Lužické hory versus Iva Víchová 2:0

Křest ohněm si na sedadle spolujezdce vyzkoušel Franta Šíma.

Takto by se dal charakterizovat druhý start Ivy Víchové na Rallye Lužické Hory. Pravda oproti loňsku došlo k několika změnám a to hlavně na sedadle spolujezdce, kde se stejně jako na Matadorce objevil téměř domácí Josef Král, i účast v soutěži byla podstatně delší než v loňském roce, ale Favorit bohužel cíl soutěže opět nespatřil.„Lužické Hory jsou podle mne jednou z nejhezčích a nejtechničtějších soutěží u nás, proto jsem jí moc chtěla jet. Standardní problém se spolujezdci dopadl skvěle a i přes své vytížení si Pepa nakonec udělal čas.“S jediným Favoritem ve startovním poli, vyrazila posádka do boje v tradičně nejsilněji obsazené třídě SA1. „Začala jsem dost vlažně i tak jsem měla na první zkoušce 3 krize, u třetí podezírám strom, že uskočil, protože to už nemohlo vyjít,“ prozradila Iva Víchová. Po třetí RZ, kde Iva zajela 20. čas v absolutním pořadí se posádka posunula na 21. místo absolutně, toto pořadí si udržela i po polovině soutěže. Bohužel již v průběhu RZ 5 začaly problémy s vozem, Favorit si vzpomněl na své loňské vrtochy s přívodem benzínu a tytéž potíže provázely Ivu s Pepou i na RZ 6, kterou přískoky dojeli na blinkry. „Moc děkuji mechanikům za snahu problém odstranit, v servisu před sedmou vložkou se nezastavili, bohužel to nebylo nic platné, 200 m po startu se favorit opět rozskákal. Po polovině zkoušky se auto na chvíli umoudřilo a já chtěla ztrátu dohnat, děkujeme fanouškům a divákům za to s jakou rychlostí přiběhli a začali nás dolovat ze škarpy zpátky na silnici. Byli jste skvělí, díky. Do cíle RZ 7 jsme už opět poskakovali a na úzké cestě v jejím závěru doufali, že nás Michal Habart nedojede, protože by nebylo kam uhnout. Auto se sice přískoky stále pohybovalo, ale rozhodli jsme se soutěž nedokončit, skákat celou další rychlostí zkoušku po úzké silnici je příliš nebezpečné.“ Křest ohněm si na sedadle spolujezdce vyzkoušel Franta Šíma po boku Pavla Urbana z Královéhradeckého rally klubu ve voze Škoda Felicia 1,6. Nebylo to sice úplně poprvé, co jsme mohli Frantu vidět na pravém sedadle, ale musíme přiznat, že je to situace velmi nestandardní, trochu zapříčiněná stavbou Frantova nového vozu, se kterým by se mohl objevit na pelhřimovském sprintu. Bohužel ani tato posádka cílovou rampu nespatřila, což je obrovská škoda, protože časy dosažené na úvodních rychlostních zkouškách naznačovaly umístění velmi vysoko ve startovním poli i přes nachytané penalizace pro malé technické problémy ještě cestou ze servisu na rampu. Na třetím rychlostním testu, kde se posádka dle svých slov už docela sehrála, vypověděl službu kloub poloosy a bylo po nadějích.

Michael Daněk

27.6.2006 4:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist