Ivo Kaštan má opět technické problémy

"Vybírám si smůlu za všechny Dakary na kterých jsem kdy byl."

Ahoj, ahoj, ahoj z Ataru, kde bude zítra den volna. Ráda bych už konečně začala psát nějaké příznivější informace, ale bohužel jedinou pozitivní zprávou dnešního dne je, že Ivo ačkoli má stále technické problémy, každý den něco jiného, je v naprosté fyzické i psychické pohodě a nasmívá se jak sluníčko. Jeho účes připomíná rákosníčka, a tvář má pokrytou červeným prachem. Ostatně jako všichni tady na rallye Dakar. Už se velmi těším, až se zítra dám trošku dohromady, vyčistím si zuby, umeju se a vyměním si tričko. Nevím, proč sebou tahám třicetikilový bágl, když jsem si ani ti tičko ještě nestihla vyměnit. Určitě jste lační po informacích jak se Ivovi vedlo v dnešní etapě a ne na to jak tady všichni smrdí. Již několik dní bičuje silný vítr účastníky rallye Dakar. Písek a prach je úplně všude. Kvůli pouštní bouři byla zastavena rychlostní zkouška sedmé etapy. Organizátoři rallye Dakar vydali toto prohlášení. „Na základě hlášení komisařů z kontrolního bodu dva, který se nachází na 439 km speciálu, jsme ukončili rychlostní zkoušku na km 107 a jezdce odklonili na asfaltovou cestu, po které pokračují až do Ataru. V místě řádí silná pouštní bouře, nemohou lítat vrtulníky a bezpečnost jezdců by byla vážně ohrožena.“ Opět si dovolím připomenout, že v podobné pouštní bouři zahynul při nárazu vrtulníku do duny, v roce 1986 i zakladatel tohoto závodu Tierry Sabine. Ivo mi po příjezdu do bivaku řekl: „Vybírám si smůlu za všechny Dakary na kterých jsem kdy byl. Každý den se mi na motorce něco pokazí. Dnes jsem při lehkém pádu poškodil držák výfuku. Musel jsem ho přidrátovat. Na tancovačce jsem zjistil, že mi kape nádrž, protože kámen poškodil přírubu. Dneska byly zrovnazastávky na tankování daleko od sebe – 230 km. Musel jsem tedy zvolnit a šetřit palivo. Několik litrů mi vyteklo. A abych se nenudil, tak se mi do třetice vyklepalo těsnění na airboxu a po chvíli se mi motocykl zastavil, protože airbox byl plný písku. Musel jsem to rozebrat, vyčistit a to několikrát za sebou. Jediné pozitivní na tom bylo, že mě při opravě na duně natáčel kameraman Eurosportu, který mi prozradil, že je etapa kvůli písečné bouři zkrácena. Ztratil jsem nejméně hodinu času a poprvé od roku 96, kdy jsem byl na Dakaru poprvé, mne dojely kamiony. Hlavní je, že jsem v naprosté pohodě. Motorka je jinak naprosto skvělá, závady mi spíš připadají jako 100x nic umořilo vola. Budiž mi útěchou, že stejná závada, která postihla mne před dvěma dny, vyklepaný vypínač, zastavila na trati na pět hodin i De Azaveda na továrním stroji KTM. Je to známkou toho, že Dakar je čím dál tím náročnější na jezdce i techniku. Už to není co to bývalo. Zítra máme dostatek času na regeneraci, protože to nejtěžší nás sále ještě čeká. Nikdo si nemůže být ničím jist. Třeba Mirek Zapletal s Mílou Janáčkem na Mitsubishi si až do této chvíle vedli velmi dobře, neměli žádné problémy. Teď stojí kdesi v dunách s pravděpodobně rozpadlou převodovkou.“Ahoj všem Vierka Kaštanová

Michael Daněk

13.1.2007 8:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist