse již nikdo nemůže připravit o letošní mistrovskou korunu. Absolutně patří české dvojici dvaadvacáté místo.  Pro jihlavský tým Jipocar Racing měla před startem druhé etapy nečekaný dopad zrušená RZ6 po havárii Sarrazina. „Sportovní komisaři nepřidělili juniorům shodné časy, ale překvapivě každému jiný. Tím jsme na Aavu ztratili jednadvacet sekund, na Pavla Valouška deset. Tento přístup nás překvapil a trochu rozladil,“ uvedl Martin Prokop. Junioři začali druhý den soutěže shodně, jak první zakončili, neboť průjezd RZ7 byl kvůli neukázněným divákům zrušen. Zbylá desítka účastníků se tak bez přileb přesunula k osmému testu. V jeho průběhu chyboval Wilks, což definitivně rozřešilo letošní juniorskou tajenku a pro Prokopa to znamenalo posun výše výsledkovou listinou. Za ním jedoucí Pavel Valoušek se však během jediné zkoušky jihlavskému jezdce výrazně přiblížil. „V první sekci jsme měli kus štěstí, neboť nám na přejezdu začal stávkovat posilovač řízení. Ještě štěstí, že byla úvodní vložka zrušena, jinak bychom asi hodně ztratili. Naštěstí se nám podařilo na přejezdu závadu částečně opravit a jeho výměna v následném servisu vrátila ignis do starých kolejí,“ objasnil technické komplikace Martin Prokop. „Také druhý den byl od začátku hodně nevyzpytatelný. Ze servisu nás vyprovázelo slunce a jednička byla kompletně suchá, naopak dvojka byla mokrá a na několika místech pršelo.“ Po odstoupení Wilkse se Prokop s Grossem posunuli na páté místo juniorského seriálu, ale na konci druhé sekce sobotní etapy byl Valoušek zpět o pouhých 8.1 sekundy. „Podle ohlasů známých a fanoušků jel Valda skutečně na krev. To však sebou nese i chyby. A ani dnes se jí nakonec nevyvaroval. Naše nasazení se nedá srovnat s jízdou na českých soutěžích či ve Finsku, spíše bych to přirovnal k Monte Carlu. Mám hodně rezerv, ale chci najet kilometry, abychom mohli pracovat s rozpisem.“ V poslední sekci se podle předpokladů dostal Pavel Valoušek před jezdce týmu Jipocar Racing (po RZ11 + 4.1 s), ale v závěrečném servisu bylo vše jinak, když otrokovický konkurent nedojel do cíle druhého dne. „Na posledních dvou vložkách jsem změnil styl své jízdy, což přineslo mírné zlepšení časů. Stále však hledám, jaká stopa a nasazení je nejvhodnější. Zřejmě v tomto duchu zkusím pokračovat i v neděli.“ „Na poslední vložce jsme opět startovali za slunce, na nejvyšším místě testu byla totální mlha a konec byl opět slunečný. S tímto výkonem a čtvrtým časem jsem byl velmi spokojený. Za Katajamäkim jsme zaostali o necelých třináct vteřin.“ Nedělní etapa obsahuje pouze tři měřené úseky, ale rozhodně to nebude procházka růžovou zahradou. „Čekají nás ještě velmi těžké vložky, hrozně zrádné a určitě to bude ještě zajímavé. Po Aavovi určitě nepůjdeme, neboť jede velmi rychle. Ale také dělá chyby, auto často dává mimo trať, z čehož pramení jeho defekty.“

Vojta Houska

30.10.2005 12:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist