Jak se jezdí rely u sousedů?

Pohled na rakouskou relyovou challenge.

Letošní ročník šampionátu rakouské challenge již pomalu spěje ke svému konci. Jaký byl? Především přinesl několik zajímavých oživení. Vedle tradičních zastávek, kterými byly soutěže v Mühlviertelu či Brucku, se teprve potřetí závodilo v okolí Weissenbachu na skvěle připravené Triestingtal Rallye, jež soutěžící zavedla na nádherné šotolinové rychlostní zkoušky, které jsou možná vůbec tím nejhezčím, co lze na území Rakouska najít. Nový náboj s sebou přineslo i premiérové zařazení Pölstal Rallye a tišnovské Eurostroj rally, na jejíž start se sice postavilo jen dvanáct rakouských posádek, nabídla však zajímavé srovnání kvalit české a rakouské „druhé ligy“. Vedle těchto novinek však má rakouská challenge i svá specifika a tradice, které zůstaly v letošním roce zachovány. Patří sem především složení závěru sezóny, které je již neodmyslitelně spjato s trojicí podniků. Jedná se o zářijovou Niederbayern Rallye, kde souběžně s podnikem challenge probíhá i závod německého seriálu, Herbst Rallye v okolí Liebenu, která se tradičně koná na přelomu září s říjnem, a celý seriál pravidelně uzavírá, také u nás velmi populární, Waldviertel Rallye, jež se zároveň stará i o definitivní tečku za prvoligovým rakouským šampionátem. Letošní sezónou zatím prochází jako nůž máslem 32letý Wolfgang Schmollngruber, jezdící na skvěle připravované Mazdě 323 GT-R. Úvodní Triestingtal Rallye mu dokonale sedla, byl z účastníků challenge nejrychlejší a navíc vybojoval v tvrdé konkurenci velmi cenné čtvrté místo absolutně. Na druhé soutěži v Tišnově sice naznačil, že s asfaltem zatím není příliš velký kamarád, i přes opatrnější začátek se ale v závěru dokázal opět prosadit na první místo. Šňůru prvenství prodloužil o necelé dva měsíce později při Pölstal Rallye a vítězstvím skončil také jeho start na domácí soutěži v Mühlviertelu, po čtyřech soutěžích seriálu se tak mohl vyhřívat na čele tabulky s komfortním náskokem. Na následujících dvou soutěžích, konajících se na pozemcích hraběte Harracha a v sousedním Německu, mu už sice pšenka nekvetla, přesto si dokázal udržet více než osmnácti bodový náskok na své nejbližší pronásledovatele. Druhý v tabulce je zatím Wilfried Ohrfandl na „áčkovém“ Opelu Astra, který trpělivě sbírá body, na potrápení Schmollngrubera v cestě za prvenstvím však kvůli zastaralé technice myslet nemůže. Třetí pozici si drží Hans Zwickl na Hondě Civic Type R třídy N3, v závěru sezóny si však bude muset ještě dávat obrovský pozor na Philippa Manharta s Peugeotem 306 a Josefa Schrotta na nádherné Lancii Delta, kteří na předešlých soutěžích naznačili svoji rychlost a určitě ještě neřekli poslední slovo.

Zdenda Balcar

5.10.2006 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist