Lopraisova Tatra létala nad motorkáři

"Musel být pořádně vyděšený, když kolem něj letěl kamión."

Spokojeností zářil po čtvrté etapě Rallye Dakar Karel Loprais. Šestinásobný vítěz pouštního dobrodružství se posunul na druhé místo pořadí kamiónů, byť na vedoucího a dosud neporaženého Rusa Vladimira Čagina ztrácí více než hodinu.Loprais zajel na měřeném úseku pátý čas a v celkovém pořadí se vklínil mezi Čagina a obhájce vítězství Firdause Kabirova.“Jsem velmi spokojen, bylo to vynikající. Měli jsme pouze problémy s prachem. Těžko se předjíždějí pomalejší vozidla. Problémy jsme měli i s motorkáři. Jsou unavení, nereagují na zvukové znamení, často jsou jejich reakce zmatené. Kličkují jak zajíci,“ líčil po dojezdu do bivaku ve Varzázátu veterán soutěže.“Dojeli jsme také pár motorkářů-turistů. Ti jsou úplně nejhorší. Nemají sentinel, vůbec neslyší, že za nimi něco jede. Kvůli jednomu takovému jsme dokonce letěli několik metrů vzduchem. Chudák, musel být pořádně vyděšený, když kolem něj najednou letěl kamión. Co se týče auta: je jako nové. Všechno funguje tak, jak má. Já osobně se cítím celkem dobře, dopadá na mě však únava,“ dodal Loprais.Na místě navigátora letos sedí Lopraisův synovec Aleš, který se s nástrahami černého kontinentu pere poprvé. „Nebloudili jsme, jen jednou jsme si zajeli pár metrů. Podle itineráře nebylo jasné, která pista je to pravá. Jedna vedla do hor, druhá je objížděla. Zmátla mě vozidla mediků, která však jela špatně. Znovu jsem si potvrdil, že musím věřit pouze sám sobě,“ pokyvoval hlavou žák Josefa Kaliny.Gilarův stav se zlepšil: „V dunách jsme neměli žádné problémy, zůstalo tam ale mnoho začátečníků, je to na ně tradičně taková past. Naopak zkušení jezdci zde mohli mnoho získat. Spousta závodníků to tu dobře zná, jezdí sem trénovat. V Maroku v podstatě jiné dunové pole není,“ přiblížil mladý navigátor, jehož čeká 10. ledna oslava šestadvacátin.S úsměvem na tváři z Tatry vylezl také mechanik Petr Gilar, jehož potrápila střevní chřipka, ale během úterý se jeho stav velmi zlepšil. „Dokonce už můžu i jíst a pít. V pondělí jsem v sobě neudržel ani hlt vody. Na autě není nic moc co opravovat, pouze běžná údržba. Čtvrtá etapa dokonale prověřila tlumiče. Nebylo snad místo na trati, kde by se jim dalo ulevit. Měl jsem trochu obavy z chlazení tlumičů, ale funguje to na sto procent,“ oddechl si zkušený mechanik.

Zdenda Balcar

4.1.2006 5:05
Více o tématu: chlazenímotorkářiTatra

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist