Karel Trojan v týmu RSP pro sezonu 2007

A samozřejmě s Lancerem Evo 9.

V pondělí 27. listopadu se v brněnském hotelu Voroněž při originálně pojatém večeru rozloučil s letošní sezonou tým Rallye Sport Promotion. Zároveň však při této příležitosti představil své smělé plány na rok 2007.Už na nadcházejícícm Pražském rallysprintu se brněnský tým bude prezentovat zbrusu novým Mitsubishi Lancer Evo 9. S tímto vozem bude hájit barvy RSP v roce 2007 zkušená dvojice Karel Trojan – Petr Řihák, která samozřejmě bude pomýšlet na nejvyšší mety domácího mistrovství. Pomyslnou týmovou dvojkou budou tvořit mladíci Lukáš Veselý s Janem Paulikem, kteří na sebe v letošním roce upoutali pozornost především v závěru sezony starty s Lancerem Jiřího Tošovského. Lukáš a Honza v nadcházejícím ročníku domácího mistrovství budou startovat s letošním vozem Karla Trojana, tedy Lancerem Evo 7.Karel Trojan, který už brázdí domácí tratě celkem dvanáct let, se nejdříve ohlédl za nedávno skončenou sezonou. “S letošním výsledkem jsem spokojený, i když je samozřejmě škoda mé hloupé chyby, které jsem se dopustil na Příbrami. Kvůli ní jsme přišli o druhé místo v celkové klasifikaci MMČR,“ říká třetí muž závěrečné absolutní klasifikace MMČR.V novém ročníku domácího šampionátu však Trojan míří výše a pomoci by mu k tomu mělo i nové sportovní nářadí. „S letošním autem jsme byli spokojeni, i když na absolutně nejvyšší příčky asi už nestačí. Přezbrojení na Lancer deváté evoluce tak přišlo určitě včas. Rozdíl mezi starší evolucí a Evo 9 podle mě není až tak markantní, ale v tak těsných soubojích, jaké jsme mohli letos vidět, je znát i minimální rozdíl ve výkonu či chování auta. Není to tedy rozdíl třídy, ale přesto existuje a má vliv na výsledek,“ konstatuje na adresu nového vozu.„Příprava auta už probíhala v rámci dohody spolupráce s RSP, na které jsme se dohodli ještě dříve, než jsme novou devítku začali připravovat. Určitě se netajím tím, že s ní budeme chtít a prakticky i muset jet na absolutní prvenství, i když vzhledem ke konkurenci to samozřejmě nebude vůbec jednoduché. Každopádně pro to ale uděláme maximum,“ říká odhodlaně Karel Trojan.Ten bude mít na uplynulou sezonu dobré i špatné vzpomínky, jak už to tak, koneckonců, chodí, a to nejenom v rally. „Letos mě určitě nejvíc zamrzela už zmiňovaná havárie z Příbrami. Na druhou stranu tu ale byly také velmi příjemné momenty, například v Třebíči, kde jsme se tahali o vteřinky s Vojtou Štajfem a nakonec jsme byli úspěšnější,“ hodnotí pilot bílo-modrého Mitsubishi.Zmiňovaný duel Trojana a Štajfa navíc býval v tomto roce pravidelně ozdobou českých soutěží. „Souboj s Vojtou v průběhu letošní sezony vyplynul z našich vzájemně vyrovnaných výkonů. Dá se to koneckonců snadno spočítat i podle výsledků a časů z rychlostních zkoušek jednotlivých soutěží. Na poslední rally jsem vypadl a vicemistrem se tak stal Vojta Štajf. V loňském roce to ale bylo přesně naopak, tak je to svým způsobem spravedlivé. S Vojtou jsme jinak kamarádi a jsem rád, že ty těsné souboje svádíme právě společně,“ uzavírá Karel Trojan, který bude chtít v roce 2007 změřit své síly nejen s Vojtěchem Štajfem, ale také s úřadujícím mistrem Václavem Pechem a dalšími kvalitními jezdci.Lukáš Veselý bude mít v nové sezoně určitě mnohem menší ambice, než jeho zkušenější týmový kolega. Rok 2007 pro něj a jeho navigátora Jana Paulika bude znamenat především pokračování v získávání nových zkušeností. Přesto však ani on nehodlá ponechat nic náhodě.„Letošní rok byl z mého pohledu hodně složitý, protože jsem často střídal soutěžní auta v nejrůznějších třídách. Z toho samozřejmě pramenily některé chyby a také odstoupení, bylo to prostě komplikovanější, než se na první pohled mohlo zdát,“ říká Lukáš, ale zároveň jedním dechem dodává: „Na druhou stranu jsme díky tomuto střídání získali hodně zkušeností. Každé auto mělo svá specifika, se kterými jsem se musel sžít.“Na podzim letošního roku dostal Lukáš Veselý poprvé možnost prokázat svůj talent za volantem přeplňované čtyřkolky, Mitsubishi Lancer Evo 7. To však ještě zdaleka netušil, že se stejným modelem nastoupí také do své třetí soutěžácké sezony. „K Lanceru jsem se dostal vlastně trochu náhodou. V týmu jsme sice počítali s druhým autem a vcelku rychle bylo přistoupeno na možnost, kterou jsem trochu drze navrhl – tedy že bych s ním jel já. Na druhou stranu mi Mitsubishi doslova padlo do ruky. Samotného mě trochu překvapilo, jak rychle jsem si na něj zvykl.“V příštím roce tak bude mít Lukáš možnost potvrdit pomyslnou sázku týmu RSP na správného koně. „Sezona 2007 bude určitě náročnější, ale budu mít výhodu, že budu mít k dispozici dobrého učitele, kterým je Karel Trojan. Navíc budu řídit jeho letošní auto, které je zárukou kvalitní techniky. Doufám tedy, že se budu rychle učit a přinese to očekávané výsledky,“ říká teprve 21letý jezdec.Uvidíme tedy, jak se tomuto mladíkovi bude v příštím roce dařit a nakolik splní očekávání brněnského týmu. „Těším se vlastně na celou příští sezonu. Mám radost nejen z Lanceru, ale i zázemí týmu je až nepředstavitelně skvělé. Nerad se opakuji, ale opravdu udělám vše pro to, aby i moje výsledky byly co nejlepší,“ slibuje Lukáš Veselý.Závěrečné slovo jsme věnovali sportovnímu manažerovi týmu Rallye Sport Promotion Jiřímu Rozsypalovi. Ten nejdříve vysvětlil, proč tým angažoval pro nadcházející sezonu právě Karla Trojana. „V momentě, kdy se začala komplikovat situace s Achimem Mörtlem, začali jsme samozřejmě uvažovat o jiné týmové jedničce. Chtěli jsme ale každopádně angažovat českého jezdce a Karel Trojan byl z našeho pohledu nejvhodnější variantou. Velkým plus při rozhodování samozřejmě byly jeho jezdecké kvality, o nichž určitě není pochyb. Kromě toho mu nechybí ani závodnické srdce a správný přístup k věci,“ chválí novou akvizici Rozsypal.„Jednání s Karlem začala na konci srpna, tedy při Barum rally, což byl nejvyšší čas, neboť se muselo urychleně začít na přípravě auta. Sériová Evo 9 přišla na konci září a po dvou měsících usilovné dřiny se ji podařilo partě z Korna, tedy Karlovým mechanikům, přestavět na špičkové závodní auto. Při jeho přípravě se nedělaly žádné kompromisy, aby bylo opravdu konkurenceschopné,“ říká manažer týmu RSP.Stejně jako Karel Trojan, ani Jiří Rozsypal nezastírá jasně stanovené úkoly svého týmu a zároveň upřesňuje plán startů obou posádek. „Je jasné, že naším cílem bude útok na titul v MMČR. To pojedou obě posádky, Karel Trojan s Petrem Řihákem pak budou navíc startovat také v některých soutěžích středoevropské zóny. Možná k tomuto plánu startů přibude jedna či dvě soutěže mistrovství Evropy, ale to by byl jakýsi bonbónek navíc. V rámci testů či na eventuální přání sponzorů nevylučujeme ani účast týmových vozů na některém sprintu.“„Samozřejmě že je potřeba poděkovat partnerům a všem lidem okolo týmu, bez nichž by se nic nedalo realizovat. Rádi bychom jim všem udělali v sezoně 2007 hodně radosti z dosažených výsledků,“ dodal závěrem Jiří Rozsypal.

Michael Daněk

29.11.2006 3:11

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist