Hlasy jezdců po 1. etapě

Daniel Landa: "Víme, na co máme."

Defekt Martina Prokopa vyřešil za jezdce souboj s Václavem Pechem v průběhu prvního dne 33. ročníku Rallye Bohemia. Rozhodnuto však ješt. zdaleka není a dnes čeká zbývající účastníky rely na čtyřech rychlostních zkouškách ještě 67,6 kilometrů. Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi): „Náš inženýr mi doporučil, abych skončil a neriskoval poškození motoru. Přesto to chci zkusit dojet a snažím se technice vyjít trochu vstříc. Vypnul jsem ALS, takže auto nemá žádný výkon, což se snažím kompenzovat nasazením a je to místy dost nebezpečná jízda. Pořád totiž máme, o co bojovat a uvidíme… Snad to dotáhneme až do cíle. Každopádně se na trati nenudíme.“ Václav Pech (Mitsubishi Lancer Evo IX): „Souboj s Martinem Prokopem byl hodně nadoraz, vždyť dvě erzety jsme jeli spolu ve vteřině. Myslím, že defekt jednoho z nás byl tou lepší variantou, jak to mohlo skončit. Měl jsem obavu, že to odnesou plechy. Při druhých průjezdech dnešních erzet to svádělo ke zkracování zatáček, čemuž jsme se vyhýbali. Před nedělní částí soutěže máme náskok 35 sekund na druhého Barvíka, což je luxusní, pokud neuděláme chybu nebo nepřijde defekt či technický problém. V opačném případě se můžeme dostat do podobné situace jako dnes Martin Prokop.“ Václav Arazim (Mitsubishi Lancer Evo IX): „Teď už je všechno dobrý a my si jedeme to svoje. Budeme se snažit udržet svoji pozici, ale Martin Prokop před nás zřejmě půjde. V každém případě však chceme za sebou udržet Karla Trojana, čtvrté místo z letošní Bohemky by bylo moc pěkné. Moc!“ Josef Peták (Renault Clio S1600): „Velké, moc velké zklamání. Na předposlední sobotní zkoušce jsme udělali gumu, a to nás stálo moc času. Trefil jsme naráz dva velké kameny, které se tam dostaly zřejmě po předchozích průjezdech. Chvíli jsme s tím zkusili jet, ale pak se auto nasměrovalo na louku a nezbylo nám nic jiného než kolo vyměnit. Jsme teď pátí ve skupině A6, ale před další etapou to není beznadějné. Před námi jsou Štolfa, za kterého se propadl po problémech Kouřil, takže se tady bude ještě bojovat!“ Martin Prokop (Citroen C2 S1600): „Při druhém průjezdu Navarova (28,39 km – pozn. aut.) se nám před auto dostal kámen od před námi jedoucího Burkarta a nešlo se mu vyhnout. Ttrefili jsme ho pravým předním kolem a pak trvalo ještě tři kilometry než bylo prázdné. Zkusili jsme během soboty některá nastavení a funguje. Dokonce se nám podařilo přijít i na některé technické detaily, takže máme nastavení na jeden den Deutschland rallye. A zítra pojedu asi o trochu rychleji než dnes…“ Karel Trojan (Mitsubihi Lancer Evo VII): „Po výměně brzd se naše situace výrazně zlepšila. Už jedu v pohodě, lepší tempo, mám svůj klid než když na brzdách bylo něco prasklého. Nemyslím si, že bych v posledních čtyřech erzetách stáhl sedmadvacet sekund Arazima, na to jen dost dobrý. Určitě to však zkusím“ Jindřich Štolfa (Fiat Punto S1600): „Jede se dost na hraně. Místy, zvláště mezi domy se hodně nadechuji a říkám si, zda to ustojím. Když to stihnu, tak si dám i rychlost níž. Desáté místo absolutně a třetí ve skupině A6 je hezké, ale ještě nejsme v cíli.“ Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer Evo IX): „Současné druhé místo po prvním dnu je i pro mě samotného překvapením. Až takhle vysoko bych sám sebe nečekal. Rozhodně si však nemyslím, že bych dokázal na Pecha zaútočit, pokud nebude mít problém. Jsem realista, ale na rely se může stát cokoliv. Navíc, my jedeme sériový benzín Shell a nějaké koně na výkonu nám asi budou chybět. Musím říci, že jsem rád za to, že jedu na matadorech. Už při rallyesprintu na Kopné mě příjemně překvapili, je vidět, že je to dobrá pneumatika. Udělal se na nich dost velký pokrok.“ Daniel Běhálek (Subaru Impreza STi): „Zkusili jsme matadory a pojedeme na nich i v neděli. Tahle pneumatika je měkčí než michelinka a na rozdíl od ní, odpustí chybu. A bylo to znát i na čase v dnešní předposlední zkoušce. Dojížděli jsme Tošovského, když přišel defekt a i s ním se nám podařilo zajet o pět sekund rychlejší čas než při předešlém průjezdu. Potom jsme v desáté erzetě jeli s rezervou, což byla mokráguma a dost to s ní klouzalo v zatáčkách. Proto bylo nutné trochu slevit z našeho nasazení.“ Daniel Landa (Mitsubishi Lancer Evo VII): „Víme, na co máme. Podle toho jedeme a ukrutně se tím bavíme. Zřejmě chybou v rozpise jsme na páté zkoušce ztratili dvě a půl minuty. Zřejmě po chybě v rozpise se nám podařilo trefit zadkem auta strom a následně vytekl z diferenciálu olej. Dvě minuty jsme pak pobíhali kolem auta a řešili, co se stalo. Mně se navíc následně podařilo trefit pravým předním kolem kámen a poškodit rameno pravého předního kola. Mechanici se však hodně snažili a teď už nám to zase jede a těšíme se na další závodění.“

Zdenda Balcar

16.7.2006 2:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist