Jak se staví trať rely

Pohled pod pokličku pořadatelské práce.

Všem, kdo se o tento atraktivní sport alespoň trochu zajímají, je jasné, že nejdůležitějším krokem k uspořádání kvalitního závodu je stavba trati. Přesněji řečeno výběr trati, protože se musí vystačit s tím, co v dané lokalitě je k dispozici a vybrat tu nejlepší ze všech možných variant. Přitom ne úplně lehké a samozřejmé je získat pro optimální trať potřebná souhlasná stanoviska a rozhodnutí, takže se nakonec většinou volí kompromis, deptající pořadatele věčnou hrozbou vysokého rychlostního průměru. Ne každý asi ví, že ke konání RZ na určité komunikaci musí vyslovit souhlas především vlastník komunikace, veškeré dotčené obce, resp. občané těchto obcí, případně další subjekty, jejichž chod může dopravní omezení narušit. Užití komunikací jako trati závodu musí být povoleno silničními správními úřady podle příslušných správních území, souhlas musí vydat také orgány ochrany životního prostředí. Jakákoliv dopravní omezení musí být v dostatečném časovém předstihu povolena příslušnými silničními správními úřady po předchozím souhlasu vlastníků jak uzavíraných komunikací, tak i vlastníků komunikací, po nichž mají být vedeny objížďky. K těm je potřeba ještě souhlas všech obcí, jejichž územím jsou vedeny, své slovo například mají i provozovatelé veřejné dopravy. Dopravní značení musí být navrženo oprávněným subjektem, odsouhlaseno policií a stvrzeno razítky dotčených dopravních úřadů. Složité je to vše popsat, natož absolvovat. Přitom stačí jediné záporné stanovisko kohokoli z uvedených a sebelepší úsek je definitivně tabu. 

Zdenda Balcar

2.11.2005 6:10
Více o tématu: souhlas

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist