Jak se staví kamión pro Dakar?

Fotografie z přípravy Macíkova Liazu.

Macíkův vůz Liaz má na výrobním štítku vyznačen rok 1989, ovšem vloni prošel kompletní renovací. Podvozek tvoří žebřinový rám, vojenské nápravy Rába s jednomontáží zavěšené na podélných listových pružinách (vpředu trojlisté, vzadu dvojlisté) a podélných vodících ramenech. Zadní pružiny jsou doplněny příčným torzním stabilizátorem. Použito je osm teleskopických tlumičů.Karoserie je tvořena valníkovou plošinou s plastovými bočnicemi a plachtovými čely a střechou s ochranným obloukem fixovaným k rámu vozidla. Kabina vozu je vybavená vnějším i vnitřním ochranným trubkovým rámem.Pohon vozu zajišťuje vznětový, kapalinou chlazený řadový šestiválec Liaz  M1.2C  o objemu 11 946 ccm3. O přeplňování motoru se stará výfukové turbodmychadlo s mezichladičem stlačeného vzduchu.Rozvodovka Praga bez mezinápravového diferenciálu a převodovka téže značky se 14 převodovými stupni bez synchronizace, zajišťuje stálý pohon zadních kol, případně přiřaditelný pohon předních kol.Vůz Liaz s rozvorem 4300 mm, délkou 6900 mm, šířkou 2500 mm a pohotovostní hmotnost pod 9000 kg poskytuje výkon 445 kW/2000 min-1 a umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 138 km/hod.

Zdenda Balcar

6.1.2006 10:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist