Jezdci poháru změří síly se sprintery

Nejpočetnějším startovním polem se pravidelně pyšní třída SA1.

Předposlední díl letošního K4 Poháru České republiky v rallye je za dveřmi. Hostitelem pohárového pelotonu se stane již příští víkend Labská Trotina rallye v Hradci Králové, chlubící se velmi pěknými a technickými tratěmi. Závod to bude bezesporu kvalitní i z pohledu startovního pole. Součástí podniku zařazeného do seriálu sprintrally je stejně jako v předchozích Prachaticích Rallye Super Série Mistrovství České republiky, Mistrovství České republiky historických vozů a již zmiňovaný K4 Pohár ČR v rallye. I bez důkladného zkoumání tabulek s průběžným pořadím letošního Poháru zjistíme, že boje v Hradci budou jistě tuhé. Není totiž vůbec nic rozhodnuto. V absolutní klasifikaci zatím první příčku hájí otec a syn Hendrichové. Ti však v Prachaticích vážně poškodili svého Lancera hned na první rychlostní zkoušce. Do Hradce se ale budou určitě snažit vůz opravit. Jejich náskok před druhým Jiřím Tošovským (Mitsubishi Lancer Evo VIII), který si z Prachatic odvezl plný bodový příděl je již pouze pět bodů. Do absolutního pořadí bude jistě chtít zasáhnout i zatím třetí Radovan Mareš (Škoda Felicia), či letos velmi rychlý Přemysl Šebesta (Ford Escort RS 2000). Bez šancí na stupně vítězů ovšem nezůstává nikdo z první desítky. Obdobná je i situace v nejsilnější třídě SA4. Vede Jiří Hendrich (78b) před Jiřím Tošovským (60b) a třetím Pavlem Dohnalem (43b). Čtvrtá příčka zatím patří vítězi II. Rallye ECCE HOMO Jaroslavu Orsákovi (30b). Stejný počet bodů má na kontě ovšem i Martin Vlček (Subaru), jehož přihlášku pořadatel také obdržel. Do čela třídy dvoulitrů s jednou poháněnou nápravou se prodral Přemysl Šebesta (72b), ovšem s minimálním náskokem tří bodů na Petra Donáta (VW Golf). Třetí je zatím Roman Marek (Nissan Sunny, 58b). V kontaktu s vedoucí trojicí však zůstávají i Václav Donát (Škoda Octavia), Radoslav Nešpor (Ford Escort RS Kit Car),či Zdeněk Bambušek (Seat Ibiza). Šestnáctistovkám vévodí Roman Švidrnoch (Škoda Felicia, 103b) před překvapivě druhým Reném Klímou, který se letos představil pouze dvakrát, vždy v Prachaticích a v obou případech svou třídu vyhrál (Toyota Corolla, 60b). Třetí příčka zatím patří Jiřímu Šénovi (Honda Civic, 49b). Nejpočetnějším startovním polem se pravidelně pyšní třída SA1. V různých závodech letošního seriálu se v této třídě vystřídalo 28 posádek. Nejen díky pravidelnému sběru bodů, ale i jezdeckému umu vede Radovan Mareš (97b, Škoda Felicia). Nic mu však nechce darovat druhý v pořadí Tomáš Grega, který letos startoval v poháru třikrát a ani v jednom případě přemožitele nenašel (90b, Škoda Felicia). Třetí příčka zatím patří Martinu Heinzovi, ten se však posledních tří podniků nezúčastnil (48b, Škoda Felicia). Jasno se zdá být snad jen mezi historiky ve třídě HA2. Povedenou sezónu letos zažívá Michal Habart (Škoda 120S, 144b) – čtyři vítězství z pěti startů a jedno druhé místo mu zajistilo letošní titul a na dalších závodech se zřejmě již neobjeví. Druhá pozice patří Zdeňku Zlámalovi (73b) před zatím třetím Pavlem Petrem (39b). Dvěma vítězstvími se do vedení třídy HA1 posunul Bohumír Svoboda junior (60b). Stříbrný je zatím Jan Bezzemek (30b) před třetím začínajícím jezdcem Pavlem Kiškou (24b). Ve vedení kategorie V3 Škoda je zatím Pavel Stráský (133) před Jiřím Šubrtem (97) a Janem Žálským (54), všichni Škoda 130. Přejme tedy posádkám mnoho štěstí v závěrečných bojích letošního šampionátu a divákům pěknou podívanou.

Michael Daněk

10.10.2006 8:37

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist