Jan Kopecký po první etapě Finské rely

Po úvodní sekci jsme se rozhodli pro výměnu převodovky.

Světový šampionát Mistrovství světa v rally pokračuje v hektickém tempu Finskou rally pouhý týden po předcházející soutěži, kterou byla Německá rally. Týmy musely pracovat perfektně po stránce technické a především logistické přípravy, aby se bez komplikací stihly s veškerou technikou a servisním zázemím přepravit z Německa do Finska, kde kolotoč automobilových soutěží čeká podle mnohých nejkrásnější rally celého šampionátu. Finsko není pouze zemí tisíců jezer, ale dle charakteru rychlostních zkoušek je především zemí tisíců horizontů. Náročnou Finskou rally zvládají excelentně především domácí Finové, kterým zdatně sekundují Norové a Švédové. Pouze zcela výjimečně se na předních pozicích objeví pilot jiné národnosti. Czech Rally Team Škoda-Kopecký přijel do Finska s výrazně jinými očekáváními oproti předcházející Německé rally, kde tým slavil dvě vynikající vítězství posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek v rychlostních zkouškách. Ve Finsku nelze očekávat výraznější úspěch, neboť Finská rally je svým charakterem tak specifickou soutěží, že jsou nutné zkušenosti v podobě několika startů, aby pilot mohl dosahovat srovnatelných časů s místními matadory.V úvodní sekci páteční etapy nefungovala optimálně převodovka vozu Škoda Fabia WRC a tým se v servisu rozhodl pro její výměnu. Pro odpolední rychlostní zkoušky bylo zvoleno odlišné nastavení vozu, které se bohužel projevilo jako chybné a dosahované časy byly tímto nastavením výrazně negativně ovlivněny.“Finsko je velmi náročnou soutěží a naše posádka nemá prakticky šanci proti zkušeným místním pilotům. Mnoho z nich je specialisty pouze na tuto soutěž. Přesto jsme se rozhodli na Finské rally startovat, jelikož pouze starty na této soutěži se může pilot postupně zrychlovat a Honza letos poprvé startuje na Finské rally s vozem specifikace WRC. Po úvodní sekci jsme se rozhodli pro výměnu převodovky a po výměně se potíže s řazením již neobjevovaly. Pro odpolední rychlostní zkoušky jsem rozhodl změnit nastavení podvozku v dobré víře, ale tato volba se na rychlostních zkouškách projevila jako velmi špatná. Hodně mě to mrzí, ale svoji volbu již nemohu vzít nyní zpět. Honza s takto nastaveným vozem především v pomalejších pasážích nemohl jet dostatečně rychle.Pochopitelně pro zítřejší etapu se vrátíme k původnímu nastavení a budeme se snažit, aby v dosahovaných časech bylo znatelné zlepšení. To je cílem naší účasti ve Finské rally,“ zhodnotil první etapu vedoucí týmu Josef Kopecký.

Michael Daněk

19.8.2006 7:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist