Jan Kopecký vybojoval desáté místo v rely Korsika

Snahu Jana s Filipem zkomplikoval prasklý stabilizátor.

Posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký ve složení Jan Kopecký-Filip Schovánek vybojovala v náročné asfaltové Rally Korsika desáté místo. Plánem týmu na poslední část soutěže bylo stáhnout náskok Galliho a zaútočit na Sarazzina. Snahu Jana s Filipem však zkomplikoval prasklý zadní stabilizátor v úvodu nedělní etapy – kvůli tomuto problému se před Jana dostal i Peter Solberg, kterého však vynikajícím výkonem v závěrečných dvou erzetách Jan Kopecký porazil a vybojoval zpět desáté místo. „Jsem pochopitelně spokojen, že jsme v jedenácté a dvanácté rychlostní zkoušce porazili Petera Solberga a vrátili se tím zpět na desáté místo. Korsika je sice asfaltová soutěž, ale je velmi těžká – její náročnost spočívá jak v členitosti, tak ve velkém množství zatáček, které na sebe neustále navazují. Rychlostní zkoušky v tomto složitém horském terénu přesahují třicet kilometrů, neustále se mění druh asfaltu a na trati jsou vyházené obrovské kameny, na kterých jsme měli během dneška dva průrazy. S vozem Škoda Fabia WRC jsem si zde výborně rozuměl. Filip i vůz byli bezchybní a závěr Rally Korsika jsem si skutečně vychutnal a již se opravdu těším na další soutěž Mistrovství světa v rely,“ řekl v cíli Rally Korsika spokojený Jan Kopecký.“Náročnost trati potvrzuje i rozsah rozpisů, které jsou na jednotlivých rychlostních zkouškách na Korsice oproti Španělsku téměř dvojnásobné – místo 25 stránek rozpisu zde máme až 50 stránek. Rely Korsika jsme ukončili první část letošní sezóny. Většina soutěží vedla po asfaltovém povrchu a teď nás čekají šotolinové soutěže, na kterých nemáme tolik zkušeností. Začne nám jakési „školní období“, jelikož na šotolině máme odjeto minimum kilometrů a ve Škodě Fabii WRC dokonce vůbec žádné,“ dodal Filip Schovánek.“Průběh soutěže byl optimální až na prasklý stabilizátor na zadní nápravě v úvodu nedělní etapy. Vzhledem k tomuto problému se na Honzu dotáhl Peter Solberg, měli s Honzou po desáté rychlostní zkoušce naprosto shodný čas a posádka se musela psychicky vyrovnat s faktem, že místo útoku na bodovanou příčku musí odrážet útok mistra světa. Skvělým výkonem v závěru soutěže se Honza vrátil zpět na desátou příčku. Prasklý stabilizátor nepovažujeme za technickou závadu, neboť takový problém se na trati, jaká je na Rally Korsika, může snadno stát. Odletí velký kámen, narazí do stabilizátoru a ten následně praskne. Rely Korsika byl zatím náš nejtěžší asfaltový závod, proto s celkovým výsledkem panuje spokojenost. Vůz Škoda Fabia WRC fungoval velmi dobře a velké poděkování patří celému týmu za přípravu vozu před i během soutěže,“ doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký.

Michael Daněk

9.4.2006 8:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist